Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 11:43

Droversrun, wat balen dat het niet goed gaat. Komt ze straks aan huis te staan?

Evita, ook balen zeg! Enig idee hoe het is gekomen?

Joltsje, toch fijn als ze zo met z'n allen kunnen staan :).

Vulina, waren het nou nog hengsten bij jou?

Hier is gisteren de zwarte röntgenologisch gekeurd, was helemaal goed.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:32

Die van mij is nog hengst. O:) Joltsje maakte de foto.Afbeelding

Ze staan in een groepje van 11, 4 hengst de rest is ruin.

Verder nog een groep van 18 hengsten en 3 ruinen. En de jaarlingen zijn allemaal nog hengst :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:08

@Evita; oeee lelijke wond zeg! Ben ook wel benieuwd of je een idee hebt hoe die het heeft opgelopen?
@joltsje; lekker stel zo bij elkaar :)
@Janine; haha ik vind het heel dapper dat je het uberhaupt gedaan hebt. Guusje trok mij van het voorjaar al over het terrein heen, maargoed dat deed ze als veulen al en is niet zo heel erg onder de indruk van mij verder wat betreft correcties :+
@Vulina; dat is toch niet normaal meer ;) Lijkt wel een 5 jarige die jij hier even plaatst. En thanks nog voor de tip, ik ga met de dierenarts overleggen.
@Veerle; wat fijn dat de keuring goed was! Ja Guusje komt bij ons aan huis te staan inderdaad, gelukkig wel alle ruimte hier, dat scheelt.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:06

Ik vermoed dat ze een trap heeft gehad. Maar ik was er niet bij, dus zeker weten zal ik het nooit. Kan gebeuren, het is alleen zo’n rotplek! Hopelijk is haar abonnement voor pech nu op :(:)

Het begin is er Janine, volgende keer weer een stukje verder. Al doende leert men :)

Top, gefeliciteerd veerledec! Altijd fijn als ze goed zijn op de foto.

Wat een vrolijke koppies Joltsje <3

Mooi dier Vulina! Oogt al erg af inderdaad

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:14

Hoe lijkt dat nu?

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:34

Vandaag gingen de paarden niet de wei op. Dus heb ik Navayou even aan de longeerlijn gehad.

Lekker drafje
Afbeelding

Ook even spetteren
Afbeelding

Maar ook lekker ontspannen
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:44

Wat een fijn dier is het toch!
Maar komt ze dan helemaal niet buiten, buiten het longeren om?

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:07

Normaal staan ze hele dagen buiten in de wei, maar de stal vond het weer te heftig gisteren om ze allemaal buiten te zetten. Dus een dagje alleen paddock en ook even aan de longe gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:27

Ik heb me hier al heel lang niet meer gemeld. :o

Pablo komt in november naar 'huis'. Eerst zou dit bij de stal zijn waar hij in de opfok staat. Door onze eigen verhuizing kan dit niet meer en zoeken we een andere plek voor hem hier in de buurt. Ik heb nu 2 keuzes.. is er iemand die ik een pb kan sturen met deze 2 stallen? Ik vind het zelf heel lastig te bepalen waar ik goed aan doe met zo'n jonge pony. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:19

Navayou ziet er goed uit! Verfijnd type lijkt me zo?

San_ner, pb mag altijd, maar ik ben ook geen expert en ik ken zeker niks in Ede e.o. Hij kan niet nog in de opfok blijven?

Net trainingsstal geregeld, vanaf volgende week verhuist de zwarte (voor eventjes). Dan heb ik alleen nog de tweejarige ruin, maar die kan dan wel bij mijn shet en rijpaard merries.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:03

Pfoe zeg, even bijpraten.

Vorige week te horen gekregen dat de stal verkocht is. Nouja, niet heel erg, het wordt overgenomen.

Maar nu gaan ze de stal kosten voor iedereen gelijk trekken zeiden ze gisteren met de info avond.

Dit is (gelukkig) pas over 2 maanden ofzo, maar boy zal dus echt moeten verhuizen. Betaal momenteel 150eu per maand, echt een leuke prijs en hij komt de hele dag buiten. Maar als ze alles gelijk gaan trekken zal het minimaal 295 gaan kosten. Dat betalen de huidige pension klanten nu, en ik geloof er niks van dat ze naar beneden gaan met de prijs.

Ik kan echt geen 295 betalen en ook nog eens 100+ eu betalen aan benzine kosten. Had het er graag voor over dat hij lekker buiten komt, maar het geld groeit niet op m'n rug en de auto loopt niet op water :')

Dus ik zal nu een plek moeten vinden waar hij als hengst net zo lang buiten komt in mijn regio (zodat ik kan besparen in benzine en dus marge heb op pension geld) of vervroegd ruinen (als in binnen een maand) zodat m'n keuze ruimer wordt aan pensions.

Pffff #)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:31

Is de stal zo ver bij je vandaan dan? Ga je vaak? Stond ie niet eerst aan huis en ben je nu weer bij je vriend zodat ie weer naar huis kan (of haal ik je nu echt door de war met iemand anders :P)?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:02

veerledec schreef:
Is de stal zo ver bij je vandaan dan? Ga je vaak? Stond ie niet eerst aan huis en ben je nu weer bij je vriend zodat ie weer naar huis kan (of haal ik je nu echt door de war met iemand anders :P)?

De stal is iets van 25km rijden.

En ja dat ben ik... :D ik wil ze bewust niet meer aan huis hebben, stukje rust houden zeg maar. Ik vind het persoonlijk nu fijner om even weg te kunnen gaan en even knopje om te kunnen zetten, ondanks het nu wel goed gaat tussen ons :D en ook fijner vind ik dat er meerdere ogen naar hem kijken voor als ik iets niet 'zie'. We gaan het sowieso ook verkopen.

Dus mocht iemand een leuk stekje vlak over de grens willen... :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:07

Wat lekker dat longeren er al op zit! Die van mij hebben gister heerlijk uitgewaaid in het land _O- was overigens best prima weer...

He balen mel. Heb je al wat op het oog?

Ik vind het heerlijk om de zooi aan huis te hebben :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:12

ooee ja de discussie: waar gaan we straks naar toe.
ik wil als ze uit het land komen er ook mee aan de slag. nog niet beleren, daar is hij nog te jong voor. maar wel aan de hand, trailer laden. hoofdstelletje en zadel laten wennen. en het liefst ook blokjes om aan de hand. gewoon lekker mak maken en dan later er op.

ik ben nu aan het rondkijken.
mijn eisen pakket:

must:
's winters minimaal 4 uur naar buiten
zomers niet op paddock maar op land
goede buitenbak
eigenaren met verstand van jonge paarden

nice:
een gezellige pensionstal
aan het bos / uitrijmogelijkheden
binnenbak (erg lage must)
trailer kunnen parkeren bij stal.

ik heb al een paar in gedachten en nu toch maar een keuze gaan maken. ook nog nergens geïnformeerd of ze echt plek hebben (hooguit iemand op stal gevraagd of er plek is).
ik heb een vriendin gevraagd of zij m uiteindelijk voor mij bij wil rijden. dus ik twijfel ook of ik hem op de stal zet waar ze nu staat met haar haflinger (die is ouder en geen zin meer in dressuur).

en wat zouden jullie doen:
hij gaat uit de vrachtwagen uit het land
dan gelijk op de trailer en naar de nieuwe stal?
eerst 2 maanden (trailer)mak maken en dan over naar de nieuwe stal (Moet ik vulina vragen of ze nog een stalletje vrij heeft :)).

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:36

Ben volop internet aan het afspeuren (again) en 2 stallen van toen ik de 1e keer op zoek was, waren toen al afgevallen ivm weinig buiten komen. De 3e heb ik laatst een horrorverhaal over gehoord dus die is nu ook afgevallen :')

Net wel een advertentie gezien voor 160eu, maar wil natuurlijk wel weten wat er wel/niet in zit.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:52

Melewel en Joltsje, in welke regio zoeken jullie?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:02

AnimalFriend schreef:
Melewel en Joltsje, in welke regio zoeken jullie?

Ik zoek omgeving Valkenswaard :)

Genoeg plekken maar niet voor een hengst jammer genoeg.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:04

ik in noord oost friesland.
en ben ook best met veel stallen bekend.

dus misschien is t ook wel gewoon de knoop doorhakken haha

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:52

Aah oke dan kan ik jullie beide niet verder helpen helaas, succes ermee!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:38

Met nav gaat het weer niet goed...
hij loopt in draf kreupel ik hoopte dat het balans kwestie was maar helaas na veel reacties op bokt is ie gewoon kreupel.
Was sinds vorige week begonnen met longeren maandag dacht ik wat loopt gek dus dacht het ligt aan mij ordonneer vandaag dus weer... morgen maar weer de da bellen...

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:50

Vulina schreef:
Hoe lijkt dat nu?

Zwelling is in elk geval een stuk minder en ze loopt er ook al beter op.
Spoiler:
Afbeelding
Voor het schoonmaken, erna vergeten foto te maken.

Verder vindt ze het geweldig om 2x per dag aandacht te krijgen en smult ze van de antibiotica die ze krijgt :')

Lastig om een fijne stal te vinden na de opfokperiode! Ik kom niet uit jullie regio San_ner, Joltsje en Melewel, dus kan ook niks aan of afraden. Veel succes met het vinden van een goed plekje!

Wat vervelend dat Navaldi weer kreupel is trysteffy! Niks dik en/of warm?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:02

Fijn dat t de goeie kant op gaat evita.

Hier inmiddels besloten waar ik heen ga. Wua omgang met paarden, rijd die ze buiten komem en de prijs het beste. Alleen niet gelijk plek. Dus ff kijken hoe we dat gaan oplossen.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:26

Er is voor mij een optie, maar als hengst wil ik hem daar liever niet hebben. Dus denk dat ik hem vervroegd moet gaan ruinen. :')

Wat zouden jullie doen?
Op de huidige plek ruinen en een maandje uitzitten en daarna verhuizen? Mits gezondheid goed gaat maar risico lopen dat als het slechter gaat hij nog niet verhuisd kan worden, of naar de nieuwe plek, een tijdje maar voor lief nemen dat hij daar minder buiten komt en hij daar geruind wordt? Ik weet niet zo of het handig is om op een nieuwe plek te staan en ook gelijk z'n geliefde heren eraf gaan := of maak ik me nu teveel zorgen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:53

Ik heb een plekje! Ik zat te twijfelen tussen twee plekken, maar hij gaat straks naar de stal waar mijn andere pony ook staat! :)

Joltsje, waar ga jij naartoe? Ik kom oorspronkelijk uit die buurt haha!

Ik maak me ook altijd te druk, dus ik zou het dan op je oude stal laten doen. Ook sneu als hij anders eerst niet veel buiten komt.

Evita, fijn dat het wat beter gaat en dat ze het behandelen zo goed toelaat.