Ahh zo ziet hij er we heel sneu uit Melewel! Alles goed gegaan?
Paars staat inderdaad mooi Janine.
Braaf hoor Kimvicious!
Oakley wordt echt een plaaatje hoor Salatiga!
Benieuwd hoe hij het gaat doen op de hengstenkeuring Nynkster!
Welkom Askim, mooi dier heb je daar!
Ik ben wat traag vergeleken met jullie, duurt nog even voordat Auryn wat gaat doen.
Ze begint zich weer wat beter te voelen want ze gaat weer zo door de weide heen. Al loopt ze nog niet 100% rad, ook niet zo gek natuurlijk.
Wond gaat ook goed:
Spoiler:
Melewel94
Geplaatst: 01-09-20 16:55
Alles is goed gegaan binnen het uur (ofja bijna half uur haha) was de DA weer weg
Hopelijk verloopt alles gewoon rustig, krijgt nu 3 dagen metacam, en de rest vandaag op stal doorbrengen.
Beetje vliegenspray gespoten rond de benen, en loop van volgende dagen de benen een beetje wassen want die vliegen komen dus op het bloed af.
Zag net dat er een stuk van z'n staart bij z'n wond half vast zat geplakt, dus had even een vlecht in z'n staart gedaan, maar dat vond ie maar niks, zo een vlecht dus maar een halve vlecht gemaakt
Haha ja spekkies voor de winter heeft ze goed opgespaard, zij komt die winter wel door Er is nu ook een datum! 27 September ga ik haar ophalen en komt ze naar huis
Wat zijn jullie al goed bezig met de jonkies joh! En wow Bo al met zadel, daar stap je straks zo op! Ik moet nog maar zien of Oakley überhaupt braaf aan een touwtje wil lopen
Mooie kleur hoor Janine, vind dat een beetje penny wel moet kunnen
Ziet er goed uit Evita, mooi aan het helen ook! Auryn wordt echt zo stoer! Wanneer ga je haar naar huis halen? Ze plakt wel heel leuk naast Oakley
Ach hij ligt er wel zielig bij zo Mel haha fijn dat het allemaal zo soepel ging
StalMelyn
Geplaatst: 02-09-20 11:22
27 september is het zo, spannend salatiga!!!
Die van mij moet naar de keuring dus ben langzaam begonnen. Longeren kent hij al en nu met lijnen etc eraan. Merk wel dat ik erg zoekende ben en onzeker. De meeste beginnen eind september pas echt dus tijd zat gelukkig en probeer veel informatie binnen te harken.
Aaah arme poown Melewel94 haha. Ziet er echt al ruin uit meteen dat zie je zo
StalMelyn ziet er goed uit hoor. Lekker rustig aan doen zo zie ik liever dan ze in drie weken alles tegelijk willen leren.
Echt netjes hoor Janinevv! Mooi relaxed.
Salatiga1995 dat hoop ik dan maar haha. Nu nog even genieten van het puppy spelen en dan 2021 zelf eens erop. Krijg al buikpijn bij t idee hahaha. Ennuh 27 september is al zo! Gaat allemaal zo snel!
Hier de mazzel dat Bo kan blijven staan waar die staat, ook na het castreren komt hij terug bij mijn volwassen ruin een een hengstje van zijn eigen leeftijd. Die twee zijn net klittenband haha. Lekker met inloopstal en zolang hij dan genoeg rust pakt mag hij ook zo blijven lopen. Ik hoef ze niet zo nodig op stal.
We zitten in hetzelfde schuitje stalmelyn. Die van jou is wel al op conditie! Hier nu paar keer aan longe gehad maar hoop straks zo snel mogelijk over te kunnen naar dubbele lijnen, vind dat zelf altijd fijnste werken
Ja pff StalMelyn, vind het wel spannend hoor! En dan hoop ik nog dat ze net zo braaf die trailer oploopt als bij veerledec.. Ideaal als ze zo braaf zijn! Brenin ziet er echt goed uit joh! Gewoon uitproberen wat er voor jezelf fijn werkt denk ik.. Dubbele lijnen klinkt ideaal maar in de uitwerking zit ik toch elke keer nog in de knoop hoor Moet maar is goed oefenen met brave Bel voor ik daar met Oakley mee begin haha
Hahaha Mel hij accepteert zijn nieuwe lot nog niet hoor! Ik zie nog een wilde hengst
Snap ik Kim! ga je het zelf doen? Weet nog niet zo zeker of ik dat zelf wil gaan doen.. Denk dat ik haar gewoon voor het echt ruitermak maken weg ga brengen
Hey allemaal! Ik lees nogsteeds met jullie mee hoor maar ik zelf zal helaas voorlopig even geen update hebben Ik ben door omstandigheden met Giv (mama van Nacho) al even niet bij hem zelf geweest. 18 juli voor het laatst en daar komen helaas nog een paar weken bij. Ik hoop binnenkort een foto van een stalgenootje te kunnen krijgen of iets want jeetje wat mis ik hem!
StalMelyn
Geplaatst: 02-09-20 21:42
Spannend nynkster, misschien kunnen we samen sparren!
Dubbele lijnen heb ik en wil daar ook naar over maar eerst kennis maken op deze manier met lijnen aan zijn lijf en druk op bit. In begin steigerde hij wel eens (nu hij longeren kent niet meer) en zag hem al in de knoop raken haha. Ik doe echt stap voor stap. Door 'vroeg' te beginnen kan ik ook lekker rustig doen in plaats van in een keer. Dit weekend komt de regendeken op want ze moeten kort in vacht blijven. Twijfelde tussen eind september scheren maar doe dat toch maar niet.
En schiet soms in de stress als ik anderen zie of hoor dat ze andere keuzes maken haha. Spannend allemaal.
Saltiga1995 hier wel de planning om het zelf te doen. In samenwerking met mijn trainer wel zodat hij dingen meteen juist leert en niet weer af moet leren dus half half denk ik. Eerste keer zitten wil ik sowieso zelf doen! Das toch wel bijzonder dingetje.
Lastig Pradadaan... Hopen dat je wat leuks van je stalgenootje krijgt om nog paar weken vol te houden.
Ik gok 1,45 nu. Meet eigenlijk nooit haha. Maar hij is bijna groot genoeg al hij is enorm chill, niet snel onder indruk en wanneer wel onder de indruk issie dat al snel vergeten ideaal. Heb in de longeercirkel al eens mijn been over zn rug gelegd terwijl ik op de rand stond dus zonder gewicht o.i.d. was ook niet interessant haha. Maar je weet nooit met die guppies wat er gebeurt als je er echt op stapt
Melewel94
Geplaatst: 03-09-20 20:19
Das wel echt een koele kikker @kim
Hier is z'n zaakje flink geslonken en was weer zo fit als wat de stalhouder zei al van "goh er is helemaal niks aan te merken dat er überhaupt iets gebeurd is"