Het is zoals het is, veranderen doe je het toch niet!
StalMelyn
Geplaatst: 21-08-20 21:58
Vulina schreef:
Het is zoals het is, veranderen doe je het toch niet!
Kleiner proberen te fokken. Maar volgens mij wil je ze ook groot toch?
Last laatst op internet een mannelijke dressuurruiter met een vos van 193cm! De man was zelf ook heel lang dus zag er nog normaal uit. Echt, hoe kom je erop. Extra hoge opstap nodig haha
Voor mij hoeft het ook niet zo groot.... Moest gisteren zadelpassen bij een klant met een paard van 1.85m. Dier was gelukkig ontzettend braaf, kon gelukkig op een krukje ernaast voelen onder het zadel...
Ik fok niet kleiner. Commercieel gezien is 1.70+ aantrekkelijker. Laatst ook merrie van 1.85, had me nog niet omgedraaid en ze was al verkocht.
Ik heb 3 mega merries, van 1.75 tot 1.80. Die veulens zijn ook elke keer zomaar verkocht. Ook door de kwaliteit, maar de maat speelt zeker mee.
StalMelyn
Geplaatst: 21-08-20 22:46
Snap het ook wel vulina, veel zoeken idd vanaf 170cm.
Ik heb nu welsh pony's maar heb wel eens gekeken naar een springpaard tussen de 160 en 165 cm. Maar die zijn er gewoonweg niet, althans, niet de kwaliteit die ik wilde. Met mijn postuur en lengte (170cm) is zo een groot paard niet lekker rijden.
Ben daarom stiekem benieuwd wat mijn komende gefokte veulen gaat doen. Groot fokkende welsh/nrps merrie van 154cm en een springgericht nrps hengst van 155cm (op 3 jaar) uit kleinfokkende moederlijn (uit merrie van 160cm en hengst 167cm). Misschien krijg ik mijn springer tussen de 160 en 165. Of een d/e pony, we gaan het zien.
Holy mozes wat een reuzen haha. En ik maar hopen dat Bo niet over de 1.50 gaat
De operatie is nu gepland. 6 oktober gaat zn navelbreuk weg en ballen eraf! Vind t wel spannend maar is ergens ook begin van een nieuwe tijd. Na de operatie goed revalideren, na een tijdje de aqua trainer weer oppikken en dan zadelmak maken volgend jaar! Nog zes weken genieten van zn mannelijkheid haha.
Luf_Midnight
Geplaatst: 22-08-20 15:52
Kimvicious ik zag ook heel erg op tegen het castreren. Achteraf dacht ik waarom heb ik het niet veel eerder gedaan had me een hoop ergenis gescheelt
Serai gaat goed die staat in het land met ze dames en vermaakt zich wel geloof ik. Kom er momenteel eigenlijk niet veel manlief zorgt voor ze. Ben nu 32 weken zwanger van de tweeling en me lijf begint er wel echt klaar mee te zijn. Dus hoop over een paar weken weer wat actiever naar de paardjes te kunnen. Dleh doet het bij zijn nieuwe baasje ook super goed. Komt veel in handen en daar is hij zichtbaar blij mee. Erg ik met mijn keuze tot verkoop.
Het castreren zelf zie ik niet tegenop hoor maar de navelbreuk is nog best een fikse operatie en revalidatie vooral daarna. Castratie is natuurlijk meteen weer bewegen maar Bo krijgt eerst nog een week of vier boxrust... daar zie ik het meeste nog tegenop. Iemand hier tips voor? Om hem wel handelbaar te houden? Voor zijn gedrag nu zouden de ballen er ook echt niet af hoeven want hij leeft al als ruin heb alleen nul baat bij een hengst en omdat hij toch al naar kliniek moet doen we dat meteen mee.
Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de verkoop van Dleh!
Pfff sterkte nog de komende tijd dan, hopelijk kun je snel weer zelf lekker gaan genieten van Serai en dan MET je tweeling haha.
Ik ben echt een slechte deelnemer aan dit topic merk ik Heb gewoon zelf niet zoveel te vertellen en merk dan dat ik laks wordt met reageren op anderen, sorry daarvoor. Vanaf volgende week misschien iets actiever want we gaan Guusje naar huis halen van het weekend... Na haar 2 einschuss benen door de mijt afgelopen winter, is haar hele hoofd op dit moment kaal door de schimmel. We hebben het even aangeken maar er wordt vanuit de opfok niets aangedaan en daardoor is het nu doorgeslagen naar haar borst, benen en buik. Ik ben heel mijn eigenwijze en bijdehande dametje al kwijt, dus we zijn er klaar mee en gaan haar naar huis halen. Had het echt graag anders gehad maar het is niet anders helaas...
Hier hoop ik ook dat Guusje de 1,70 gaat halen maar ik denk dat hem dat niet gaat worden helaas hopelijk tussen de 1,65 en 1,70 dan zou ik al heel blij zijn.
Ja echt jammer.. had haar nog wel even een half jaartje buiten met leeftijdsgenootjes gegund. Gelukkig kunnen we haar thuis ook een paradijsje bieden maar toch.
Vulina schreef:
Heeft ze al eens een spuit dectomax gehad?
Nee, opfok heeft er nog niets aan gedaan. Heb je wat meer info hierover, ik ken het helemaal niet.
Dectomax is 1 injectie, tegen mijt, wormen, luizen, larven etc. Gewoon zou ze er dan meteen af moeten zijn. Heeft wel een klein risico; injectie in het bloed is dodelijk.
Binau
Geplaatst: 24-08-20 15:39
Hier Auryn ook in de lappenmand. Naar wondje op het spronggewricht. Ontstekingsremmer,vochtafdrijver en antibiotica gekregen en voor een week metacam en antibiotica. Verder blijven smeren met honingzalf. Ik ben zo blij dat ze nu lekker dicht bij huis staat! Nu kan ik er zelf voor zorgen ipv afhankelijk te zijn. Ze is zo ontzettend braaf, daar zouden een hoop volwassen paarden een voorbeeld aan kunnen nemen.
Foto voor het schoonmaken
Spoiler:
Ik snap dat je Guusje wel naar huis haalt droversrun, veel prettiger om het zelf in de hand te hebben. Weet je zeker dat het goed gaat.
Succes met de operatie kimvicious, altijd spannend inderdaad!
Fijn dat Serai het goed doet en Dleh een mooi huisje heeft gekregen
Maar goed in de gaten houden! Lijkt op gewrichtsvloeistof.. Hopelijk snel weer oké!
Binau
Geplaatst: 24-08-20 18:56
Oh dat hoop ik niet dat het gewrichtsvloeistof is, dan zijn we verder van huis Maar neem aan dat mijn veearts dat ook wel zou herkennen. Laten we hopen dat het snel geneest en ze er niks aan over houdt.
Zo gisteren voor het eerst met Tjitske over de weg. Jaja wel 50 meter. Leek wel of ik een Arabier aan het touw had, snurk kont. Ik had haar bij Jelske in gezet maar dit ging helaas niet goed. Er werd teveel gejaagd. Jelske mag nu eerst met haar shetje groot en sterk worden.