Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:32

trysteffy schreef:
Welkom! Mooie merrie is ze hellemaal zwart?

Ja geen wit stipje te bekennen!

Joltsje

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:44

Welkom cheyene, leuk paardje.

Hier nu ook nog geen deken. Grote kans volgende winter als hij aan het werk is

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:00

Welkom, mooi paard.

Trippel staat wel met deken. Nu nog een 0 grams maar als het kouder worden gaat ze onder 200 grams.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:57

Hier ook geen dekens. Aan het werk gaat hij toch nog niet :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:58

Hier ook geen deken. Lekker nog in de loopstal met uitloop en maatjes deze winter.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:59

Die van mij staat nog lekker in de opfok :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:59

Ik kan helaas nog steeds huilen morgen maar weer de da bellen want hij loopt nog steeds niet goed...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:27

trysteffy schreef:
Ik kan helaas nog steeds huilen morgen maar weer de da bellen want hij loopt nog steeds niet goed...
[ Video ]

Wat balen -O- . Maar misschien een idee om hem even lekker weg te zetten en niet te longeren? Die van mij liep een tijd terug ook kreupel ( verstapt in de wei). Ik doe er ook nog niet zoveel mee , maar na 2 weken liep ze weer helemaal goed. Ik heb er ook geen dierenarts bij gehaald dacht ik kijk het eerst eventjes aan. Ik denk dat elk paard op jonge leeftijd wel eens kreupel raakt.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:38

Hij loopt al in totaal al 3/4 weken al niet goed. Ik moest van de da ook na 2 weken weer kijken aan de longe donderdag had ie voor het laatst metacam dus heb daar op gewacht dat het uit is gewerkt en gister dan voor het eerst weer na 2 weken in de grote paddock kunnen staan maar daar deed ie niks in niet rennen of bokken ofzo. Dus vanuit daar kon ik niks beoordelen hoe die liep dus vandaag aan de longe.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:57

Gelukkig dan maar dat die niet is gaan rennen on de grote paddock. Daar wordt het niet beter van. Zou hem inderdaad of de hele winter wegzetten, gewoon lekker buiten lopen en niks van hem vragen, in de hoop dat het vanzelf goed geneest, of eens compleet door de mangel laten halen door een goede paarden arts.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:42

En heb je m ook zien lopen met metacam?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:55

Nee heel stom ik heb hem niet met metacam laten lopen zou dat eigenlijk wel moeten doen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:15

Ik zou het juist niet doen. Stel dat hij door de pijn heen loopt, dan heb je hem straks écht kreupel.

Ostheopaat al laten zien? Ik zou zo'n paard na de ostheopaat de wei op gooien en een jaar niet meer aankomen. Er vanuit gaande dat hij rontgen in orde is.. Ik gok op het bekken/staart wortel/SI gewricht.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:04

Oei lastig trysteffie. Zou zelf willen weten wat het is en een goede DA laten lijken, foto's etc. Maar anders inderdaad terug op rust tot einde winter.

Bo lijkt zijn draai gevonden te hebben op stal dus al een stuk meer vertrouwen voor de boxrust periode. Volgende week is het zo ver. Zal blij zijn als het achter de rug is. Vandaag nog lekker op de aqua trainer gespeeld, is iets heel positiefs uitgekomen.... Hij durft nu ook door regen plassen te lopen :P held op sokken

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:44

Morgen ga ik mijn ponykindje verweiden. Het is maar een klein stukje maar wel langs de weg en een drukke zorgboerderij. De laatste keer dat ik daar bij kon zijn is echt wel meer als 1 jaar geleden. Steeds was het op dagen of tijden dat ik er helaas niet bij kon zijn. Ze blijkt heel braaf te zijn *even afkloppen* met het verweiden. Ik heb er in ieder geval wel zin in :j

Nog even overleg gehad hoe we dat gaan doen als ze 3 is. Ik wou haar heel graag bij de buitenpaarden in hebben. Gelukkig kan dat , maar misschien dat ik nog een stal overweeg als er plek is. Ik vindt het zo zonde om haar dik te laten worden. Maar nu red ik dat financieel nog niet helemaal , dus ze gaat eerst in de buitenkudde. Wel heel leuk dat ze weer samen met haar mama komt te staan. En dan ben ik best wel een beetje trots dat mijn eerste gefokte paard , en mijn eerste eigen paard bij elkaar staan.

Stiekem al wel een beetje aan het uitkijken dat ik de eerste foto samen met mijn twee toppers kan maken <3

Whild_West

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:38

Melewel94 schreef:
Wat een verschil na 1 dosis al :D

Spoiler:
[ [url=m/XUidSM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is al een groot verschil! Fijn dat het geneest *\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:24

Vergeten gisteren een update te doen , maar Ofira was erg braaf met het verweiden. Wel vond ze een aantal dingen erg spannend. Een auto kwam best snel voorbij gereden op een klinkerweg daar sprong ze wel even voor opzij. Andere paarden waren ook wel spannend zoals een hengst maar daar reageert vrijwel elk paard op die daar voorbij gaat.

In de nieuwe wei wel wat actie verwacht maar het was halster af en hoofd naar beneden om te eten :'). De Welsh pony's in de wei ernaast waren een stuk enthousiaster met hun nieuwe buren. Na de winter kan ik haar misschien verplaatsen in een andere groep. Met die groep wordt ook regelmatig gewandeld , en ik zou dan kunnen aansluiten. Toch een fijner idee dan alleen met mijn andere paard op stap omdat dat best een gedoe is.

En ik ga erover na zitten denken om haar te laten beleren. Voor mijn idee mis ik de kennis een beetje , en zou het met goede begeleiding wel kunnen doen maar ik wil ook dat het goed gebeurd. Keuze is dan om haar naar een stal te brengen waar jaarlijks Fjorden worden beleerd. Voordeel is dat ze dan ook in een andere omgeving komt , niet meer zo gaat plakken naar de kudde en al op de trailer komt. Nadeel is dat ze natuurlijk niet 10 minuten bij mij vandaan is , maar 40 minuten. Het gaat mij dan vooral om het zadelmak maken en het doorrijden deels door hun laten doen en zelf met goede begeleiding het verder op laten pakken. Ik heb nog even om erover na te denken , omdat het financieel natuurlijk wel meer kost dan als ik het zelf ga doen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:05

Wiehoe, mijn paardje staat op stal.
Dan is het eindelijk zover.

Knuffelen had ie nog niet echt zin in dus de man van @vulina heeft m even voor me gepakt en halstwr om gedaan. Die blijft nu even om. Nu eerste paar dagen ff handtam maken.

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:09

Ze worden gewoon al 3 volgrnd jaar.. wat gaat het hard _O-

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:11

Wat een knapperd! Hij kijkt op de foto alsof hij wil zeggen: wat is dit nu weer _O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:20

Cheyenne0252 schreef:
Wat een knapperd! Hij kijkt op de foto alsof hij wil zeggen: wat is dit nu weer _O-

Dat denkt ie ook echt.

Wat is dit nou weer? Waarom staan mijn vrienden in een ander hokje.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:30

Hahaha dat koppie :+

Meneer is gisteren naar z'n nieuwe stalletje verhuisd :)F

Vandaag even de binnenbak gaan verkennen, er stonden nog wat pionnen in }>
Afbeelding

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:15

Wat zijn jullie plannen deze winter met jullie jonkies? Ik sta zelf al op een pensionstal (aangezien ik haar in september heb gekocht ging ik haar niet nog in een kudde zetten voor een paar maanden).

Ik ga haar rustig aan mij laten wennen en soms doen we iets ‘spannends’, zoals de binnenbak verkennen, stukje wandelen en gekke objecten in de bak zetten. Voor nu mag alles en moet niets, behalve normaal luisteren en niet door me heen denderen. Ze heeft van de week al voor de eerste keer vast gestaan tussen 2 kettingen met poetsen, was al zo trots met zoiets kleins <3

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:46

dat is ook ongeveer mijn doel. ergens deze maand gaat hij over naar de pensioenstal.

en dan inderdaad de basis dingen
normaal mee kunnen lopen ==> onder "appèl" staan of zo hahah weet ik veel. maar dat hij mee loopt en ik de baas ben haha.
vast staan
bak verkennen
trailer laden
poetsen
wassen
vlechten uiteraard..moet toch wat de tijd doorkomen
en dan longeren
dubbele lijnene
hoofdstel zadeltje

nou dan zijn we alweer een heel stuk verder
en uiteraard heel veel knuffelen, verwennen en wortels geven

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:23

Mijne komen ook weer op stal snachts binnenkort. Maar de basis kennis hebben ze al. Ze kunnen al normaal meelopen, vast staan, manen knippen, voetjes, borstelen.
Vrijspringen hebben ze al 1 keer gedaan. Dat wil ik nog een keer doen, misschien op andere locatie. Maar dat is ook meer het nieuwe jaar..
Misschien dan eens met 1 van de 2 beginnen met longeren.. en hoofdstel het voorjaar. De ander is van eind juli dus die gaat er achter aan ipv tegelijk.

Nja niet zo heel spannend dus. Ze zijn al begonnen met een dikke berevacht maken.