Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SLS_Focus

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:29

Haha, ik ben der ook een die 1 uur heeft gelezen :P .
Ik ga dit zeker volgen!
Want zijn Lola en Nijn leuk!
Nijn gaat Lola heel erg missen denk ik, wij hadden een konijn die was heel erg gehecht aan een kat, kat ging dood en konijn volgde van verdriet :'( .
Die waren na 1 jaar onafschijdelijk geworden, maar ik denk niet dat dit mijn Nijn ook gebeurt! :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:44

Ziet er goed uit die uier Anna!

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:41

Wat een leuk filmpje daar in de tuin! Dribbel dribbel... En hoe ze ook naar je staat te kijken, "waarom blijf je daar staan met die camera? Waarom kom je niet mee spelen? Nou dan speel ik wel alleen." dribbel dribbel...

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:23

Wat een leuke foto's en filmjes weer :D

Dat filmpje met je dochter en de konijnen is ook erg leuk..
Dan hoor je niet de wortel op eten en dat aan t einde stop ze m toch in der mond hihi :P

Wat voor ras is lola eigg?? of heb ik daar overheen gelezen :o

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:46

Degene van wie ik Lola gekocht heb zei dat ze een ongelukje was tussen een falabella merrietje en een amerikaans hengstje. Ze hadden haar niet in een stamboek ingeschreven. Ik heb haar zelf in het NMPRS bijgeschreven en daar haalde ze vorig jaar op de keuring een hele nette 2de premie *D. Ouders staan dus als onbekend in het paspoortje maar gelukkig accepteerd het nmprs alle kleine paardjes dus ze kan wel meedoen met keuringen en shows, dat vinden we ook erg leuk om te doen.
De verkoper zei ook dat ze blauwschimmelbont is en dus is geboren met zwarte vlekken terweil van de foto´s ze toch echt vos als basiskleur lijkt te hebben.
Dus ik weet niet wat ik moet geloven. Misschien is ze wel gewoon een mini shetlandertje, al zeggen kenners dat ze toch echt een mini paardje is omdat ze best luxe gebouwd is.

Afbeelding

Afbeelding

We zochten in ieder geval een mooi braaf paardje voor mijn dochtertje om te leren poetsen, straks mee te wandelen en af en toe erop zitten. Als mijn dochtertje echt aan rijden toe is is Lola alweer te klein voor haar denk ik. Maar dat geeft niet, Lola blijft zowiezo :-).

We hebben verder ook geen fokplannen ofzo. Dit jaar wordt ze zowiezo niet gedekt en verder weten we nog niet of het binnen een paar jaar nog eens gaat gebeuren. We hebben hiervoor gekozen omdat we het zo speciaal vonden als het veulentje in hetzelfde jaar als ons tweede kindje geboren zou worden, het zou dan het paardje van hem worden. Dat Lola en ik dan ook nog eens precies tegelijk zwanger werden was natuurlijk geweldig. Maar helaas liep het verhaal anders en word dit nu een veulentje als herinnering aan mijn overleden zoontje...

Het veulentje zal worden ingeschreven in het BMP (belgisch mini paarden stamboek). Omdat de vader daar is goedgekeurd. Ik zal het veulen dan ook nog in het nmprs inschrijven zodat die daar ook mee kan doen met keuringen en shows :-). En misschien dat Silverdo ook eens op de nmprs keuring komt zodat hij ook een nmprs goedgekeurde hengst wordt (hint :P)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:49

Hint begrepen, en geloof me, daar wordt aan gedacht. ;) Als ik nog interesse uit Nederland zou krijgen, zou ik het wel eens willen doen bij het NMPRS met Silverado, ik heb nu toch ook een paar NMPRS paardjes, Wynona en het toekomstige veulen van Nikita, dus ja, wie weet begin ik met NMPRS keuringen. :D

Lola lijkt terug een stap verder, haar uier is alle dagen aan het groeien, dat wil echt wel wat zeggen. Lucky Star mijn maidenmerrie, is nu ongeveer 300 dagen ver, maar heeft echt nog geen uier om over te schrijven.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 01:13

Ja Vanessa,..jij gaat mee doen met de nmprs keuringen,komen wij volgend jaar met Wynn naar het BMP ;)

Als je Silverado bij ons laat zien,loopt het storm bij je ;)

Anna,het wordt spannend bij je zeg *D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 01:33

lola heeft echt 1 van de meest schattige koppies die ik ooit heb gezien. :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:50

ik denk dat het een mini paardje is. de moeder van mijn pony is een shetlander en de vader is onbekend maar is ook een heel luxe type. zie profiel

KaiKarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:00

Hoi Anna,

uier ziet er goed uit, maar volgens mij zal het nog wel even duren. Fijn he, zo'n camera, dan slaap je zelf toch rustiger.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:08

Hey Anna,

Goh, ik ben toch benieuwd hoor wat voor een veulentje je straks gaat hebben van Lola en Silverado. Ik blijf het volgen ;-)

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:14

Boh dit is spannend heb ook even alle foto's bekeken. Wat een schattig stel zeg! Heb niet alles ook echt gelezen, is ze eigenlijk al uitgerekend?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 17:45

minikatje schreef:
lola heeft echt 1 van de meest schattige koppies die ik ooit heb gezien. :)

Bedankt, dat was ook een van de eerste dingen waarvoor we vielen toen we haar voor het eerst zagen <3

Nousa: gerekend vanaf de laatste dekking is ze nu pas 303 dagen drachtig. Dus nog niet uitgerekend. Maar er is een mogelijkheid dat ze toch van de eerste dekking drachtig is geworden, en dan zit ze nu op 333 dagen. Maar we wachten het maar af :-). Woensdag komt het halsteralarm.

We hebben inmiddels een webcam en zijn nu bezig met onze oude computer gereed te maken. Dan komt de computer met de webcam in het tuinhuisje, internet gaat via de kabel en in het tuinhuisje hebben we ook stroom. Dus zo moet het lukken om de webcam daar werkend te krijgen.
Daarna kijken hoe we haar op marastare krijgen, volgens mij duurd dat zo´n twee a drie dagen, en dan is ze ook een maand online :-). Ik begin gewoon met 1 maand en dan zien we wel. Misschien is het leuk nog een maand erbij te doen zodat ook het veulentje bekeken kan worden door familie/vrienden en jullie natuurlijk ;)

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:48

^^ dan kom ik egt niet meer achter de comp vandaan :D ik ben echt zoo benieuwd naar het veulentje :)

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:50

Dat zou wel heel leuk zijn :D

FigoPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:53

Ik hoop dat het veulentje gezond is! <3

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:18

Ik hoop dat het lukt!! ben echt benieuwd :D

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:33

wat een super leuk omtrekje heb je daar gemaakt :D en ik ben erg benieuwd wat eruit gaat komen :D wat een leuke merrie en die konijn erbij geweldig _O-

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 00:34

Kijk het verschil van achter in amper een maand tijd :=. De uier vult zich sindsdien echt per dag een beetje, het valt niet zo op omdat ik bijna elka dag foto´s maak :+ Maar met zo´n vergelijking over een maand tijd is toch best een behoorlijk verschil te zien.

24 februari

Afbeelding

20 maart (vandaag)

Afbeelding

Haar achterkant is ook duidelijk slapper en ze staat veel met de staart losjes omhoog. Ze ligt ook echt veel te rusten en ze eet echt enorm!!!!

Spannend :=

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:40

oeeh zeker spannend! :):)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:11

Zelfs haar buikje is op foto 2 maar naar onderen gezakt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:33

Maar als het slapper word dan is het toch bijna bevallings tijd? :D
Spannend!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:03

Zozo :D dat is al een heel verschil :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 12:02

Ik had weer een gebroken nacht, Lola was een beetje onrustig dacht ik... steeds halfliggen/platliggen en zwiepen met de staart en af en toe boos kijken naar haar buik. Of ik denk dat gewoon gezien te hebben :P. Ik heb wel wat foto´s van de cam met mobiel gemaakt vannacht. Nog drie nachten aftellen naar het geboortealarm ;-).

Afbeelding

Afbeelding

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:47

Met geboorte alarm zul je nog meer gebroken nachten hebben als ze zo gaat liggen :P

Spannend joh! Lag Nijn niet bij haar vannacht?