Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:59

Gefeliciteerd! Stoer man :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:10

Joltsje misschien komt hij nog makkelijk bij 1.65
Mijn Fries is ongeveer ook zo groot als die van jou nu en ik duim ook dat ze nog wat groter word.

Gisteren met haar en m’n welsh naar het bos geweest. Super leuk :) en Tjitske was echt super braaf
Afbeelding

Gefeliciteerd stalmyn

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:36

Tanx all weet je ik kan er toch niks aan veranderen. Ik laat m beleren en dan er op. Afhankelijk van het plaatje zien we dan qel weer.

Precies stalmelyn, boeit niet wat de waarde is. Het is wel leuk.

Hoe is het met jouw hengst @vulina?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:40

Je ziet vanzelf met de tijd wel hoe groot ze worden. Ze kunnen je vaak zat verrassen!

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:49

Die van mij is nu ook nog klein, hij redt de 1.55 cm misschien net aan. Hoop ook dat ie de 1.65 gaat halen. Soms zou ik weleens in de toekomst willen gluren.. :o . Zal ie het gaan halen? Of blijft het een grote pony... :n . Zitten wel veel paarden van 1.65 in zijn familie, maar ook een paar van 1.60. Moeilijk te voorspellen. Ik blijf duimen.

Maar inmiddels al zo blij met hem, dat ie toch mag blijven, ook als ie niet zo groot wordt.. O:
Laatst bijgewerkt door Witje2 op 20-12-20 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:54

De eerste training is een feit *\o/*

Ofira staat nu in een groep waar ze ook gaan wandelen met de paardjes. Vandaag zijn we voor het eerst meegeweest en het viel mij niks tegen hoe ze zich gedroeg. Wel was ze op veel momenten vrij sterk en lastig te hanteren. Dit was meer omdat de kudde steeds aan het rennen was en en aan het roepen. Dit was zeker op 2 km afstand nog te horen. Op den duur werd ze rustig begon te kauwen en te gapen dus de spanning was er wat af. Op de terugweg wel weer heel sterk.

Mountainbikers en wandelaars met honden interesseerde haar niks. Ze schrok ook niet en liep stoer door zowel voorop als achteraan. Ook was dit de eerste keer dat ze is gescheiden van haar beste maatje dus ging prima!

En het is zo leuk het motiveert zo erg om straks met haar aan de slag te gaan! Ik ben nu van plan om tot en met februari mee te gaan wandelen en vanaf maart als de paddocks langzaamaan weer vrij komen te gaan beginnen met longeren en grondwerk.

Helaas geen foto's had mijn handen er flink vol aan haha

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:55

Hier ook eentje die krap aan 1.60m is. Hoop dat er nog een paar cm bij komt, zoniet, ben ik nog steeds happy met haar...

Wat gaaf Stalmelyn, vind het een aansprekend dier!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:08

Wat fijn zebrastreep! Tjitske vond de moutenbikers ook niet heel eng maar wel spannend als ze hard achter je langs gaan..

Maarja hier staat ze op een veilige vlakte dus dat is ook heel anders en dan opeens alleen maar bos.

Ik heb net weer gelongeerd met haar en ze was super braaf! En dit keer handschoenen aan haha :)

Ben ook begonnen op haar moeilijke kant.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:03

Hahaha grappig die hoogte perikelen :P Bo is nu 1,45m en dat vind ik prima :D hoop dat hij niet groter dan 1,50 word :P

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:15

Witje2 schreef:
Die van mij is nu ook nog klein, hij redt de 1.55 cm misschien net aan. Hoop ook dat ie de 1.65 gaat halen. Soms zou ik weleens in de toekomst willen gluren.. :o . Zal ie het gaan halen? Of blijft het een grote pony... :n . Zitten wel veel paarden van 1.65 in zijn familie, maar ook een paar van 1.60. Moeilijk te voorspellen. Ik blijf duimen.

Maar inmiddels al zo blij met hem, dat ie toch mag blijven, ook als ie niet zo groot wordt.. O:

Die van mij is nu denk ik rond de 1.56/1.57, hoop ook dat ze de 1.65 gaat halen, haar vader is 1.67 en haar moeder 1.65.

Vandaag voor het eerst een longeersingel omgedaan

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:16

Wat goed essxan!
Staat haar mooi die kleuren :)

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:38

Janinevv schreef:
Wat goed essxan!
Staat haar mooi die kleuren :)

Dank je wel. Gelukkig staat er erg veel op zwart. Mijn vorige paard was een vos en dat was toch wat lastiger met kleuren. Daar had ik voornamelijk zwart en blauw opliggen. Dit dekje was ook van hem. Heb op mijn wedstrijddekje na alle dekjes gehouden en heb nu 3 nieuwe liggen voor haar.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:21

Jeetje wat gaat iedereen goed zeg!
Ik lees veel mee maar reageren vergeet ik steeds oeps sorry!
Maar dan denk ik van jeetje volgende maand zijn de kwpners volgens het stamboek alweer 3 jaar de tijd gaat echt super snel!

Nav gaat ook erg goed we longeren al een tijdje met de kaptoom met een bitje er bij. Het bitje is nog wel een dingetje om het er in te doen want meneer wilt niet altijd zijn mond open doen en doet zijn hoofd omhoog ja dan kom ik er zelf niet meer bij haha.
Gister voor het eerst met een longeersingel gelongeerd en een dekje. Begin echt super braaf tot die in galop moest en ik hem even op zijn lazer gaf dat ie door moest toen ging ie met 4 benen door de bak heen bokken toen dacht ik Ow nee als ie dit onder het zadel gaat doen dan mag iemand anders je beleren dan schijt ik 3 kleuren in mijn broek “oeps” haha
Maar voor de rest is ie super braaf. Het groeien gaat enorm langzaam hij is denk ik nu rond de 161 3 maanden terug opgemeten op 159,8
Afbeelding
Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:00

Ik heb die van mij nu gemeten op 155. Zijn moeder is 167 en vader 170. Uiteindelijk maat is toch wel een verrassing

Wat zijn jullie allemaal lekker actief met jullie dieren. Ik ben zelf zwanger en blij als ze buiten staan, voer hebben en gemest heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:36

Salatiga, oh wat leuk! Pablo staat ook als WPBR geregistreerd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar allemaal niet zo in verdiept heb.

Billionache, knappe Regreso! En wat een grapjas met de kerstfoto’s. Ik volg jou nog steeds op Instagram, dus zie hem daar alsnog lekker vaak langskomen.

StalMelyn, wat leuk, gefeliciteerd!

Joltsje, wow ik dacht ook dat die van jou veel groter was! Ik dacht echt dat hij al een enorm paard was. Foto's kunnen flink vertekenen. :j

Janine, wat leuk! En fijn dat ze zo braaf was met het wandelen.

Zebrastreep, handig dat ze daar ook lekker wandelen. Met het vaker doen zal ze vast wel meer gaan ontspannen uiteindelijk.

Essxan, knap paard! Die kleur staat inderdaad goed!

Hier gaat het ook nog steeds goed, hetzelfde als eerder eigenlijk. :Y) We zijn alleen héééél erg aan het aftellen naar de verhuizing. Volgende week woensdag gaan ze lekker naar een hele fijne stal toe.
Waar ik altijd bang voor ben met het opzeggen van de stal is nu aan het gebeuren, dat de paarden minder goed verzorgd worden. Ze krijgen steeds minder eten, vooral in verhouding met de rest, dus ik ben er helemaal klaar mee. En zo zijn er nog steeds meer dingen die erbij komen.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:47

Trysteffy
Wat staat die kleur hem mooi!
En herkenbaar dat bit niet willen in nemen. Bij ons doet ze hem dan uiteindelijk na heel veel klieren in en als je dan uit wil doen houd ze hem vast. Ook heel fijn.

San_ner fijn dat je nu kan aftellen richting je nieuwe stal! En wat sneu dat de paarden er nu de dupe van worden.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 01:31

San_ner schreef:
Salatiga, oh wat leuk! Pablo staat ook als WPBR geregistreerd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar allemaal niet zo in verdiept heb.

Billionache, knappe Regreso! En wat een grapjas met de kerstfoto’s. Ik volg jou nog steeds op Instagram, dus zie hem daar alsnog lekker vaak langskomen.

StalMelyn, wat leuk, gefeliciteerd!

Joltsje, wow ik dacht ook dat die van jou veel groter was! Ik dacht echt dat hij al een enorm paard was. Foto's kunnen flink vertekenen. :j

Janine, wat leuk! En fijn dat ze zo braaf was met het wandelen.

Zebrastreep, handig dat ze daar ook lekker wandelen. Met het vaker doen zal ze vast wel meer gaan ontspannen uiteindelijk.

Essxan, knap paard! Die kleur staat inderdaad goed!

Hier gaat het ook nog steeds goed, hetzelfde als eerder eigenlijk. :Y) We zijn alleen héééél erg aan het aftellen naar de verhuizing. Volgende week woensdag gaan ze lekker naar een hele fijne stal toe.
Waar ik altijd bang voor ben met het opzeggen van de stal is nu aan het gebeuren, dat de paarden minder goed verzorgd worden. Ze krijgen steeds minder eten, vooral in verhouding met de rest, dus ik ben er helemaal klaar mee. En zo zijn er nog steeds meer dingen die erbij komen.

[ [url=m/2ifJwl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vervelend dat zo’n stal dat doet... Hard aftellen dus maar!

Ik moet me er ook nog verder in verdiepen maar mij is toen bij aankoop vertelt dat omdat ze volledig welsh gefokt is, ze met 3 jaar op de keuring overgeschreven kan worden naar het NWR.. Ben benieuwd :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:57

Vraagje zijn jullie paarden en Ponys hun tanden ook zo kort ? Lijkt hier alsof ze heel klein zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:24

Wij hebben de paarden vanmorgen verhuisd. *\o/*

Beide liepen ze zo het vrachtwagentje op. Pablo kreeg allemaal complimenten over hoe goed hij dit deed en dat hij een fijn karakter heeft. Altijd leuk om te horen. _/-\o_
Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:29

Fijn! Veel plezier op je nieuwe stek.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:39

Lekker San_ner! Veel plezier op jullie nieuwe stal!

Bo mocht vandaag iets nieuws doen. Balkjes lopen. Nou ik weet wel dat wij nooit gaan springen haha. Uiteindelijk lukte het zonder benen breken dus dit gaan we nog wel paar keer oefenen. Gewoon kijken waar de balk is en er VOL op stappen, lompe harrie.
Dit plaatje uiteindelijk wel heel trots op.
Afbeelding

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:57

San_ner veel plezier op je nieuwe stek!

Kim mijn paard liep de eerste jaren alles plat maar inmiddels zijn we officieel L springen startgerechtigd en gaan we niet door omdat ik het te hoog vind. Hij had lang nodig voordat hij het spelletje door had maar raakt nu nog zelden een balk. Er is hoop :):)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:19

Thanks paardjes123! Vooral die laatste zin dat er nog hoop is haha :P gelukkig heb ik hem voor hele andere doeleinden uitgezocht(springen vind ik DOOD eng) maar zou fijn zijn als hij leert z'n nek niet te breken als we ooit een boomstammetje tegen komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:49

Kimvicious, haha dat wordt gewoon nog even oefenen!

Bedankt allemaal! We zijn gister nog een keer langsgegaan. Ze stonden heerlijk rustig, ze krijgen hier zoveel ruwvoer, dus hier gaan ze heel blij zijn.
Is echt een last van mijn schouders gevallen nu we weg zijn op de andere plek. :j
Afbeelding

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 23:22

Pfoe, ik ben echt even non actief geweest op dit topic...

Wat doen jullie al met jullie paardjes?

Mijne is nog echt puppy... En durf soms niet zo goed al iets te ondernemen (ook al weet ik dat het geen kwaad kan, beetje mentaal voorbereiden kan geen kwaad) hij is van oktober, dus sowieso wel een latertje. Maar nog zo klungelig :+

Stalhouder heeft ook even de meter erbij genomen ze was eens benieuwd naar zijn hoogte. Goh dat was eng!!! :+ }>

Schoft meet 1,43 en billen 1,45. Ze denkt dat hij rond de 1,48 gaat worden. En hopelijk een uitschieter naar 1,50 :+

Vandaag 'echt' eens laten voelen wat een zadel is. Longeer singel was hij wel al bekend mee, gewoon voor te wennen. Dus beetje hetzelfde verhaal met het zadel, niks bijzonders verder.

Afbeelding

Even rondje laten lopen in de bak. Toch wel een paar bokjes eruit gekregen maar verder niks bijzonders _O-

Ook maar even voor kerst geïnvesteerd in een hoofdstel. :))
Afbeelding