Agut, arme Arya, gelukkig kan ze niet meelezen op bokt. Ze neemt maar lekker haar tijd hoor, zeker met dit vieze weer. Al denk ik dat het niet heel lang meer gaat duren
Arya is echt een inhaalslag aan het maken. Waar het uier eerst maar matig groeide en steeds weer leeg liep lijkt het nu met het uur voller te worden. Het is ook erg hard. Ook aan de andere kant zit nu een bultje ervoor. Als het zo door gaat kan het niet lang meer duren. Helaas heeft ze zichzelf wel open gebeten net voor het uier, ze heeft er wat last van. (er zitten geen vliegjes, dacht ik eerst aan)
Ze heeft ook meer als normaal geplast, en op gekke plekken (normaal altijd in de stal of op het zand, nu op de tegels of in het hooi, het is ook erg troebel) Ook eet ze met lange tanden.
Eerder zag je van opzij eigenlijk niets en nu: Het wondje
ik kende een merrie KWPN die ook altijd grote vochtbulten kreeg een dag of 2 voor ze ging bevallen. dus ben benieuwd. die bulten waren ook best gevoelig maar eenmaal een veulen ernaast was heel de uier vol en vocht bult was weg.
Vannacht een onrustige nacht, heel veel lopen en liggen, en weinig eten. (ze ligt de laatste tijd bijna niet meer omdat dit niet gaat met haar dikke buik)
alsvast succes Maartje en Pim!! hier op bokt zitten een aantal mensen die van die melkstrips gebruiken, is dat niet iets voor jullie? Je schijnt dan redelijk te kunnen zien wanneer er ongeveer een veulen komt =). (maydine, daar komt onze Kwin vanaan).
Even een paar dagen niet echt online geweest dacht oh even snel kijken bij Ayra het is dan nog niet de 23ste haha maar moest even kijken of de beeb er al was... Helaas maar uier doet haar best en dat kan inderdaad best vervelend voelen als het ineens gaat groeien dan rekt het ineens ook veel sneller op ipv langzaamaan misschien kun je het een klein beetje soepel maken door er wat uierzalf op te smeren zodat het oprekken wat minder gevoelig gaat, heb deze tip toen bij een geit gehad maar misschien dat het ook bij een paard wel van toepassing kan zijn. Normaal gaat het geleidelijk aan en bij haar natuurlijk ineens steeds sneller... Maar hoop dat ze deze voorderingen door blijft zetten en dat er binnen een paar dagen een mooi veulen kind bij staat... Ben wel zo benieuwd wat ze al die tijd voor je verstopt weet te houden! Moet een prachtige verrassing gaan zijn.
Wij hebben op stal Radco alarmen, die waarschuwen een uur voor de bevalling dat het er aan zit te komen, dat geeft een hoop rust. Zeker omdat er hij ons rond de dertig veulens geboren gaan worden dit jaar.
Die strips ken ik inderdaad, die gebruiken zo ook wel eens in de bakkerij (of bij het maken van wijn) Ik proef zelf de melk altijd, en daaraan kan ik ook veel afleiden. Gister was het nog iets te zout.
Arya maakt wel sprongen voorruit, en gisteravond was echt even spannend.
Dit was vannacht, op de tegels, haar eet-plek (uploaden lukte niet, dus heb er een klein bestand van gemaakt waardoor het zo korrelig is)