Veel te vroeg geboren (285 dag), update: helaas overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:07

Heel heel veel succes gewenst aan jullie en aan het veulentje. Ik hoop dat ze het mag halen.
Begreep ik goed dat de moeder er wel naast staat? Zonder dat ze erbij kan? Haar aanwezigheid kan ook voor veel rust zorgen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:08

Ook ik duim me voor de klein hummeltje

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:09

Vorstin schreef:
Eigenaresse van het veulen heeft inmiddels met mij gebeld en gaat nu contact opnemen met Frank vd Laar. Ze houdt ons op de hoogte, verwijten zijn nu niet meer op zijn plaats, nu ik de situatie ken.

Respect, gezien de eerdere twijfels die je had, dat je nu ook dit plaatst!

Menigeen had z'n hielen gelicht en niks meer laten horen ;)

*duimen blijven draaien*

Axel_Valerie

Super veel sterkte!

watnou1

@ vorstin, erg erg fijn dat de TS contact heeft gezocht met je !!
Super dat ze contact zoeken met Frank van de Laar. Ik weet zeker als ze alles uitleggen dat het wel goed komt met de financiele toestanden.,
Ik hoop dat ze een eenduidig en duidelijk advies krijgen mbt dit gewenste veulen.
Is vind het wel verbazingwekkend dat het veulen zo veel te vroeg is maar het toch eigenlijk wel redelijk doet. Tenminste ik zie op de foto dat bv de hoefjes al hard zijn? Ik heb nml een veulen gehad die 3 a 4 weken te vroeg was, deze had zachte hoeven ...
Ik hoop dat er spoedig weer updates komen !!

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:10

Jeanine84 schreef:
Ik snap sowieso niet dat hier een discussie wordt gevoerd! Die meisjes vechten voor dat veulen, reken maar dat het meerendeel meteen het veulen had laten in slapen! Ze verdienen niks meer dan lof! Ik weet namelijk niet of ik hetzelfde had gedaan!

Helemaal mee eens.. Mijn duimen draaien overuren voor dit prachtige veulen!

rockwitch

Ik heb alles gelezen, jeetje wat een spanning. Ik hoop heel erg dat het veulen het haalt en gewoon uitgroeid tot een leuk paardje.
Er staan al een paar verhalen van mensen die ook in deze situatie hebben gezeten en waarvan de veulens het ook hebben gered en nu leuk gereden worden. Waarom dan gelijk inslapen?
Je kan het altijd proberen, ze doen alles, ik hoop echt met heel mijn hart dat ze het haalt. Als ik straks thuis ben ga ik een kaarsje aansteken.

Romyv

Mjin eerste veulentje was ook veeeelste vroeg en dat is helemaal goed gekomen..

Liefde en goede zorg zorgen ervoor dat dit prachtige hummeltje straks een topper is hoor!!

Heel veel sterkte (het is voor jullie en de beestje een giga zware tijd) en geniet van de mooie momementen ok!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:11

Ondanks dat ik niet alle paginas gelezen heb, wil ik toch even laten weten dat ook ik duim voor dit hummeltje.
En respect voor de meiden die zo ongelooflijk hard voor haar vechten!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:15

Wij hebben er thuis ook 1 met de hand groot moeten brengen omdat de merrie hem niet wilde accepteren. Hij was gelukkig niet te vroeg geboren. Ik weet hoe zwaar dit is en wens de meiden ook hartstikke veel suc6 en duim voor ze dat met alle hulp & tips dit veulentje van de zomer lekker in de zon mag dartelen. +:)+

PussInBoots

Ik krijg kippevel van al het medeleven hier....maar ik kan me de meer sceptische berichten ook voorstellen. Ik duim in ieder geval nog steeds, kaarsje brandt......

Tallie1979

Wat ontzettend sneu voor het beestje dat ze zo moet vechten voor haar leven.. :(:)

Sterkte voor de eiganaresse.. Het is niet niks!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:16

Heel veel sterkte en geluk toegewenst voor dit kleine vechtertje!

joelledsr

Re: Veel te vroeg geboren (285 dag), maar vecht voor haar leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:18

Heel veel succes met het veulen.
Wij hadden vorig jaar 1 van een tweeling. Ook veel te klein.
Ik weet hoe slopend het is en hoeveel emotie er in gaat zitten.

Wij hebben een electrische deken onder het veulen gelegd en een biggen lamp er boven. Goed temperaturen om ook te warm in de gaten te houden.
Ons veulen heeft het helaas niet gered. Ik duim dat jullie veulentje meer geluk heeft!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:20

Wat een prachtig veulen en wat een kracht gaat er al van zo'n jong beestje uit! Vind dat jullie erg goed je best doen en ik ga zeker voor jullie duimen... Sterkte!!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:22

Heel veel sterkte Rowan!!
ik hoop zo voor jullie dat ie t haalt :(:)

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:23

Whinnylando schreef:
Vraag me af of het veulentje kan staan? Heb ook zoiets dergelijks meegemaakt maar dat veulen heeft in de kliniek een spuitje gekregen. De gewrichten waren niet gehard en dus nog veel kraakbeen, had geen kans om ooit te gaan staan. En al zou je het omhoog helpen en sterker laten worden dan zou het gaan vervormen.

Hoop dat het met dit veulentje beter gesteld is.

Succes!

onze oebele kon ook niet staan,wel voor op de benen maar achter niet.
we hebben hem netjes in de hoek van de stal gehouden ,na 5 dagen werden de benen harder en kon de dierenarts met behulp van een achterbeen harsen om de kogel en een been goed zwachtelen hem tot staan krijgen,de dag daarna kon oebele zelf opstaan en bij zn moeder gaan drinken.
wat oebele er aan overgehouden heeft is dat de rechter kogel minimaal naar buiten gedraaid staat.
hij loopt er geen slag minder om,het is een vrolijk en hardwerkend paard.
dus moed houden en zien wat er van komt,wel moet ik zeggen dat we consequent elk uur hem te drinken hebben gegeven,het was erg vermoeiend,maar we hebben er zeker wat voor terug gekregen.
moed houden en doorgaan

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:26

Gsus, heel veel sterke met de kleine! Hopelijk is het inderdaad een vechter en komt hij er bovenop!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:27

Ik heb heteen beetje globaal doorgelezen.

Ik wil jullie héel veel sterkte wensen, en ook hier draaien de duimen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:28

hoe gaat het nu met het kleintje?
Ben heel benieuwd of ie het gaat redden!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:28

Halloo mensen :)

Ik heb net inderdaad vorstin gebeld en ongeveer een half uur met haar aan de lijn gezeten over wat ik kan gaan doen. Ik heb nu de kliniek in Sint Oedenrode gebeld voor Frank vd Laar maar hij is momenteel bezig en zal mij zo spoedig mogelijk terug bellen.
Het veulen ligt nu op het matje met daarop een fleece deken en kussens. Over haar heen liggen dekens en warme kruiken.

Vandaag kwam de dierenarts weer voor de merrie te spoelen en stond er echt van te kijken dat het veulentje nog leefde.. Zo erg dat ze de DA had gebeld die het veulentje "gehaald" heeft en die kwam zelfs nog kijken omdat ze het niet geloofde.

Toen ze er eenmaal was hebben ze toch de moeite genomen het veulentje te onderzoeken en kwamen wel een infectie op het oog tegen. Ze hebben haar nu antibiotica gegeven en ze moet vooral alleen slapen en drinken. Ze spartelt nog wel vaak rond door de stal en heeft een beetje doorlig plekjes die we met speciale doorligzalf behandelen.

Nog eventjes over het geld.. Ik heb een behoorlijk bedrag bij elkaar gespaard voor het veulen als er iets mis zou gaan(boven de 1000,-) en dat zou normaal gesproken wel voldoende moeten zijn. Nu zijn mijn ouders ook niet beroerd om geld te geven maar het moet wel reeël blijven, ook voor het veulen. Want als ze geen kans heeft in de ogen van de dierenartsen dan ga je haar ook geen behandeling van 5000,- euro geven als je het daar al mee red.

Daarbij is de merrie vandaag weer gespoeld en dat zal nog zo'n 3 keer moeten gebeuren als het niet meer is. Ze heeft ook 38,9 koorts dus ook haar moeten we in de gaten houden. Vanavond moet ik haar weer een injectie geven om die troep uit haar baarmoeder enzo te laten komen.
Wij gaan er nu dus zoveel mogelijk aan doen en ik ga proberen een site ofzo voor haar te maken met alle informatie erop. of misschien gewoon op mijn hyves.

Als iemand voor mij dus een site zou willen maken. Graag want zelf heb ik er de tijd niet voor..

Ik ga nu even eten en weer door naar men veulentje en merrie..

Bedankt voor de steun en tips!!!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:31

Super dat je deze stappen onderneemt! Hopelijk heeft Frank vd Laar snel tijd om te bellen.

Knap dat je de tijd neemt om ons de updaten.
Sterkte en succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:32

Vorstin schreef:
VivaLaVida schreef:
Andere mensen weten het altijd beter en geven tal van adviezen.. Kies eruit wat je denkt dat goed is, maar luister vooral naar je gevoel :)

Jammer van je laatste opmerking. Had ik jaren geleden naar mijn gevoel en mijn oude dierenarts geluisterd, dan was mijn 4 wkn te vroeg geboren veulen gewoon doodgegaan. De mensen hier die adviezen geven doen dit om te helpen!!!! Niet om te veroordelen. Ik mag toch zeggen dat ik ervaringsdeskudige ben, zie mijn verhaal. Enig realisme is hierwel op zijn plaats. De mensen die het hier cru (of hard) verwoorden, zijn de realisten, vrees ik. Ik hoor daar ook bij. Het feit dat de da van de TS het over de mogelijkheid om naar de kliniek te gaan heeft gehad, maar dat de ouders van de TS dit niet willen bekostigen, is wat de discussie hier zo verhevigd. Er ontstaan nu 2 kampen, dat is jammer.

Je leest alleen wat je wil lezen.
Er staat 1 zin, met komma er in. Die 2 zinsdelen kun je samen voegen?
Kies er uit wat je denkt dat goed is (nuttige tips van mensen die er verstand van hebben) maar luister ook vooral goed naar je gevoel. Als jij denkt dat de merrie het veulen vertrapt...Laat je hem dan liggen?
Redelijk zijn dus..

Als ik had geluisterd naar mensen 4 jaar geleden en hun adviezen had opgevolgd had mijn pony nog langer ondraaglijke pijn moeten lijden om misschien heel misschien ooit beter te worden na een lange tijd elke dag vreselijke pijn. Blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en er een einde aan heb laten maken :)

Dat waren ook tips van betweterige, maar onwetende mensen..... dat bedoel ik er mee :)

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:33

Wat een verhaal zeg.
Wil je alleen even heel veel sterkte en succes toewensen en wijsheid !
Hoe lief t kleintje ook is wees wel reeel...
Hoe dan ook, ik ga vanaaf een kaarsje voor jullie branden.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:33

Ik duim voor jullie mee en zal elke avond even een kaarsje neerzetten voor dit prachtige veulentje..