Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:10

Het is een lekkere nacht, slaapzak, stretcher, kussen en muggenspul mee en heerlijk bij je pony gaan slapen. Tenminste, dat zou ik doen, gr.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 21:42

Bigone, dat zou ik graag doen, maar ze staat nu heerlijk te genieten van de koelte van de nacht in de wei.
Dan zou ik waarschijnlijk dus in mijn eentje in de stal liggen :=
Afgelopen nacht heeft ze ook vrijwel de hele nacht buiten gestaan. Eindelijk geen dazen enzo :j

Toch maar even nieuwe foto's gemaakt, maar door het lopen in de wei is het gelige harsdruppeltje er grotendeels af.

Afbeelding

Ik het het idee dat haar spenen nu wel groter worden? Was dat wat je bedoelde Linda?

Afbeelding

Afbeelding

Nou, ik duik met mijn koppie thee op de bank. Manlief is thuis.
Truste en tot morgen (of vannacht als het gaat beginnen :P )

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:57

Spannend :j

*\o/* *\o/* Go Mirte *\o/* *\o/*

zo wat aanmoediging van mijn kant ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:19

nou laat mirte dan maar veulenen....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:25

Huppa Die kurk eruit ! :P

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:35

Lieve Babette, moet wel steeds aan je denken hoor! ikzelf ga nu mijn bedje in. (veeel te laat!) hoop dat jij ook nog een beetje kan slapen...sterkte met Mirte en succes als ze toch begint vannacht...XXX

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 00:35

Jeetje, Mirte houdt het wel spannend zeg! Ben benieuwd of er morgenochtend iets bij loopt :j

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 06:11

goedemorgen Babette! en?? :o XXX

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 06:15

Goedemorgen allemaal. Ik zal jullie maar meteen uit de droom helpen.... Nog geen veulen.
Mirte voelt zich sinds gisterenavond weer fris en fruitig heeft heerlijk vrijwel de hele nacht buiten gelopen. Ben er om 2 uur uitgeweest en toen liep ze rustig te grazen. Uiers voelden niet meer zo megagespannen aan, dus ik ben maar in bed gekropen.
Vannochtend geen harsdopjes en daar waar ik gisteren echt op de toppen van mijn allertheid was, verwacht ik nu dat het nog wel even kan duren -O-
Linda krijgt vast gelijk en het wordt op zijn vroegst woensdag... Of gaat ze ons toch vandaag verrassen?
Ik weet het niet meer. Ze doet nu alles anders dan de vorige keer, dus ik zie het wel :o
Wie weet draagt ze wel uit, net als bij Mighty Man... Dan zitten we met zijn allen nog tot zondag te wachten :=
Nou ja. Ik had gehoopt met goed nieuws te komen, maar beeb vind het wel prima in mama's buik.
Maar ja, met zo'n megabelly beschikt die hummel natuurlijk ook over een 5 sterren babykamer :+
Fijne dag allemaal! En als er nieuws is, dan meld ik me weer!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 06:21

kan me voorstellen dat je het nu wel een beetje moe begint te worden.mirte houdt je goed voor de gek..
ik was zelf enorm blij dat ruana van die zware last af was.hoefde ze tenminste niet de volgende dag met de warmte met een zware buik te sjorren.daar had ze wel erg last van.mirte moet dat dus nog wel.arme ziel..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 06:40

he jammer babette, ik had er stiekum een klein beetje op gehoopt ;) , máárrrr, nieuwe dag, nieuwe kansen :+

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 06:44

Zo is het maar net Jolanda :D En het was toch ook binnen 48 uur, als ze harst? Dan hebben we nog 24 uur te gaan!
Ach ja, alles gaat nu anders dan vorige keer, dus ik laat me verrassen.
Maar het waken is wel pittig :o Jammer dat het niet gelukt is om de stal af te hebben, dan had ik de camera kunnen gebruiken.

elliecuijk, ik had het Mirte ook gegund, maar tja, het is de beeb die bepaalt of de bevalling begint, dus eigenlijk kan mijn meisje er ook niets aan doen :=
Maar vanochtend oogde ze in prima conditie en toen ze me aan zag komen met de muesli/brok kon er nog een drafje af.
Volgens mij voelt ze zich wel goed dus. Ik ben het vooral die op begint te raken :+
Ben kapot := En waarschijnlijk moet ik nog effe :+

Tot later!
Laatst bijgewerkt door violente op 12-07-11 07:00, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 06:57

ik weet wat bedoeld.ondanks dat ik maar een kleine 3 weken van haar dracht af wist,was ik echt kapot.meer omdat ik een beetje erg ongerust was over de afloop.mijn meis is nu pas 3 dus ja,die wist ook niet wat haar overkwam.dus ik was vooral bang en had nachten van weinig slaap omdat ik aan het piekeren was..
als ik het nu zo hoor kan het nog wel een paar daagjes duren,maar hou ze maar goed in de gaten.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 06:58

Heb je van de stress niet kunnen slapen Babette?? :(:)

Mirte houdt de spanning er goed in. Maar wat je zegt een vijf sterren hotelkamer verlaat je natuurlijk niet vrijwillig. :z
Zullen we beeb gaan vertellen dat de kamer vanaf morgen weer verhuurd is of zo? 8-)
Dan moet ze er gewoon uit of hij het wil of niet!

Sterkte meis, ik hoop dat je toch nog wat rust kunt pakken vandaag.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:01

hi hi die is goed.kamer is vnaf morgen weer verhuurd...

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 07:06

Elliecuijk, ik las het in je topic! Gaaf veulen trouwens!! Maar jouw merrie heeft er ook nog even over gedaan, nadat ze begon te kegelen! Er is nog hoop dus :=

kaotictjinta. Het is niet van de stress dat ik niet meer slaap hoor. Ik ben gewoon compleet uit mijn ritme door het waken. Ik moet me dan echt aankleden en op de fiets naar de wei rijden, daar alles bekijken en weer terug naar huis. Ik kom daarna niet meer in slaap... En dus strompel ik hier als een zombietje door het huis, gapend en wel :=
Luc werd vannacht ook nog wakker en dan ben ik gewoon klaarwakker en slaap ik dus echt niet meer :+
Ik ben niet supergespannen ofzo, maar eerder meganieuwsgierig. Als ik naar de wei ga, bouwt die spanning zich wel even op, maar ik denk dat de zenuwen pas echt gaan gieren als ze gaat beginnen. Als ik maar vast die twee beentjes en het neusje zie! Dan kan ik het wel loslaten denk ik :j
Zul je zien dat ze ons gewoon weer verrast en dat het veulen er bijloopt als we komen kijken of ze begonnen is :=

Ik zal zometeen aan Mirte doorgeven dat ze aan haar beeb kan vertellen dat de huur van de kamer per direct opgezegd is _O-
Of misschien fluister ik het zelf wel met strenge stem tegen die megabuik :=

We kunnen er nog gauw een goktopic van maken :=
Waneer komt het veulen en wat wordt het??
Dat geeft misschien wat afleiding tijdens het lange wachten _O-

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:03

het wordt steeds spannender!!
Ik denk een valk merrietje en op donderdag geboren..

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 08:06

HELP!! Spreek ik net de buurvrouw tijdens het uitlaten van Takel, zegt ze dat ze Zwammie regelmatig bij Mirte ziet drinken :oo
Ik ben ontelbare keren op de wei geweest en heb er helemaal niets van gezien. En de tepels zien er ook absoluut niet 'aangezogen' uit.
Maar als het wel zo is, dan heb ik een probleem, want ik moet niet hebben dat zij de biest opdrinkt.
Maar ik zie aan die tepels echt helemaal niets... De uier was wel een soepeler vandaag.
HELP... Wat moet ik nu doen? Uit elkaar halen? Geeft ook weer stress... Pfff... Dat kon er nog wel bij...

nickyf donderdag valkmerrietje? Ik teken ervoor :j . Maar mag het ook op dinsdag zijn?? :=

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:08

Ik wens datgene wat jij het aller allerliefste zou willen hebben!
In de nacht van woensdag op donderdag!

En ik duim loeihard dat je erbij kunt en zult zijn!!!

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:43

o jeetje, das niet zo mooi van Zwammie! dat ze op het idee komt! wat eeb slimme pony ;)
Hoop dat het geen kwaad kan inderdaad. Hoe ga je het oplossen?? (stroom)draadje ertussen?

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:19

Over dat harsen en binnen 48 een veulen:
Een paar jaar terug had ik een ook een merrie die ging harsen, dus hoera binnen 2 dagen een veulen *\o/*
Maar mooi niet dus het heeft mooi met elkaar nog meer dan een week geduurd, op het eind spoot de melk er met elke stap die ze deed uit -O-

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 09:22

Ik weet het ook niet hoor Meaghan2005. Ik zie het nog niet direct beginnen.

Ik twijfel of het wel zo is... Ze kroelen regelmatig, misschien dat dit voor onze buuf als drinken lijkt?
De spenen zijn echt niet afgezogen. Heb het net nog gecontrolleerd. Maar ja, ik wil natuurlijk geen risico nemen.
Helaas heb ik daar geen stroom en kan ik dus niet zomaar splitsen... En dat levert ook weer stress op.
Ik weet het ook niet. Denk dat het allemaal wel meevalt.
Sta er tot vanavond laat wel weer alleen voor.... Volgens mij duurt het nog wel even.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:26

Op die foto´s kun je ook niet zien dat er iemand aan gedronken heeft, dan zouden die spenen er toch anders uit zien denk ik persoonlijk :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:31

het lijkt me héél onwaarschijnlijk dat een volwassen merrie als zwammetje gaat drinken bij mirte, kan er bij mij niet in hoor

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 09:34

Dat leek mij inderdaad ook Meaghan. Ik heb alle foto's bekeken en er is er geen een bij waar de tepels glimmend afgezogen op staan. En ik kom per dag talloze keren op de wei en zien dan ook echt niets, nog niet een poging van Zwam.
En Jolan, ik kan me ook niet voorstellen dat Zwam ineens zou willen drinken en ook niet Mirte dat nu toelaat??? Maar ik schrok wel even.
Nou ja, maar weer in de gaten houden :j
Mirte staat nu rustig op stal. Uier is gespannen, maar niet overdreven zwaar, zoals eerder deze week.
Het zou zomaar nog tot het weekend kunnen duren -O-
Vinden jullie het nog leuk om ons te volgen _O- :+