Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:54

Melewel94 Awh die van jou begint ook al volwassen uit te zien!
Evita_3 Super fijn dat ze weer naar huis mag!
voyou Super knap! Hij lijkt gelijk een volwassen koppie te hebben.

Met nav zijn wondje gaat langzaam beter vandaag verband gewisseld maar nam zijn korst mee maar zag wel stuk beter uit.

Afbeelding

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:03

Denk dat het hoofdstel dan toch net een tikkeltje te klein is voor hem. Ging net, maar denk inderdaad voor de 1e keer niet zo comfortabel. Was een oud hoofdstel van m'n moeder.

Wond is nog steeds open. Zou dat kunnen 2 weken na de castratie? Ik ken er niks van :')
Spoiler:
Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:06

Ik heb geen idee maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n grote wond er even over doet.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:37

DA net berichtje gedaan, en over een week zou het toch dicht moeten zijn. Nog even geduld dus :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:52

Tjitske mocht na het longeren nog even het bitje in en zo braaf <3
Afbeelding

Afbeelding

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:42

Kon het niet laten. Vandaag een hoofdstel besteld voor Trippel. Helaas is haar piephak weer vol gelopen. Fysio heeft het getaped in de hoop dat het dan minder wordt.

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:19

Knappe Tjitske met dr bling!

Hoofdstel voor Trippel is ook heel gaaf!

Hier een fotoshootje gehad met mijn twee mannen samen. Bo had een engelengeduld nu zijn "grote broer" erbij was en hebben er echt van genoten!
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 12:51

Ik meld mij hier ook ( beter laat dan nooit)

Ik heb een fjorden twenter die geboren is op 15-05-2018. Zelf gefokt en al vanaf dag 1 in bezit.
Haar moeder is mijn andere paard Udith en de vader is Lyckangs Tempo. Ze is het 13de veulen uit mijn merrie Udith. Udith zelf is een Manus x Hanneke. Udith heeft zeer goede nakomelingen waaronder goedgekeurde hengst Dingo voor de kenners. Ofira is de laatste nakomeling , met Udith wordt nou door leeftijd en wat artrose verschijnselen niet mee gefokt.

Ik wou super graag een merrie omdat ik het fokken wel erg leuk vindt! De hele tijd had ik het voorgevoel dat er een hengstje geboren zou worden. Udith heeft over het algemeen meer hengstjes ter wereld gezet dan merries. Udith is buiten bevallen en het is echt heel snel gegaan. De stalbaas had een klein uurtje ervoor nog gekeken , en na een uur stond er opeens een veulen naast. Udith is een zeer ervaren moeder , dus die red zich heel goed.

Net geboren , ze was al best nieuwsgierig.

Afbeelding

dag 2. Ze begon hier al brutaal te worden ze dacht ook dat ze wel bij je op schoot kon liggen. Paar uur daarvoor was ik ook geweest en toen lag ze met haar hoofdje op mijn been te slapen. Toen was het inderdaad net een hond

Afbeelding

Weer rijden na een aantal weken. Op mijn merrie is het opstappen en wegrijden. Ofira vond het net een racebaan. Ik heb ongelooflijk veel gelachen om haar gekke sprongen en bokjes. Hier begon ze ook te verharen en ging haar veulenvacht er al af.

Afbeelding

Bokje naar mama

Afbeelding

2018 hadden we een enorm warme zomer gehad. Ik had net een nieuw leren halstertje gekocht voor op de keuring. Drama om haar uit de wei te halen... Ze had duidelijke andere plannen. Maar Udith ging wel mee dus uiteindelijk had ze zoiets van ik ga wel mee. Nog deze leuke foto kunnen maken

Afbeelding

Begin september is altijd de jaarlijkse keuring. Helaas laatste geworden met 35 punten maar nog wel een A-premie gekregen. Ze zag er ook niet heel mooi uit. Zo had ze al een aantal weken een schimmelinfectie wat er erg lang heeft gezeten. Ze hadden die nacht op stal gestaan en ze had zich helemaal vies gemaakt. Volgens mij voelde ze zich niet helemaal fit... Wel was ze ontzettend braaf. Dus voor de ervaring heeft ze het super gedaan. Helaas werd ik op het laatst nog getrapt door een ander veulen in mijn buik dus al met al was het niet een hele leuke dag :') . Udith werd 3de bij de stermerries.

Afbeelding

De allereerste herfst voor Ofira. Ze veranderde in een mooie teddybeer.

Afbeelding

Daarna werd het toch echt tijd om weg te gaan bij mama. Dit is zonder problemen verlopen. Inmiddels groeit ze zo mooi uit!

net 2 jaar oud
Afbeelding

Afbeelding

Met haar halfzus Olivia
Afbeelding

Ze werden veelte dik dus ze zijn daarna verplaatst. Ofira blijft helaas nog wel wat aan de dikke kant

Afbeelding

De lange voorpluk is gelukt dankzij papa <3
Afbeelding

Dressuurpaard in de maak. Ze heeft een enorm ruime draf. Dit is de meest recente foto die ik van haar heb. Ze groeit nu nog mooi door. Binnenkort gaat deze kudde wel uit elkaar en ga ik met haar aan de slag. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. Ze is verder heel braaf en vindt het leuk om bij mensen te zijn. Ze is heel nieuwsgierig en al deels verkeersmak door het vele verweiden. het is net een kleuter met de korte concentratieboog :')
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:13

Trippel gaaf hoofdstel!! Balen van de piephak.

Kim wat een toffe foto van de broers !

Welkom zebra wat een leuke fjord en verslag! Welkom :)

Tjitske voor het eerst de weg op :o wel trots

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:37

Welkom Zebrastreep! Leuk paardje!

Knappe Tjitske lekker op pad! <3

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:50

Ik laat ook maar weer eens wat van me horen, beetje erg druk de laatste tijd.

Zebrastreep, welkom, leuk paard!

Tjitske knap de weg op geweest.

Trippel een mooi hoofdstel!

Bo braaf poseren voor de foto.

Melewel, hoe is het met de wond?

Hier weinig nieuws, Nijn loopt nog lekker in de opfok te groeien, spelen en vreten. Af en toe ga ik eens langs even knuffelen en kijken hoe mooi of lelijk ze op dat moment is :D.

Afbeelding

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:50

Welkom zebrastreep. Mooie fjorden heb je.

Janinevv wat super samen de weg op. Ik durf dat nu niet aan. Boeren zijn druk aan het oogsten en zo zachtjes rijden ze hier niet met die mega traktors en aanhangers erachter. Tracktor kent ze wel van stal maar die staat meestal stil is toch minder spannend.

Twinklebel Nijn ziet er goed uit.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:09

Essxan door de weeks durf ik dat ook nog niet omdat er dan extreem veel vrachtverkeer is (tuinbouw gebied) dus doe ik het op zondag. Gewoon rustiger zo af en toe een auto en wat meer fietsers vaak.

Maar zo kunnen we het rustig gaan opbouwen.

Whild_West

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:19

Hee allemaal wat een prachtige paarden hebben jullie allemaal! Er is zoveel geplaatst op dit forum ik ga nog even teruglezen! Droom nog altijd van een eigen paardje (al ruim 10 jaar). Hopelijk komt die droom uiteindelijk uit nog eventjes doorsparen :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:12

Wond is wisselend. Ene dag lijkt hij bijna dicht te gaan, andere dag weer wat groter. Weet niet of dat normaal is ofzo :?

Dit is vandaag:
Spoiler:
Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:24

Ik heb er geen verstand van. Vind het er niet super fijn uit zien, maar wie weet hoort het zo.

Leuk hoofdstel.

En na jou post wild whest weer ff terug gekeken naar t begin van dit topic... hele leuke lieve fotootjes allemaal.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:25

Ik vind het er ook beetje onrustig uit zien, zouden er geen vliegen bij kunnen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:28

Melewel94 schreef:
Wond is wisselend. Ene dag lijkt hij bijna dicht te gaan, andere dag weer wat groter. Weet niet of dat normaal is ofzo :?

Dit is vandaag:
Spoiler:
[ [url=m/BW6peb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wees er voorzichtig mee ik ken best wel vervelende verhalen omtrent castreren wat niet helemaal lekker ging. Je kan altijd nog eens de dierenarts laten komen om het goed schoon te maken. Snap je ongerustheid lijkt mij ook niet fijn dat het zo open is.

--

@janinevv

Dankjewel! Jij hebt ook een leuk paard zeg! Lijkt in verhouding met die van mij een reus :')

@kimvicious @twinklebel @essxan
dankjewel :j

@Whild_West
Altijd blijven dromen. Ik had ook nooit gedacht om een paard te kunnen kopen. Soms komt het zomaar op je pad. Zo begon het bij mij ook en inmiddels heb ik er al 2 , want verzamelen is leuk :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:31

Ik moet eerlijk zeggen dat k me er niet zo druk om zou maken. Als hij verder fit is en geen ander gedrag vertoond.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:35

Dankje zebra’streep! Haha jaa ze is ook wel een “reus” naast een 1.70 is ze ukkie hoor haha

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:31

Ik heb toen ook niet heel erg naar de wond gekeken. De zwelling goed in de gaten gehouden en dat was het

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:59

Hoe kan het eigenlijk dat er maar 1 wond te zien is?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:24

Hij is levendig en fit, ga er dagelijks heen om schoon te maken. Er zijn wel vliegen, maar niet noemenswaardig.

Ga deze foto nog eens sturen naar de DA, kijken wat ze zegt.

Whild_West

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:55

Joltsje schreef:
Ik heb er geen verstand van. Vind het er niet super fijn uit zien, maar wie weet hoort het zo.

Leuk hoofdstel.

En na jou post wild whest weer ff terug gekeken naar t begin van dit topic... hele leuke lieve fotootjes allemaal.

Oh wat leuk ik ga gauw even terug lezen :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:00

wat gaan jullie vooruit zeg

melewel94: ik vind de wond op de foto niet zo fijn uitzien. MAar op een foto kan een wond er erger uit zien dan dat het is. bij twijfel gewoon dierenarts erbij halen, of foto naar je da sturen.

zag als paarden met longeersingels. DAt doe ik nog niet met Maximus.. Hoe hebben jullie je paard leren draven? als ik vooruit ren gaat maximus echt niet draven haha. Ook niet als ik hem als handpaard gebruikt, dan ga ik draven met mijn andere haflinger als ik erop zit, maar hij blijft stappen haha.

Het commando snapt hij nog niet haha. Longeren kent hij ook nog niet maar dat hoeft ook nog niet. Vind hem nog zo jong en onze longeerbak is niet de beste kwaliteit dus vermijd ik dat liever

wel van vorige week voor eerst naar buiten geweest 100 meter. En deed hij super braaf. Helaas kom je vanuit stal gelijk een drukke weg op.. Dus hij wordt gelijk in diepe gegooid. Mijn oudere haf was mee.