Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Femke_Tweety schreef:Bij Fewie ging het de dagen voor de bevalling toch geleidelijk aan steeds iets omhoog? (Gemiddeld)
Misschien dat dit inderdaad een vergelijkbare stijging is.
Was Fewie de eerste die zo uitgebreid gevolgd is, of liggen er al meer basisgegevens?
(Als ik om info vraag die jullie nog niet openbaar willen hebben, moet je het gewoon aangeven natuurlijk. Voor mij is het uur interesse)
Janski schreef:Femke Fewie was de allerrrrrrrrr eerste ooit op deze manier gemeten
Ik heb werkelijk gee flauw idee wat er nog meer kan gaan gebeuren ..
ik heb met wat artsen gesproken en zelfs die weten niet precies wat er zou moeten gaan gebeuren. De theorie is dat dit systeem straks "trends" kan interpreteren en zodoende HR stijging door schrikken of bewegen ka onderscheiden van een HR stijging bij bevallingen.
Er zijn mensen die denken dat 12 uur voor de bevalling de HR in een redelijk stabiele lijn omhoog moet. er zijn mensen die denken dat je in de HR weeën moet kunnen herkennen. Er kan van alles. Fewie was heul erg dik dus die had duidelijk ook echt moeite met de dracht op het einde, deze merrie heeft een heel knap buikje dus die zou een ander patroon kunnen gaan geven. Dit is ook het eerste veulen voor deze.
Voor de goede orde, natuurlijk ga ik dat allemaal niet zelf onderzoeken. Volgende week zit ik met het dossier Fewie (en deze) bij de faculteit diergeneeskunde om te bekijken hoe we verder een onderzoek kunnen gaan inrichten.