Verrassingpakketje Cremello Lusi x Barock Pinto *geb pag 48*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Verrassingspakketje: Cremello Lusi x Barock Pinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:33

Hartslag is tot nu toe iedere keer dat ik kijk vanmiddag rond de 58.
Iedere keer even kijken geeft natuurlijk niet meteen een correct gemiddelde, maar het zou een verhoging zijn ten opzichte van gisteren, toen ze steeds tussen de 45 en de 55 zat.

Ben wel benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.

Buiten het paarden gedeelte en schattige veulens gedeelte, dat ik zeker ook heb, heb ik ook nog vanuit mijn achtergrond een wat wetenschappelijkere interesse. Ik ben nl docent biologie van achtergrond, met veel affiniteit met onderzoek.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 18:50

Dan is het voor jou extra interessant om te volgen, leuk :j

Ik was net even in de stal. Toen ik d'r was, stond ze op rust. Voer krijgen ze meestal pas rond 20.00u, dus daar kan ze niet onrustig van zijn geweest. Ik denk meer dat het komt doordat het veulen flink aan het oefenen is, ze heeft wel meer onrustige momenten gehad vandaag.
Bij de hartslag zien we vandaag idd een lichte stijging. Floor zei al dat die langzaam zou gaan stijgen, laten we hopen dat het doorzet :)

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:56

haha, ik ben hier te ongeduldig voor! Ik was net de livestream aan het kijken en zocht de doorspoelknop.. :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:59

Bij Fewie ging het de dagen voor de bevalling toch geleidelijk aan steeds iets omhoog? (Gemiddeld)

Misschien dat dit inderdaad een vergelijkbare stijging is.

Was Fewie de eerste die zo uitgebreid gevolgd is, of liggen er al meer basisgegevens?
(Als ik om info vraag die jullie nog niet openbaar willen hebben, moet je het gewoon aangeven natuurlijk. Voor mij is het uur interesse)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:59

inge_romeo schreef:
haha, ik ben hier te ongeduldig voor! Ik was net de livestream aan het kijken en zocht de doorspoelknop.. :=

Hihi, fast forward...

(Leuke veulennaam trouwens)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:09

Femke-tweety, ik ben niet bijgelovig, behalve als het op paardennamen aankomt O:) Ik zou mijn veulen alleen fast forward noemen als ik een renpaard wil :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:37

Femke_Tweety schreef:
Bij Fewie ging het de dagen voor de bevalling toch geleidelijk aan steeds iets omhoog? (Gemiddeld)

Misschien dat dit inderdaad een vergelijkbare stijging is.

Was Fewie de eerste die zo uitgebreid gevolgd is, of liggen er al meer basisgegevens?
(Als ik om info vraag die jullie nog niet openbaar willen hebben, moet je het gewoon aangeven natuurlijk. Voor mij is het uur interesse)

Fewie was de eerste drachtige merrie inderdaad... Bij fewie ging het per dag ongeveer met 10 hr hoger.. we begonnen met 60/70 en soms een uitschieter enkele seconde naar 80. maar voor de rest ging het steeds met de dag 10 omhoog.. de dag/nacht dat het echt rond de 90/100 bleef en soms richting 120 dachten we echt daar komt de baby(hadden toen ook melk).. maar nee.. en toen lieten we haar naar buiten en beviel ze helaas zonder hartslagmeter :P

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:43

Als Noor nu een beetje opschiet, kan het veulen nog meedoen aan de veulenverkiezing ;-)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:48

Ik hoop voor Noor dat het veulen er voor die tijd is :=

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 19:49

Ik ben qua namen enigzins gebonden aan het stamboek vrees ik :D Als ik voor het Barock Pinto stamboek ga, dan moet de naam met een B beginnen. Als ik voor het NRPS ga dan moet de naam voor een hengst met de eerste letter van de naam van de papa beginnen (toevallig ook een B), en voor een merrie maakt het niet uit. Mocht het het NRPS worden en het is een merrietje, dan zal de naam die we gekozen hebben met een I beginnen :D

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:49

Femke Fewie was de allerrrrrrrrr eerste ooit op deze manier gemeten :)

Ik heb werkelijk gee flauw idee wat er nog meer kan gaan gebeuren ..
ik heb met wat artsen gesproken en zelfs die weten niet precies wat er zou moeten gaan gebeuren. De theorie is dat dit systeem straks "trends" kan interpreteren en zodoende HR stijging door schrikken of bewegen ka onderscheiden van een HR stijging bij bevallingen.

Er zijn mensen die denken dat 12 uur voor de bevalling de HR in een redelijk stabiele lijn omhoog moet. er zijn mensen die denken dat je in de HR weeën moet kunnen herkennen. Er kan van alles. Fewie was heul erg dik dus die had duidelijk ook echt moeite met de dracht op het einde, deze merrie heeft een heel knap buikje dus die zou een ander patroon kunnen gaan geven. Dit is ook het eerste veulen voor deze.

Voor de goede orde, natuurlijk ga ik dat allemaal niet zelf onderzoeken. Volgende week zit ik met het dossier Fewie (en deze) bij de faculteit diergeneeskunde om te bekijken hoe we verder een onderzoek kunnen gaan inrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:56

Big surprise :D begint me de B :P

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:00

Nope :D Ik zal het vertellen zodra het veulen er is, goed? ;)

Weten we trouwens al hoe het IJsklontje is vergaan vandaag?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:01

Janski schreef:
Femke Fewie was de allerrrrrrrrr eerste ooit op deze manier gemeten :)

Ik heb werkelijk gee flauw idee wat er nog meer kan gaan gebeuren ..
ik heb met wat artsen gesproken en zelfs die weten niet precies wat er zou moeten gaan gebeuren. De theorie is dat dit systeem straks "trends" kan interpreteren en zodoende HR stijging door schrikken of bewegen ka onderscheiden van een HR stijging bij bevallingen.

Er zijn mensen die denken dat 12 uur voor de bevalling de HR in een redelijk stabiele lijn omhoog moet. er zijn mensen die denken dat je in de HR weeën moet kunnen herkennen. Er kan van alles. Fewie was heul erg dik dus die had duidelijk ook echt moeite met de dracht op het einde, deze merrie heeft een heel knap buikje dus die zou een ander patroon kunnen gaan geven. Dit is ook het eerste veulen voor deze.

Voor de goede orde, natuurlijk ga ik dat allemaal niet zelf onderzoeken. Volgende week zit ik met het dossier Fewie (en deze) bij de faculteit diergeneeskunde om te bekijken hoe we verder een onderzoek kunnen gaan inrichten.

Gaaf Gaaf Gaaf!!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:01

Jose22 schreef:
Nope :D Ik zal het vertellen zodra het veulen er is, goed? ;)

Weten we trouwens al hoe het IJsklontje is vergaan vandaag?

Hmmmm, merrienaam met een I??? Ijsklontje? :D :+

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:12

pfffff .. ik knijp hem wel een beetje ik ga het weekeinde leuk met een vriendin naar Londen.. en ik heb zo'n gevoel dat het dan wel eens spannend kon gaan worden.... Gelukkig een hotel met Wifi

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:40

Bpm zit al de hele tijd rond de 60.. Ze is ook erg onrustig. Is erg spannend. Ik moet van 1 tot half 6 werken, hopelijk perst ze dat veulentje er niet net dán uit

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:17

Zou zo maar kunnen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:18

Spannend Floor ben benieuwd wat utrecht erover zegt.. Heb trouwens de dvd ontvangen thnx daarvoor :)

Enne lekker genieten van londen :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:21

Ze is weer vrij onrustig.
Rondjes lopen, staart zwiepen, maaien met voorbenen, en maar weer een rondje lopen...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:22

Omdat er iemand naast in de stal bezig is :D.. Zag iemand lopen net. Viel mij ook al op, totdat ik een persoon in de stal naast haar zag, denk aan het uitmesten.. Mevrouwtje wilt aandacht

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:24

Femke_Tweety: kijk ook snel even en ja hoor... je hebt gelijk. Ze is helemaal niet zo ontspannen op dit moment.
Hartslag is opgelopen tot 60, maar dat kan ook komen omdat ze zich nu druk maakt.
Ze is totaal anders als gisteren... nu, misschien zet het nu door! Hoop het voor haar en de TS ;-))

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:28

Ze mestte net zag ik, vind haar ook best onrustig!!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:32

Tijd geleden heb ik heel veel naar marestare webcams gekeken.
Het viel mij op dat heel veel merries beginnen te ijsberen in de stal, dus rondjes lopen.
Onrustig gedraag, schrapen, staart schuren etc.etc. is wel vaak 1 van de kenmerken van een op handen zijnde geboorte.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:37

We hebben een nieuw paard in de stal staan:P

(iemand is aan het uitmesten)