Een kind krijgt een kind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Re: Een kind krijgt een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:26

Ik heb elk bericht in het topic doorgelezen.

Maar wat ziet ze er goed uit! Ik duim mee voor een goede verloop van de bevalling en een gezond veulen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:30

xYaartje, Iris heeft mij gisteravond verteld helemaal niks van computers te snappen en dat ze ze altijd kapot maakt, ze vergist zich iedere keer in wat die dingen kunnen hebben, dat wordt hem dus niet. :')

Browniee, je zu denken dat het goed gaat komen zo, met iedereen die meeduimt. Welkom hier.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:33

Bassenqua schreef:
xYaartje, Iris heeft mij gisteravond verteld helemaal niks van computers te snappen en dat ze ze altijd kapot maakt, ze vergist zich iedere keer in wat die dingen kunnen hebben, dat wordt hem dus niet. :')

Browniee, je zu denken dat het goed gaat komen zo, met iedereen die meeduimt. Welkom hier.

ik verveelde me en ging kijken bij de actieve onderwerpen :') maar vanaf nu lees ik mee :j
18 maart is toevallig ook mijn broertje jarig. Ik vind het wel bijzonder dat jullie het aan hebben gedurfd haar te kopen, in die toestand

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:38

Browniee, is niet bijzonder hoor, er zijn nog veel meer mensen die dat doen, vind het meer bijzonder dat er mensen zijn die het zover laten komen ;)
Wie weet loopt Iris door tot de 18de, kunnen je broertje en Iris elkaar feliciteren.

Ga de stallen schoonmaken, gisteren Iris haar kraamstal helemaal leeg gehaald, mevrouw is nogal een viespeuk duidelijk niet gewend om een schone stal te hebben, ze piest en poept overal, gaat erin liggen, doorheen lopen en in de ochtend is haar stal een grote ravage. Haar stal moet 3x zo vaak opgelapt worden als de rest van de paardjes, kleine viespeuk. Ik hoop dat ze dat ooit nog eens gaat leren, alles op dezelfde plek laten vallen :D

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:47

Hahahaha wat vies. Misschien leert ze het inderdaad nog wel. De eigenaresse van mijn verzorgpoown weet als ze gaat uitmesten precies waar de mest ligt, ook onder het stro. (ze heeft hem al vanaf dat hij 4 mnd. is en de 15e wordt hij 11) suc6 met de stallen

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:50

Hoi hoi,

Heb alles net even doorgelezen! Wat een verhaal zeg.. en nogmaals respect, erg veel gezegd al maar je verdient het 100%. Wat een zielig geval in het begin, triest om te zien. Dat mensen denken dat het allemaal wel kan zo jong nog enz.. en dat ze dan weinig zorg nodig hebben.

Gelukkig heeft ze nu een mooi plekje en ik hoop dat de bevalling voorspoedig verloopt! Ik duim mee! En volg deze topic :) Spannend spannend...

Kan niet wachten!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:28

je kunt proberen om de mest een tijdje in 1 hoek te gooien, misschien gaat ze het er dan bij doen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 15:10

Ik haal elke dag alle mest weg, uit boxjes en van het land, ben bang dat als ik het in een hoek neergooi ze daar ook een smeerpijperij van gaat maken, iris klauwt alles door de hele stal heen. Ach het is nog maar een jong ding en ook niet het ergste natuurlijk, ben alleen van de andere paardjes gewend dat ze alles op 1 plek neer gooien. Verwend dus :o

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:21

Wow, goed werk! +:)+
Ik hoop echt dat alles goed komt met Iris. Ik kijk met veel spanning uit naar de bevalling :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:31

Bassenqua schreef:

Hm, dat word hem dan inderdaad niet, maar zo te lezen is het nog best een dame die ervan houd om zichzelf vies te maken := Dat maakt het dan wel weer een beetje goed, of niet :P? Tegenover het niet snappen hoe de laptop werkt :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:24

Bassenqua schreef:
Ik haal elke dag alle mest weg, uit boxjes en van het land, ben bang dat als ik het in een hoek neergooi ze daar ook een smeerpijperij van gaat maken, iris klauwt alles door de hele stal heen. Ach het is nog maar een jong ding en ook niet het ergste natuurlijk, ben alleen van de andere paardjes gewend dat ze alles op 1 plek neer gooien. Verwend dus :o

kwestie va uitproberen, bij mijn pony is het me vroeger gelukt.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:56

even gespiekt er is nog niks jammer :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:01

Spannend! Kijk elke keer met nieuwe reactie.. Duurt lang! :+

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:24

Nog een volger, eigenlijk 2 die zich meld.Ik esther en Iris mijn dochter. Wij hebben hier inmiddels een dartel veulen rondlopen, maar die dagen ervoor zijn echt zenuwslopend. Onze dame stond lekker te eten, dus wij dachten ook een hapje te kunnen pakken. Nog geen uur verder, toen mijn man ging voor een rondje brok, stond een dappere dame al te drinken bij moeders.
We hopen dat het bij jullie ook zo voorspoedig zal gaan

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:50

Ik kruip ook maar eens uit mijn grot, nu word het wel spannend!
Wat heeft ze het nu goed, hopen dat het goed gaat! :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:50

esje01 schreef:
Nog een volger, eigenlijk 2 die zich meld.Ik esther en Iris mijn dochter. Wij hebben hier inmiddels een dartel veulen rondlopen, maar die dagen ervoor zijn echt zenuwslopend. Onze dame stond lekker te eten, dus wij dachten ook een hapje te kunnen pakken. Nog geen uur verder, toen mijn man ging voor een rondje brok, stond een dappere dame al te drinken bij moeders.
We hopen dat het bij jullie ook zo voorspoedig zal gaan

:= dat is wel heel toevallig de pony heet Iris en de TS heet oficheel Esther als ik me nu niet heel hard vergis.
ik lees ook nog steeds mee :j

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:56

Idd ik kwam ook even anel spieken of er al een nieuw prulleke was geboren!! Spannend hoor!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:19

Klopt Hanny, ik heet Esther. Is inderdaad wel erg toevallig esje. Oh ik hoop zeker dat het bij Iris ook zo voorspoedig gaat, dat zou goud waard zijn. Moeders gelukkig met haar kind?

Sanne, het duurt zeker lang, als je een trucje weet?

Vol blijven houden Espie...ooit!!! :D

xMayo, leuk dat je ook komt kijken.

Ook voor jou First Unique, stug langs blijven komen.

Kom net bij Iris vandaan, haar banden bovenop haar kont maar net achter haar heupbotje zijn slapper geworden, er zit ook een beetje zucht rondom het uier maar minimaal maar uier zelf is nog hetzelfde -O- Verder merk ik niks aan Iris behalve dat ze s'nachts veel ligt, maar ook echt plat, als die een geboortealarm om zou hebben was je continue wakker. :=

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:16

ik zou zelf bij zo'n jonge maidenmerrie niet teveel afgaan op het uier.. maar neem aan dat je sowieso wel een webcam hebt of regelmatig even langsgaat om te kijken hoe het gaat?

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:47

Leuke filmpjes zeg! Mooi groepje ook en dan die grotere 'witte' die steeds met haar meesjouwt erg grappig om te zien!
Benthe ziet er goed uit! <3

Uier vind ik ook moeilijk, bij mijn twee oudere dames weet ik inmiddels na heel wat veulens hoe ze zich ontwikkelen en wanneer ze op hun 'max' zijn zeg maar. Maar die twee uiers verschillen dag en nacht van elkaar en beide nooit hars.
Toen mijn jongere merrie drachtig was van haar 1e veulen had ze echt van de 1 op de andere dag een overvolle uier met hars, zelfs melkdruppels en compleet losse banden, alleen was dat 5 weken te vroeg... de volgende ochtend is haar veulentje helaas doodgeboren, dat ging allemaal zo gek en snel :n

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 07:59

Leuk filmpje :j Ze ziet er goed uit zeg! nu maar hopen dat ze t veulen snel laat zien! :D

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:22

En, is kleine iris de nacht goed doorgekomen ?
Daar twijfel ik eigenlijk niet aan hoor, maar toch hahaha.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 08:56

En al een baby :P zal wel niet magoed :P

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:00

Pfff spannend dit! Altijd stille meelezer geweest. Leuk dat er zoveel mensen helemaal meeleven!

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:30

Wat een leuk filmpje van je paardjes. Ben echt benieuwd wanneer de kleine Iris te voorschijn komt. We blijven meelezen en afwachten :)