Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:31

Ik kom mij ook graag melden :D

Heb afgelopen pagina's terug gelezen en zie hele leuke jaarlingen voorbij komen. Erg leuk met alle verschillende rassen zo <3

@YvonneV, fijn dat de castratie goed is gegaan. Hoe gaat het nu met hem?

@horssi & Emori, de halsters staan mooi. Heerlijk zo'n knalroze kleur haha.

Ik zou jullie nog even voorstellen aan die van mij:

Dit is Rayon du Soleil, de vader is een BP (Hidde) en de moeder een fries.

Verkoopfoto:
Afbeelding

Afgelopen augustus:
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:34

Yvonne, fijn dat hij weer thuis is.
Verhoging weer weg?

Horsi, schattig hoor. Had mijn dochter op die leeftijd ook uit kunnen zoeken

Yaartje, fijn dat ze het op andere voer beter doen. Soms is het echt even zoeken

Emori, staat wel mooi

Welkom Roosjenat, erg leuk getekend.

horsii

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:43

Kiki, ja ze wordt bijna 3 en roze is echt favoriet.

Welkom roosjenat, erg leuk dier. Groot al?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:53

Ach Horsi, de mijne is 20 nu maar ze heeft het nu al over een roze dekje voor King straks haha

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:01

Roze kan altijd! :))

Roosjenat, wat een gave kruising!

En toffe foto's van de kontjes en de steigerfoto.
Die dekentjes ook zo op een rij.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:40

horsii schreef:
Kiki, ja ze wordt bijna 3 en roze is echt favoriet.

Welkom roosjenat, erg leuk dier. Groot al?

Ik heb echt geen idee hoe groot hij nu is. Vergeleken met zijn leeftijdsgenoten in dezelfde kudde is hij iets kleiner als de rest. De verwachting is dat hij ca. 165cm word maar dat is geen zekerheid natuurlijk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 14:32

Het gaat goed met Krem. Temp 38.2 Hij staat nu op een postzegel gras. Ongeveer 2x zijn box.

Ik vind het wel vreemd dat hij helemaal geen medicatie mee gekregen heeft. Had eigenlijk wel pijnstilling en AB verwacht

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 18:31

Yvonne. Hier ook geen medicatie mee gekregen met Gimli en 9 jaar terug met Asfaloth ook niet.
Zolang het goed gaat met Krem en hij oogt fit en actief en eet komt het wel goed :j .

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:33

Leuk roosjenat! Welkom.

Fjodor heeft ook niks meegekregen na de castratie, hij is staan gecastreerd en was vlot hersteld. Hoe is het nu Yvonne?

Vandaag ons loopje buiten uitgebreid, parallel langs de grote weg. Hij deed het super! Hij vond het verkeer niet zo spannend.
We hadden meer discussies over de grasjes die hij niet meer mocht eten van mij :\ :))
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:36

Dat gezicht. _O-

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:53

Geloof dat ik zal weten dat ik een halve fjord heb _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:57

Emori schreef:
Leuk roosjenat! Welkom.

Fjodor heeft ook niks meegekregen na de castratie, hij is staan gecastreerd en was vlot hersteld. Hoe is het nu Yvonne?

Vandaag ons loopje buiten uitgebreid, parallel langs de grote weg. Hij deed het super! Hij vond het verkeer niet zo spannend.
We hadden meer discussies over de grasjes die hij niet meer mocht eten van mij : :))
[ Afbeelding ]

Dat hoofd spreekt boekdelen _O- . Ik kom er dus trouwens serieus ook net achter dat ik je volg op insta. Zag de foto net op insta dat ik dacht: Huh, maar die ken ik... Dat is Fjodor van Emori :D .
Helemaal niet bij stil gestaan....

roosjenat: Helemaal vergeten, maar wens je alsnog van harte welkom in het gezellige topic! Mooi paard heb je!

Asfaloth en Gimli waren vanmorgen door het dolle heen (ik iets minder :') ). Gisteren merkte ik al dat Eowyn (de moeder van Gimli) niet helemaal lekker liep. Okay. Kan gebeuren. 2 nieuwe merries in de kudde sinds zaterdag dus kan best een trap gehad hebben.
Goed. Lopen op eigen tempo is goed dus laten lopen, maar wel door gegeven dat ze kreupel loopt en ik het in de gaten houd. Dus vandaag rond 12uur kom ik bij de kudde. Zie Eowyn al liggen dat ik denk: Dat is niet goed...
Eowyn laten lopen. Liep ook nog steeds niet goed. Schoonzoon van Gimli's fokker gebeld (die laatste is net op vakantie gegaan vanmorgen en ik voelde het al aankomen dat er dan wel weer wat ging gebeuren. Is altijd zo als Gimli's fokker weg is _O- Dan staan we al een soort van paraat en ik helemaal wetende dat een van zijn dieren wel weer iets uit gaat spoken ).
Schooonzoon is voor de zekerheid met de trailer nog even gekomen en we hebben haar toch opgeladen. Op stal kunnen we haar nu rustig in de gaten houden en heeft ze een wei voor zichzelf zodat ze geen gedoe met de nieuwe merries krijgt en dus ook echt rustig kan herstellen.
In een stabiele kudde had ik ze laten lopen, maar gezien we 2 nieuwe merries in de kudde hebben (waarvan 1 van de nieuwe dames er niet vies om is om een trap uit te delen) en de wei ook nog eens langs een openbare weg ligt en ik wilde voorkomen dat ze bij Asfaloth's fokker gaan aanbellen dat er een merrie kreupel is wilde ik ze toch graag op stal hebben.
Daar kunnen we ze ook in de gaten houden en direct handelen wanneer nodig inc. DA bellen. We willen nu eerst in beeld hebben hoe erg het is en wat ze in haar eentje doet.
Met nieuwe merries in de kudde verplaats ik liever niks meer uit de kudde omdat een kudde de tijd moet krijgen om te hervormen, maar gezondheid gaat voor.
In ieder geval. Daar ben ik minder blij om, maar... ohhhh Asfaloth en Gimli vonden het geweldig hoor! Bokken, draven en galopperen in de paddock en maar naar haar toe willen. Die vinden het prachtig dat Eowyn nu even tijdelijk op stal staat.
Het liefst wilden ze gelijk naar haar toe om samen met haar te staan, maar dat gaat helaas niet. Eowyn heeft de rust nodig nu. Die kan mijn twee drukte makers er niet bij gebruiken.
Asfaloth was vorig jaar dikke maatjes met haar en Eowyn is natuurlijk Gimli's moeder, maar zo mooi om te zien hoe ze haar toch direct herkenden en haar op hun manier heel enthousiast begroette <3 .
Vergeten te filmen natuurlijk. Daar stond het hoofd ook niet naar.
Nu hopen dat Eowyn zelf zich ook snel weer goed voelt <3 . Eenmaal herstelt gaat ze (helaas voor Asfaloth en Gimli) ook weer terug de kudde in. Daar hoort ze bij haar vrienden thuis.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:36

Met Krem gaat het goed. Wij verwennen hem op zijn postzegel gras met wortelen en wilgentakken. Zijn koker is wel wat gezwollen maar zijn temperatuur blijft goed. Temperaturen vindt hij overigens helemaal niet leuk.
Ik denk dat ik hem zaterdag weer bij de groep doe.

Hij eet zijn biks ook weer op.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 00:49

Wat fijn Yvonne dat het goed met Krem gaat en hij zijn biks ook weer eet!

DA was er vanmorgen voor Eowyn en mevrouw blijkt een hoefzweer te hebben dus ik sta precies een jaar later weer een pony hoef te weken. Want Asfaloth had precies een jaar geleden ook een hoefzweer en precies dezelfde hoef. Rechtsvoor. Hoe verzin je het :') .
Ze ging trouwens uitzichzelf met twee benen er in staan. Wilde alleen rechtsvoor hebben. Wilde madam zelf niet.
Ze liep vandaag ook weer een stuk beter dus even met haar naar mijn mannen gelopen en waar Asfaloth helemaal happy was om zijn beste vriendinnetje na een jaar weer te zien (ze herkenden elkaar vanaf dinsdag al) had Gimli zo iets van:
Ja mam leuk dat je er bent, maar ik sta nou op eigen benen hoor. Doei _O- . Van je zoon moet je het hebben _O- .
Wil een deze dagen eens zien of ik ze alle 3 nog samen op de foto kan zetten. Zou leuk zijn om dat verschil van vorig jaar en nu nog te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:23

Ze is wel heel braaf, zo met de voetjes in het water!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:08

Gisteren nog wel Polar. Vandaag niet. Is maar 5 minuten gelukt en toen was mevrouw er wel klaar mee :') .
Had mijn handen vol aan haar... in de paddock zag ik ze ook weer draven pasjes galop. Nog niet zuiver, maar... er zit weer pit in!

Staat nu samen met zoon Gimli en grote vriend Asfaloth, maar vooral van Gimli moet ze echt heel weinig hebben nog.
Asfaloth mag iets meer, maar krijgt ook een waarschuwende kont als die te dichtbij komt.
Ik noem het maar her opvoeding voor Gimli :') .
Er word niet gejaagd of iets gelukkig. Eowyn is gewoon iets te duidelijk in haar grenzen. Asfaloth grijpt ook in als het te veel word en komt dan tussen beide. Mooi om te zien.
Zal in de loop van de dag wel beter worden, maar ze heeft nu ieder geval gezelschap tot ze terug de kudde in gaat.
Gimli lijkt tot nu toe wel flink groter dan zijn moeder.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:29

Helaas.... Eowyn en Asfaloth was een succes. Gimli en Eowyn... niet echt dus uit elkaar moeten halen. Ondanks het de eerste uren echt goed ging. Er werden grenzen aangegeven, maar respectvol en er waren genoeg rust momenten. Ondanks dat ging het helaas toch fout.
Was vlak voor ik weg ging mijn jongens nog even aan het knuffelen toen Eowyn er aan kwam. Dat mag. Zolang ze zich gedraagt, maar dat deed ze niet.
Met oren in de nek op Gimli af. Gimli ging netjes aan de kant inc. Kalmerings signalen en toen ging Eowyn vervolgens toch nog gericht op hem in trappen. Gimli kon geen kant op. Stond tussen Eowyn en hek in (dode hoeken zijn er niet). Direct ingegrepen overigens.
Vervolgens wilde ik Gimli een halster om doen en probeerde ze het weer. Heb Eowyn echt weg moeten sturen toen.
Dan laat ik ze niet samen op een paddock staan zonder toezicht. Ondanks dat ze elkaar kennen.
Asfaloth vind het minder leuk dat die nu weer zonder haar staat, maar die moet er maar mee leren leven. Veiligheid voor alles.
Eowyn is onwijs sterk en zelfverzekerd in karakter vergeleken met haar zoon. Gimli lijkt toch weer meer op zijn vader (qua kleur en karakter). Thorin is wat zachter.
Kan ook pittig zijn, maar als die kant er niet is is het echt een lieve hengst.

Gimli is blij dat die weer alleen met Asfaloth staat.
Hooguit sneu dat Eowyn nu weer tijdelijk alleen staat, maar daar heeft ze het echt zelf naar gemaakt.
Het is maar tijdelijk gelukkig. Eenmaal herstelt gaat ze de kudde weer in (dat kan haar niet snel genoeg duren):

Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:03

Gisteren contact gehad met de kliniek omdat zijn koker wel erg dik werd. We mochten wel met hem gaan stappen. Onmogelijk. Hij ging met vier benen de lucht in en was met 2 stappen los in de bak. Complete rodeo. Hem vanmorgen weer bij de kudde gezet en dat lijkt een stuk beter te gaan.

Yaartje jammer dat ze niet bij elkaar kunnen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:43

Vervelend yaartje

Yvonne, dat is minder. Gelukkig in de kudde rustig. Koker weer slank?

Vanmorgen voor het eerst alleen een rondje met beide gewandeld. Tess deed het heel goed

xpatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:41

Hi allen,

Wat een leuk topic! Ik was op zoek naar een Rousseau topic toen ik hier tegenaan liep, ik meld me aan :D

Even kort voorstellen, dit is mijn Rousseau x Florencio merrie van nu ruim 1,5, ze is van begin maart ‘23. Na altijd jonge paarden gehad te hebben, is dit mijn eerste veulen. Ik vond het rete spannend maar tot heden loopt alles zeer voorspoedig.

De verkoop foto:
Afbeelding
Spontaan verliefd, diezelfde dag ook gaan kijken en het was liefde op het eerste gezicht

Ze is eigenlijk nooit echt lelijk geworden, ze was ontzettend klein maar groeit nu lekker mee

Daddy's girl <3
Afbeelding

En sinds twee weekjes weer op ‘stal’ na een half jaar weide, gelukkig komen ze daar dagelijks buiten, dit is hoe ze er nu uit ziet:

Afbeelding
Het ‘chique’ is er hier wel iets af vind ik zelf, alles weer iets meer uit verhouding, vind ik dan :Y)

@volg vanaf nu :j

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 09:45

Ze lijkt op haar vader! Hoe groot is ze nu?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:30

Ooh ik vind haar heeeeel knap!! <3 leuke merrie zeg!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 10:44

Yaartje,
Wat braaf zo zeg, zo in de emmer. Fijn dat het beter gaat.
Jammer dat ze niet hij elkaar konden blijven staan.

Yvonne, fijn dat Krem beter gaat. Eet hij nog steeds goed?

Horsii, stoere Tess. Heerlijk samen wandelen.

Patricia, mooie merrie hoor. Lijkt echt op d'r vader.

Gisteren ondanks alle drukte even bij King geweest.
Nou onze smeerkees zag er weer lekker uit. Hij geniet volop op de Friesse klei.
Voor de heren was gisteren toch echt de laatste dag wei. Het hek is dicht.
Nu op de stal met uitloop en dan weer in het gelid met dagelijkse wandeling naar de bak.
Wel besloten om het castreren naar het voorjaar over te tillen. Mits ze zo braaf blijven.
Afbeelding
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:37

Kiki Ja gelukkig blijft hij eten. Zijn koker wordt elke dag een stukje dunner.

King ziet er goed uit. Goed besluit om tot het voorjaar te wachten zodat ze op de wei kunnen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:11

Fijn Yvonne, dat zijn koker slinkt.

King ziet er heel goed uit.

Welkom Patricia, erg knappe merrie.

Stippel mocht weer mee wandelen.
Beide alleen loom. Maar wel gemest en eten goed.
Afbeelding
Afbeelding