Wat een mooie foto's van jullie samen! En braaf met zadel en vliegenmasker.
Hier was eerste keer longeersingel nog wel een 'dingetje' .
Janinevv
Geplaatst: 15-08-20 15:09
Billionache wat braaf met zo’n zadel erop! En super lieve foto’s !
Hahah veerledec die is er duidelijk niet mee eens Trok je hem ook al gelijk flink aan?
Tjitske haar half zusje in gearriveerd ! Geen volle zus.
Dit is Jelske
Essxan
Geplaatst: 15-08-20 15:11
Veerledec hij stijgt gewoon op hahaha.
Donderdag ochtend is de dierenarts geweest en heeft de piephak leeggezogen en een ontstekingsremmer ingespoten. Daarna een mooi wit verbandje erom. Die mocht er in de avond weer af. Zit nu nog heel iets vocht in. Nu hopen dat dat nog weg gaat trekken. De dierenarts had haar voor de behandeling een lichte sedatie gegeven en tijdens het leegzuigen nog een praam opgedaan uit voorzorg omdat ze rustig alsnog naar achteren kunnen trappen.
Janinevv, nee hij zat zeker niet strak, maar ik wilde ook niet dat ie ging schuiven.
Knapperd, die Jelske! Komt ze bij Tjitske te staan?
Essxan, zou het dan nu voorbij moeten zijn?
Essxan
Geplaatst: 15-08-20 15:23
Janinevv schreef:
Ach arme. Wat is precies een piephak?
Veerledec, ik hoop het. Er is een kans dat het weer vol loopt met vocht.
Een piephak is een vochtbult/slijmbeursontsteking op de hak van je paard. In principe hebben ze er geen last/pijn van. Een piephak kan ontstaan doordat ze trappen tegen de stal wand, op iets hards hebben gelegen met de hak of door een trap van een ander paard tegen de hak.
Omdat ik graag volgend jaar met Trippel naar de keuring wil en ik het sowieso niet fijn vind dat ze een dikke vochtbult heeft heb ik het laten behandelen door de dierenarts. Helaas zit er een kans is dat het toch weer vol gaat lopen met vocht. Maar voor nu ziet het er goed uit.
Veerle: Jaa ze komt ook bij Tjitske te staan. Eerst nog even niet. Ze komt wel in de groep met mijn veulen Gijs. Als dat allemaal goed gaat gaan ze met z’n allen de grote weide in.
Bedankt voor de uitleg, essxan. Hopelijk geen terugkomend vocht
Essxan Hoe is het nu met zijn piephak? elisedcl Huugje houd zeker niet zo van de foto haha Kimvicious Bo kijkt er echt zo bij of ie een zwaar leven heeft haha Melewel94 Zo hij tilt wel super netjes zijn benen op! billionache Wat gaat ie goed die van jou hè op insta zie ik zo vaak leuke dingen voorbij komen! veerledec Ik ga voor je duimen dat ie dit niet onder het zadel gaat doen haha. Hoe oud is de zwarte ook 2,5? Janinevv Gefeliciteerd met het half zusje! Geniet er van!
Navaldie heb ik ook maandag weer opgepakt met longeren en blijf het nu wel er in houden om hem 1/2 keer in de week te gaan longeren. Gister voor het eerst met hem naar het strand geweest wat ie super braaf deed trailer ritje heen vond ie wel wat spannend maar de terug weg was ie minder nat.
Vandaag voor de 'fun' een bit geprobeerd, kijken hoe hij erop reageerd en wat hij ermee doet
Eerst goed snuffelen, maar verder geen interesse. Daarna een snoepje erbij, en ja hoor, floep daar ging het bit na 2x knabbelen er weer uit en keek me echt aan van wat heb je me nu toch aangedaan hahaha!
Ook met het longeer touw ben ik begonnen eens rond zijn buik te friemelen, over hem heen gooien en zwieren, denk, ik pak het touw eens vast rond zijn buik, ook weer even kijken wat hij doet. Eerste keer vloog ie weg maar stond gelijk weer stil 2e keer een pasje opzij, als hij stil stond, touwtje weg. Na de 3e keer had ie het door en kon ik het touw al als een cirkel naar voor en achter schuiven en bewegen over z'n buik
Snelle leerling
Alleen is zijn concentratie nog steeds zo klein als een doperwt en is dus snel afgeleid.
Hebben jullie tips om zijn aandacht meer bij mij te houden? Dat de omgeving minder leuk is en ik leuker wordt? minste dat hij iets hoort en ziet, hoofd opzij en oren naar voren, en ik besta niet meer
Trysteffy, de zwarte is net twee, van half juni. Leuk dat ie braaf was op het strand! Komt ie alweer wat aan?
Leuke chill foto's Kimvicious .
Melewel, ik ben het eens met Twinklebel. Gun hem tijd, als je dit soort dingen over een half jaar of zo probeert, krijg je waarschijnlijk al een heel andere reactie.
Mijn dinosaurus. Ik denk dat hij wel rond de 1.75 zit..
Vulina
Geplaatst: 21-08-20 15:19
Rechts naast hem trouwens Nurioso, weet niet of jullie hem nog kennen? Die is verkocht sinds begin dit jaar. Links is Felix van bokker Suffie. Die beide zijn ook minstens wel al 1.72...