Veel te vroeg geboren (285 dag), update: helaas overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:03

Appieee schreef:
Wat een geweldig maar tegelijkertijd ook triest verhaal zeg!
Dat jullie zo vechten voor het leven van dit veulentje is echt super.
Heel veel sterkte en succes nog toegewenst en hopelijk haalt het veulen het.

En trek jullie maar mooi niets aan van al het commentaar wat jullie hier krijgen.. Het veulen leeft immers nog steeds dankzij jullie en ik durf te wedden dat een groot deel van alle bokkers die hier commentaar op jullie leveren zelf niet eens genoeg kennis dan wel uithoudingsvermogen hebben om te doen wat jullie op dit moment doen!!

Heel veel succes nog!

Niks aan toe te voegen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:03

wat een verhaal,hopelijk red de kleine het, zet hem op meid :(:)

denk wel een beetje an jezelf ,niemand heeft er wat aan als jij straks instort :n :(:)

ik Afbeeldingvoor jullie :j

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:05

Jeanine84 schreef:
Appieee schreef:
Wat een geweldig maar tegelijkertijd ook triest verhaal zeg!
Dat jullie zo vechten voor het leven van dit veulentje is echt super.
Heel veel sterkte en succes nog toegewenst en hopelijk haalt het veulen het.

En trek jullie maar mooi niets aan van al het commentaar wat jullie hier krijgen.. Het veulen leeft immers nog steeds dankzij jullie en ik durf te wedden dat een groot deel van alle bokkers die hier commentaar op jullie leveren zelf niet eens genoeg kennis dan wel uithoudingsvermogen hebben om te doen wat jullie op dit moment doen!!

Heel veel succes nog!

Niks aan toe te voegen!

Juist, top dat jullie je zo inzetten! En inderdaad, probeer wat te slapen/rusten!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:05

Heel veel succes en sterkte met dit kleine wondertje.
Ook hier ben ik aan het duimen draaien.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:06

rowan zet hem op! :(:)
ik weet zeker dat je veulentje bij jou in de beste handen is die hij zich maar kan wensen.
veulentje krijgt alle liefde en zorg van de wereld.
en het is aan de natuur om te bepalen of dat genoeg is.
dat het veulentje al zover is gekomen zegt al genoeg ;)

even een berichtje naar de rest...
we zijn hier om rowan te steunen en niet om discussies te voeren over wat wel en niet moet betreft hun financiele situatie.
ik heb met mijn veulen al zoveel bij de dierenarts gestaan en dan had ik het geluk dat ik verzekerd was waardoor de kosten laag bleven, anders had ik het ook niet kunnen bekostigen.
maar dat neemt niet weg dat je dan niet(goed) voor je paard wilt en kunt zorgen.
ik heb heel veel respect voor rowan en haar vriendinnen hoe ze met alle mogelijke middelen het veulentje verzorgen.
en ik denk dat dat het belangrijkste is.
veulentje wordt niet aan zijn lot over gelaten...er wordt gedaan wat ze kunnen en daar heb ik heel veel respect voor.
probeer zelf maar eens drie nachten elk uur wakker te worden.
geloof me das geen makkelijke opgaven.

dus ik denk dat we moeten proberen rowan te steunen met liefe worrdjes en tips die binnen haar mogelijkheden uit te voeren zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:07

Moderatoropmerking:
Een heel dringend verzoek om ontopic te blijven en de aanpak van de topicstartster te respecteren!!
Deze situatie is al moeilijk genoeg zonder dat iedereen die het nodig vindt nog even zijn of haar persoonlijke menig eruit gooit.

Een beetje rekening houden met anderen kan geen kwaad en het is bijna onmogelijk om je voor te stellen wat je zelf in een dergelijke situatie zou doen zonder er middenin te zitten.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:09

Ondanks dat bijlezen erg moeilijk was (de pagina's vliegen erbij) was het zeker de moeite!

Wat een verhaal; ook ik kon het haast niet droog houden...
Een prachtig veulentje is het; en een vechtertje !!

Heel veel sterkte met de ontzettend vele zorg, en ook ik duim heel hard mee !!!!!!!!
:(:)

ps: jammer dat hier ook al weer onderlinge verwijtende discussies losbarsten :n

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:10

wat een wonder dat het veulentje nog leeft! knap van jullie dat jullie zoveel energie in dit veulen geven en hem nog een kans willen geven!
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen... :)

Vorstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:11

VivaLaVida schreef:
Andere mensen weten het altijd beter en geven tal van adviezen.. Kies eruit wat je denkt dat goed is, maar luister vooral naar je gevoel :)

Jammer van je laatste opmerking. Had ik jaren geleden naar mijn gevoel en mijn oude dierenarts geluisterd, dan was mijn 4 wkn te vroeg geboren veulen gewoon doodgegaan. De mensen hier die adviezen geven doen dit om te helpen!!!! Niet om te veroordelen. Ik mag toch zeggen dat ik ervaringsdeskudige ben, zie mijn verhaal. Enig realisme is hierwel op zijn plaats. De mensen die het hier cru (of hard) verwoorden, zijn de realisten, vrees ik. Ik hoor daar ook bij. Het feit dat de da van de TS het over de mogelijkheid om naar de kliniek te gaan heeft gehad, maar dat de ouders van de TS dit niet willen bekostigen, is wat de discussie hier zo verhevigd. Er ontstaan nu 2 kampen, dat is jammer.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:14

meid wat een verhaal!
ik hoop voor je dat alles goed komt! maar denk ook aan jezelf, probeer momentjes van rust te pakken. ook al kun je misschien niet slapen omdat je hoofd helemaal volzit met gedachten en zorgen. ga toch even liggen, of even douchen.
je paarden hebben er ook niks aan als jij straks instort omdat je lichaam even niet meer verder kan.
ik kan je verder geen tips geven, heb hier gewoon geen ervaring mee.
ik duim voor je!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:14

jemig zeg dit is zeker een wondertje,wat een prachtig veulen ik duim heel hard mee

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:15

Kunnen we misschien de aanwijzing van de MOD respecteren??? Die groene hulk staat er niet voor niks.

Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als dit topic door dit soort prutsmuts een slotje zou krijgen!!!

*duimt nog steeds*

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:21

normaal reageer ik geen 3 keer in een topic, maar met al dat meeleven, krijg je dan vanzelf :o
allereerst; ik vind dat de liefde en tijd en energie die erin wordt gestoken, fantastisch is, maar ik kan wel met veel mede-bokkers eens zijn dat deskundige zorg gewoon niet mag ontbreken. ter illustratie; Ik vergelijk het met een prematuur kind, wat in een heel goed ziekenhuis word geboren, maar door de extreme vroegheid en allerlei extra zorgen naar een intensive care voor babies gaat, omdat daar de mensen zijn die heel gericht op dat gebied vanalles weten en het materiaal erop afgestemd is. Voor mij lijkt de situatie voor dieren eigenlijk niet anders;Ik denk dat gewone dierenartsen gemiddeld gewoonweg niet die specifieke details weten/of kunnen inzetten die wel nodig zijn, voor dit soort situaties. Ik ben zo bang dat hele essentiele zaken dan blijven liggen. En dat zou voor iedereen super triest zijn. En dat er mede-bokkers zijn die deze ervaringen al zelf hebben meegemaakt en weten wat er migelijk is vind ik echt alleen maar een toevoeging!! Dat heeft niets te maken dat TS het niet goed doet, maar wel met een stukje extra deskundigheid (wie weet nou hoe je hiermee om moet gaan als je dit voor het eerst overkomt??).

door dit topic word ook ik weer wijzer en leer er een hoop van, los daarvan hoop ik op een positieve afloop dankzij de inspanning van ts, eigenaar en (ervarings)deskundigen.

Marleen

Re: Veel te vroeg geboren (285 dag), maar vecht voor haar leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:23

Is er al weer een nieuwe update met eventueel foto's? Ben wel benieuwd hoe nu gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:27

heel veel sterkte!
ben benieuwd hoe het er nu mee gaat.....

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:30

Wow, wat een verhaal! Ik hoop echt voor jullie dat hij/zij het haald, heeft ie al een naam? (Heb niet alles gelezen hier ;) ) Heel veel succes, en denk ook een beetje om jezelf!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:35

Hier ook een meeduimer !!

Misschien een idee ? Zullen we als bokkers weer eens een veulen steunen ? Een paar jaar geleden was het veulentje Fighter en ik heb zelf het gevoel dat bij dit veulen ook wel een beetje bokt-steun dus donatie welkom is (elke euro is er 1).

Ik wil de administratie wel op me nemen en het uiteindelijke bedrag overmaken naar onze TS.
Laatst bijgewerkt door haan op 17-04-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:36

haan schreef:
Hier ook een meeduimer !!

Misschien een idee ? Zullen we als bokkers weer eens een veulen steunen ? Een paar jaar geleden was het veulentje Fighter en ik heb zelf het gevoel dat bij dit veulen ook wel een beetje bokt-steun dus donatie welkom is (elke euro is er 1).

Ik wil de administratie wel op me nemen en het uiteindelijke bedrag overmaken naar onze TS.

Dit soort acties mogen niet op Bokt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:38

Waarom niet, Cayenne?

Hinke

celticpony schreef:
normaal reageer ik geen 3 keer in een topic, maar met al dat meeleven, krijg je dan vanzelf :o
allereerst; ik vind dat de liefde en tijd en energie die erin wordt gestoken, fantastisch is, maar ik kan wel met veel mede-bokkers eens zijn dat deskundige zorg gewoon niet mag ontbreken. ter illustratie; Ik vergelijk het met een prematuur kind, wat in een heel goed ziekenhuis word geboren, maar door de extreme vroegheid en allerlei extra zorgen naar een intensive care voor babies gaat, omdat daar de mensen zijn die heel gericht op dat gebied vanalles weten en het materiaal erop afgestemd is. Voor mij lijkt de situatie voor dieren eigenlijk niet anders;Ik denk dat gewone dierenartsen gemiddeld gewoonweg niet die specifieke details weten/of kunnen inzetten die wel nodig zijn, voor dit soort situaties. Ik ben zo bang dat hele essentiele zaken dan blijven liggen. En dat zou voor iedereen super triest zijn. En dat er mede-bokkers zijn die deze ervaringen al zelf hebben meegemaakt en weten wat er migelijk is vind ik echt alleen maar een toevoeging!! Dat heeft niets te maken dat TS het niet goed doet, maar wel met een stukje extra deskundigheid (wie weet nou hoe je hiermee om moet gaan als je dit voor het eerst overkomt??).

door dit topic word ook ik weer wijzer en leer er een hoop van, los daarvan hoop ik op een positieve afloop dankzij de inspanning van ts, eigenaar en (ervarings)deskundigen.

Daar ben ik het mee eens.

Verder snap ik heel goed dat de eigenaar er niet voor kiest om hem in te laten slapen, want het veulen leeft nog en je wilt hem alle kansen geven. Maar ik had in dit geval naar het advies van de dierenarts geluisterd. Ik weet natuurlijk niet wat hij er over gezegd heeft maar ik verwacht dat hij wel gezegd heeft dat de kans op overleven hier heel klein is en dat je hem misschien beter meteen kunt laten inslapen.
Maar ik begrijp wel dat ze het toch met hem wil proberen. Ik ben ook benieuwd naar een update.

edit: ik vind een donor actie ook een leuk idee ;) Mss een mod vragen?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 17-04-09 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

haan

@ cayenne: Waarom niet ? Er zijn wel vaker inzamelingen gehouden en als iedereen zijn bokt-naam en bedrag erbij zet dan is er toch niks aan de hand?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:40

haan schreef:
Waarom niet ? Er zijn wel vaker inzamelingen gehouden en als iedereen zijn bokt-naam en bedrag erbij zet dan is er toch niks aan de hand?

Vind je intenties prachtig haan, en vraag me ook af waarom dit niet kan.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nog beetje sceptisch ben of het dier het gaat redden, maar als de DA er in gelooft dat het kan dan wil ik best mijn biggenlampen uitlenen.

Heeft ons prematuur veulentje het destijds ook goed op gedaan. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:40

Inzamelingen / donaties zijn al een jaar of wat niet toegestaan op Bokt.
Ik zou voor de zekerheid even een mod pben als ik jou was. Die kunnen het vast beter uitleggen :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-04-09 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:41

De naam staat in de eerste post onder de foto,s vermeld ;) .

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:43

MOD heeft een PB :D