Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:52

Thanks voor het duimen! Zojuist gebeld en meneer is goed door de operatie gekomen, alles is goed gegaan! Ze zijn daar allemaal helemaal gek met hem haha. Ga zometeen erheen en knuffelen <3

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:56

Heerlijk om te horen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:01

jaaaa super fijn. lekker knuffelen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:47

Fijn!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:58

Afbeelding
Meneer was alweer helemaal zichzelf. Knuffelen knuffelen knuffelen.
Onder de buik wel even wennen haha. Mis drie tennisballen :P
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:39

Zag dat ik dit topic ontstipt had, oeps :+

Welkom Cheyenne! Wat een super leuk dier zeg, ik heb echt een zwak voor zwart!

San_ner: ziet er al een heel paard uit zo! Fijn dat hij nu bij je andere paard staat!

Essxan ahhh wat leuk zeg!

StalMelyn: vervelend he die evenementen en wedstrijden met corona! Mag je ook geen 'grooms' meenemen dan? Vriendin moest afgelopen weekend Belgisch kampioenschap rijden en die kreeg buiten zichzelf 2 bandjes voor grooms en supporters

Janinevv ze is inderdaad robuust! en ach de mijne zou 160 moeten halen en is nu 151 :+ ze hebben nog minimaal 4 jaar om te groeien haha. Je nieuwe aanwinst is leuk! <3

trysteffy staat hem leuk zeg :D ze tonen altijd al zo volwassen met een hoofdstel!

Kimvicious: Fijn dat het goed is verlopen in de kliniek!! altijd spannend om je 'kind' zo achter te laten haha :D

Joltsje wat een lief koppie heeft die!

Romeo2007 het mooie leven haha! Ach ze pakken alles gauw genoeg op eens je start!

Hier gaat alles zijn gangetje met meneer Regreso. We zijn wel het grondwerk meer aan het oppakken, beginnetje aan het maken voor longeren. Vorige week een vrachtwagentje gehuurd om te oefenen met laden en echt de weg op gegaan. Meteen een stukje gaan wandelen in een natuurgebied. Echt van genoten :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:43

Ohh wat gaaf zeg en wat is ie knap :o

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:51

fijn kivicious

heerlijk billionache, wat een scheetje.
nog wel echt puppy zo op de foto

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:12

Gisteren was Trippel alweer een jaar van mij, en wat is ze toch mooi geworden in een jaar tijd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:27

Regreso is echt leuk zeg! Wijs snuutje zit erop haha.

Trippel is van naarling naar paard gegaan, wat een verandering! Knapperd!

Morgen lekker mijn vriendje weer ophalen. Enorm veel zin in. Heb een kleine paddock nog kleiner gemaakt dan mag hij overdag ook even naar buiten met lading hooi. Niet dat hij er veel mee opschiet maar is toch anders dan 24/7 op stal.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:21

Frisse lucht is altijd fijn!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:22

Essxan schreef:
Gisteren was Trippel alweer een jaar van mij, en wat is ze toch mooi geworden in een jaar tijd
[ [url=m/iaM0rA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KHnSQF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f7lqzD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z8i9No.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LTH494.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van naarling naar paard, mooi! :j hoe is de piephak?
Laatst bijgewerkt door Vulina op 07-10-20 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:24

Joltsje schreef:
Spannend kimvicious. Met z'n allen maar duimen.

En wat een scheetje janinevv. Allen is ook helemaal niet leuk, veel beter zo.

Hier een nieuwe coup. Blij mee. Zo'n hekel aan die lange manen.
[ [url=m/I5RKmc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wordt steeds knapper :D

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:19

Vulina, piephak is helaas weer vol gelopen. Heb het nu 2x door fysio laten tapen maar heeft nog niet echt geholpen. Ga het denk ik nog maar een keer laten leeghalen en dan gelijk dezelfde dag laten tapen. Kijken of dat de trucke is.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:38

Ik kan weer bijna meepraten, ipv alleen meelezen. Volgende week mijn jonkie weer ophalen van de zomerweide. Zie erg tegen het trailer laden op. Heen was hij wat lastig te laden in de 2paardstrailer maar liep hij er na veel geduld in. Nu is hij natuurlijk een half jaar niet in handen geweest. Hoe deden andere dit met zo'n groen dier? Eerst weer een beetje mak maken zit er natuurlijk nu niet in :D . Verder heel benieuwd hoe hij er nu uit ziet

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:59

Lastig Essxan... Heb er geen ervaring mee dus kan je ook geen nieuwe inzichten bieden. Wel vervelend hoor, hopen dat leeghalen en meteen tapen idd de truc is.

Leuk paardjes123! Laden is lastig als ze niet in de hand zijn geweest. Zou gewoon longeerlijn erachter doen en degene in de trailer een emmer voer in handen duwen haha. En een dosis geduld meenemen.

Bo is weer thuis! De drie dagen boxrust daar hebben hem werkelijk niks gedaan :P kwam net zo lui de stal uit en liep zonder pardon weer de trailer in. Wat een dier...
Morgen mag die in zn mini paddock en nu begint het lange geduld hebben. Na vier weken mag hij wat meer gaan bewegen dus in aqua trainer en wat longeren voor hij even in een ruimere paddock of weide mag. Kan nu al niet wachten haha. Boxrust is toch altijd sneu.
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:25

Ofira is vandaag ook weer verplaatst. Het gras was al op en de staleigenaren gaan een week weg.

Nu moesten we best een stuk door het dorpje. Ofira was in het begin braaf. Liep zonder gek te doen langs een grasmaaien en auto's ect. Natuurlijk vonden ze de af stapjes het engst :'). Op stal even in de paddock geweest wat ze maar raar vonden.

Daarna begon mevrouw een beetje arrogant te worden en te denken dat zij de baas was. Ik kreeg haar al amper vast en ze leek eerder wat begeledigd dat ik haar vasthield bij het halster dan bang.

Op naar de nieuwe wei en toen werd ze echt wel sterk. Helaas moesten we door een zandpad maar het regende ontzettend erg waardoor het vrijwel modderplassen waren (lange leven Ariat schoenen). Ofira vond het maar gek dat het een paard links liep en de ander rechts (wie moet ik nou volgen?) en natuurlijk veel te ver voor mij uit proberen te komen. Uiteindelijk gewoon onverwacht mijn hand naar haar toe gezwaaid (zonder te raken) maakte even indruk en dan begon ze weer. Nadat ze ook probeerde te bijten maar echt even heel duidelijk gemaakt tot hier en niet verder. En ja bij een fjord moet je ze soms even een tik verkopen. Daarna was het klaar en was ze rustig en liep ze ook niet meer door mij heen.

Over 2 weken komen ze eindelijk achter het huis te staan. Dan gaan we ook wat dingetjes met haar doen zoals vaststaan en poetsen. Ik krijg hier uiteraard hulp bij. Ik denk dat ik mijn oude brave merrie er lekker naast zet. Die is braaf en negeerd jonge paarden volledig of laat merken dat ze de baas is.

Ze loopt hier rechts. Ik weet het ze is momenteel te dik. Over 2 weken gaat ze op dieet.
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:16

Oh wat fijn Kimvicious!

Paardjes123, een vrachtwagen of met een maatje (die het wel kent) is geen optie?

De zwarte begint spieren te kweken:
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:07

Leuk paardje zebrastreep ! Fijn die fjorden die al dik worden als ze een grassprietje zien haha. Klinkt alsof jij je voorlopig niet hoeft te vervelen met haar ;)

Veerledec geef jij ze pokon? Wat een paard zeg... : *D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:19

Kimvicious schreef:
Leuk paardje zebrastreep ! Fijn die fjorden die al dik worden als ze een grassprietje zien haha. Klinkt alsof jij je voorlopig niet hoeft te vervelen met haar ;)

Veerledec geef jij ze pokon? Wat een paard zeg... : *D

Het is zo vermoeiend een Fjord dun houden... toch de genen van haar moeder geërfd.

Ik heb wel zin om met haar aan de slag te gaan , maar vindt het ook nog wel spannend! Dit wordt voor mij ook de eerste keer om een paard op te leiden. Gelukkig heb ik genoeg mensen die willen helpen , maar ik wil ook iemand die er verstand van heeft en niet een paard slecht behandeld en verpest.

Voor nu maar echt nog weer even bijscholen qua opvoeding. Bijten hoeft ze echt niet te doen ( merries :') )

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:16

Kimvic even terug gelezen. Heftig! Fijn dat het achter de rug is

Er gaan er twee mee in de trailer. De ander staat bij hem in het koppel en laad wel makkelijk. Heen maakte een longeerlijn en brokjes geen indruk. Longeerlijn liep hij doorheen :+

Veerledec gemist maar heeft het een specifieke reden dat je nu gaat trainen?

Die van mij laat ik tot zijn 4e staan. Ik ben zelf net zwanger en heb nog 2 paarden te rijden. 1 daarvan wordt volgend jaar 19 en ik had bedacht als die toe is aan pensioen mag de nu tweejarige zijn plekje overnemen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:39

paardjes123 schreef:
Kimvic even terug gelezen. Heftig! Fijn dat het achter de rug is

Er gaan er twee mee in de trailer. De ander staat bij hem in het koppel en laad wel makkelijk. Heen maakte een longeerlijn en brokjes geen indruk. Longeerlijn liep hij doorheen :+

Veerledec gemist maar heeft het een specifieke reden dat je nu gaat trainen?

Die van mij laat ik tot zijn 4e staan. Ik ben zelf net zwanger en heb nog 2 paarden te rijden. 1 daarvan wordt volgend jaar 19 en ik had bedacht als die toe is aan pensioen mag de nu tweejarige zijn plekje overnemen

Hij staat op een trainingsstal om te kijken of hij geschikt is voor de HK en of het verstandig is om hem hengst te laten of dat castreren ook prima is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:11

Bij Linda,zo te zien :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:37

Jup :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:59

Essxan, ah wat lief dat ze zo met je meeloopt! En wat een verschil inderdaad in een jaar tijd, het gaat zo snel. Wel vervelend dat de piephak telkens terug blijft komen. Hopelijk werkt dit inderdaad.

Janinevv, wow Tjitske ziet er zo inderdaad al uit als een heel paard, vooral ook door hoe breed ze is. Pablo is echt nog zo’n uitvergroot veulen als je hem ziet. :Y) En wat een schatje is je nieuwe aanwinst.

Trysteffy, knap zo met het hoofdstel. Hoe is het gegaan met de dierenarts?

Kimvicious, wat fijn dat het goed is gegaan en dat hij zo braaf was en nu weer lekker thuis! Wel heel fijn dat hij zo makkelijk is al.

Joltsje, fijn is dat hè, om dan eindelijk die manen eraf te halen haha!

Romeo2007, zou me er niet druk om maken hoor haha. Die van ons is ook nog maar net uit de opfok en naast heel af en toe een halster om en een stukje meelopen had die ook nog helemaal niks gedaan. Ze leren het snel genoeg. :j

Billionache, ik had je filmpje gekeken, wat deed Regreso het braaf zeg! Op film vond ik hem ook een stuk groter lijken dan zo op je foto’s.

Paardjes123, lastig! Wij hebben hem uit de groep gehaald en met brokjes langzaam de vrachtwagen op laten lopen.

Zebrastreep, het is gewoon duidelijk een Fjord haha! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Ik herken het heel erg van mijn eigen Fjord. Nu hebben we Pablo dus, en dat is zo’n verschil qua gedrag.

Veerledc, zo die is al lekker bezig. Hij ziet er goed uit!

Bedankt allemaal voor de reacties over de tandarts. Ik zat namelijk te twijfelen of ik hem binnenkort al zou laten komen, maar dan wacht ik daar ook nog mee. Dan kan hij ook mooi tegelijk met Vie. (ons andere paard)
Hij doet het allemaal echt goed, het halster gaat nu super makkelijk om en hij loopt braaf mee. Ook vaststaan vindt hij helemaal prima gelukkig.

Afbeelding