Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:10

Janine, wat leuk! Doet ze goed zo!

Salatiga, wat een knapperd! Hoe groot is ze nu?

Hier hebben de paarden vandaag Apk, de tandarts komt straks eerst en vanmiddag gaan ze nog naar de hoefsmid. Dan zijn ze helemaal netjes voor hun verhuizing. :D

salatiga1995

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:01

Ja ik heb ook een zwak voor palomino’s.. <3

Geen idee eigenlijk San_ner, moet haar nog een keer meten Haha in januari was ze 1,43 maar dat is ze niet meer volgens mij :')

Lekker, apk gehad! Oki moet ook nog gecheckt worden maar combineer dat straks met de tweede enting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:58

Ze toont al veel groter in ieder geval! Het is ook een Welsh toch? Echt een leuke pony!

De paarden zijn hier weer klaar gelukkig! Bij Pablo zijn ook de wolfskiesjes en wat doppen verwijderd. Dus hij kan er weer even tegenaan. Daarna moest hij dus ook nog naar de hoefsmid, maar hij was super braaf de hele dag. <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:01

Prachtige palomino <3

Tjitske heeft vandaag 90 cm gesproken of gaatje 85 met balk 90 haha.

1 meter weigerde ze na twee keer ik zei al ze geeft netjes aan daarna nog twee keer hoger kruis van 50 cm.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:58

San_ner schreef:
Ze toont al veel groter in ieder geval! Het is ook een Welsh toch? Echt een leuke pony!

De paarden zijn hier weer klaar gelukkig! Bij Pablo zijn ook de wolfskiesjes en wat doppen verwijderd. Dus hij kan er weer even tegenaan. Daarna moest hij dus ook nog naar de hoefsmid, maar hij was super braaf de hele dag. <3

Ja ze is welsh gefokt inderdaad, hoop haar van het voorjaar op de keuring naar NWR over te kunnen schrijven.. Haar vader is welsh gefokt maar NRPS goedgekeurd dus zij staat nu WPBR.
Vind haar ook groot ogen Haha heb niet het idee dat ze nog ver achter blijft op m’n andere pony en die is 1,53 :Y)

Zo fijn als ze braaf zijn de hele dag! Niet niks zo de hele dag gepluk aan ze..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:50

Zoooo topic was bij mij plots ontstipt zag ik, vond het al vreemd dat het zo 'stil' was :+

Qua longeer problemen heb ik zelf geen tips. Ben er zelf geen held in en gelukkig is de mijne erg makkelijk in die dingen. Zijn ermee begonnen door het los cirkelen met grondwerk dus meestal zonder touwtje ertussen haha. Hier is het probleem dat hij te dicht bij mij wil blijven := omdraaien lijkt mij erg lastig! Vriendin is daarmee haar vinger kwijt gespeeld (te zwaar verbrijzeld dus moeten laten amputeren) dus zeker altijd handschoenen aandoen hoor!

@kimvicious: wat is die heerlijk nuchter! Met de mijne ook een keer gedaan zo'n zeil, hij liet het toe maar vond die niet grappig :') leuke kerstfoto <3

@joltsje: leuk zeg! Vind hem qua lijf echt al een paard maar zijn hoofd is echt nog puppy :D

@San_ner: zo dat toont meteen heel anders hé zo opgezadeld!! Jammer dat je niet tevreden bent van je stal, lijkt me idd enorm balen... Fijn dat ze zo braaf waren met hun 'onderhoudsbeurt' haha!

@janinevv: netjes hoor!! Je kan altijd nog een spring carrière overwegen toch haha :D

@salatiga1995: ik vind haar zo tof <3 heb sowieso een zwak voor Palomino en Valk haha! Leuk om 't verschil te zien!

Ben altijd jaloers op die korte vachtjes joh, de mijne denkt elke winter dat die in Siberië leeft _O- nu staat die 24/7 buiten en hou ik hem voorlopig nog zonder dekens, maar jou m'n hart vast voor als ik hem aan het werk wil komende winters met zo'n vacht haha. Wellicht dat ik hem dan wel 's nachts op stal zet.

Hier deze week een poging gedaan tot kerstfoto's. Meneer vond het allemaal wel grappig, liep met krans en al door de wei te galopperen en de strik moest er ook snel aan geloven :') het is echt een clown, dus ben benieuwd wat dat later gaat geven nog haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig toch 1 normale foto kunnen maken ook :=
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 07:19

Ben zo trots dat ik het moet delen, gister de uitslag gekregen van de online welsh show!
Afbeelding

Jeugdkampioen Welsh sectie B en algemeen reserve kampioen Welsh sectie B *\o/*

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 08:52

Gefeliciteerd!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:16

Gefeliciteerd! Wat is een online show, hoe gaat dat in zijn werk dan?

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:44

Gefeliciteerd
Leuk dat het online kon

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:52

Omdat de echte show niet door kon gaan hebben ze een online show georganiseerd. Je moet een recente zijfoto van stand of draf aanleveren en die wordt door de jury beoordeeld.

En ja, het blijft lastig natuurlijk. Ik heb er speciaal foto's voor gemaakt om er een in te leveren maar niet iedereen doet dat. Maar heel blij met het resultaat.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:35

Gefeliciteerd stalMelyn, hij is ook wel ontzettend knap!

Knappe Regreso <3 Kerstkrans staat hem goed, en volgens mij vond hij de strik erg lekker :')

Ik heb ook een zwak voor Oakley <3 Ze is zo leuk! Auryns’ sister from another mister

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:42

Maar dit was nog niet de hengstenkeuring dan? Een tussentijdse keuring?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:45

Heel bijzonder zo met alleen fotomateriaal. Degene die weet hoe hij goed moet fotograferen en paard best neer kan zetten heeft al een grote voorsprong. Ik vind dat ook zo met verkoop foto's, als er dan geen filmmateriaal bij zit kan die in RL zo tegen vallen

Mijn tweejarige begint eindelijk wat te groeien in hoogte en breedte. Groot zal hij niet worden maar hier blij mee. Zat niet zo in over de hoogte maar hij moet wel wat gaan uitzwaren want ik ben niet echt een fijn poppetjs :D
Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:51

Hoe groot is ie? Mijn bruine heeft recent ook wat centimeters bijgekregen volgens mij, en staat nu ook nog wat overbouwd.

We doen verder nog niks deze winter, maar wel wekelijks of om de week even op de poetsplaats, keer peesbeschermers aan, dekentje op, wandelingetje. Gisteren een keer hoofdstel aan (overal gaten bij moeten maken, hij heeft nogal een kort hoofd kennelijk, en zat nog niet optimaal).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door veerledec op 20-12-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:51

Evita_3 schreef:
Gefeliciteerd stalMelyn, hij is ook wel ontzettend knap!

Knappe Regreso <3 Kerstkrans staat hem goed, en volgens mij vond hij de strik erg lekker :')

Ik heb ook een zwak voor Oakley <3 Ze is zo leuk! Auryns’ sister from another mister

Hihi inderdaad! <3

Gefeliciteerd StalMelyn! Brenin is echt zo knap aan het worden!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:54

Gefeliciteerd stal Melyn.
Online, profesionele foto's of in de drek het maakt niet uit. Die van jou kwam als mooiste uit de bus en die heb je maar weer!

In het beleer topic de vraag gesteld, m.b.t. spanning en gisteren weer ff bezig geweest. De 'Spiegel' was weer duidelijk. Losjes vasthouden in de box en geduld deed wonderen.

Alles eerst ff uitgestald
Afbeelding

Daarna aaien en op de rug. Nog steeds spannend maar al veel minder.

Daarna opgemeten. 1.56 .
Hij is eind deze maand 2,5
Ik wist dat hij niet groot was, maar grrr. Hij zal uiteindelijk 1.60 worden denk ik. Misschien nog 2 cm.
165 is toch wel een beetje een magische grens voor mij. Ik ben self 1.80 en ook niet heel dun meer (dede zomer maar aan de sport).

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:45

veerledec schreef:

Nee, de hengstenkeuring is in februari. En dit zegt natuurlijk niets he, betekent niet dat hij goedgekeurd gaat worden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:46

Oh joh, die van jou toont een stuk groter dan Joltsje, dacht dat dat best een flinke was.

StalMelyn

Joltsje, wat vervelend. Zeker als je zelf zo lang bent is meer maat wel gewenst, maar misschien wordt hij nog een pak breder? En sommige zijn laatbloeiers he.

veerledec

StalMelyn schreef:
veerledec schreef:

Nee, de hengstenkeuring is in februari. En dit zegt natuurlijk niets he, betekent niet dat hij goedgekeurd gaat worden.

Die keuring is wel in real life denk ik?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:07

Jazeker. Wel online te volgen voor geïnteresseerden :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:13

Oh 156 is best klein.. hopelijk krijgt ie nog een groeispurt.

Haha gefeliciteerd mer de online keuring.
Nu met corona zijn zulke dingen leuk. Maar echt waarde hebben ze niet. Al lang leuk dat ze zulke dingen organiseren. Kjn je tenminste iets doen in deze tijd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:48

Ik denk dat hij nog wel een flink stuk gaat groeien Joltsje. Ze groeien door tot 8 jaar, ik denk dat hij de 1.65 nog zo maar zou kunnen halen..

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:46

Ach, het zegt niets over wat ze van hem vinden in het echt straks. Maar voor nu is hij van alle welsh sectie B pony's toch mooi 2e geworden en ik ben er blij mee, toegevoegde waarde of niet.