Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 00:00

Wauw wat een verschil al!
Ja ik snap stallingen daarin ook wel. Hier naast ons hebben ze ook elke zomer flinke groepen opfok paarden :j
Maar ik hou ze lekker klein bij elkaar. Desnoods een volwassen jong paard erbij als juffrouw :))

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:43

Knap van Belle, dat vaststaan! Ik moet er met Guus nog aan beginnen :=

Balen Billionache! Hopen dat je snel een plekje of maatje vindt! En anders inderdaad maar een tweede veulen erbij kopen :P En wat een verschil zie je op die twee foto's zeg!!

Welkom Pien26, wat een knap veulen <3 Misschien een hele domme vraag, maar watvoor kleur is het? Een schimmeltje?

De staleigenaresse is nu op vakantie dus ik pas op alle pony's. Net heerlijk in het zonnetje met uitzicht op m'n kind ontbeten, wat wil je nog meer <3

Afbeelding

Helaas maak ik me wel een beetje zorgen om hem, hij hoest sinds gister... Niet heel ernstig maar als het morgen nog niet over is, komt de dierenarts. Hebben jullie wel eens hoestende veulens gehad?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:09

Animalfriend,
Het is een valk. Moeder zwart en vader schimmel. Stiekem Had ik een schimmel helemaal niet erg gevonden maar viel als een blok voor hem toen hij twee dagen oud was. En kleur maakt dan niet meer uit, uitstraling en beweging was waar ik voor viel.

Als ik heb hem opgehaald kan ik vaker meepraten in dit topic.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:20

Heerlijk z on uitxith!

Ik heb net Belle weer vast gezet en merrie even de oren en sokken geknipt. Ideaal. Ze is heel braaf met merrie in de buurt. Ze probeert het touw steeds los te trekken _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:29

En ook Billie moet eraan geloven
Afbeelding

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:30

Ah wat is Billie schattig, leuke bles ook!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:21

Ahhh stoere billie!

Ik kan niet meer dan trots zijn op Nexxie, en mijn bijna 6 jarige neefje natuurlijk ook!
Nexxie was zooo braaf! En meteen een goede "les" voor mn neefje om met een paard te wandelen! Ik ben zooo trots <3
Afbeelding

En ohja! Nexxie is uit maat foal gegroeid met haar 3.5 maand... :')
Ze is nu gepromoveerd tot shetlander en had geen zin om leuk te kijken :=
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:22

Ah wat een leuke foto!
En wat snel! Belle past nog steeds net aan haar veulen maat. Zit nog op 't kleinst.
Vandaag de merrie meegenomen naar training. Toch ruim 2 uur weg van 't veulen. Ze deden het allebei braaf. Veulen rustig, wat hinnik en, merrie deed gewoon braaf haar ding! :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:03

Tjitske is goedgekeurd 1 september komt ze *\o/*

Afbeelding

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:13

Yes gefeliciteerd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:54

Dankjee!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:56

Wat leuk gefeliciteerd, in hoeverre kan je eigenlijk een veulen keuren?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:02

Gefeliciteerd Janinevv :D Nu kan het aftellen echt beginnen!

Ik heb ook een 'aankoopkeuring' laten doen bij mijn veulen. De dierenarts heeft hem beoordeeld qua stand en gangenwerk, slijmvliezen gecheckt, ogen gecheckt, gevoeld bij de teelballen en geluisterd naar het hartje en de longen. Buigproeven kan je natuurlijk niet doen en RX keuring is niet zinvol :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:10

Ik heb geen keuring gedaan. Voor de prijs waarvoor je zon pony koopt kun je niet allemaal tests en keuringen gaan doen. Als ik een duur rijpaard zou kopen liet ik het wel doen denk ik.

Gefeliciteerd Janine!
Ik kan Hayden volgende week halen. Spannendddd

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:13

Gefeliciteerd Janine

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Paar stils van gisteren.
Merrie is gisteren gescand en mooi drachtig. Dus volgend jaar een half broertje of zusje voor Rey.
Afbeelding

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:17

Gefeliciteerd Janine. Aftellen is begonnen. Spannend :D

En San_ner en billionache zijn ook al aan het aftellen zie ik. Tijd gaat ineens snel hè.

Dat vervoeren zie ik ook tegenop. Bij mijn twee vorige paarden zou ik het allemaal wel goed vinden en mij niet druk maken, maar zo’n veulen is toch weer heel anders. Blij als het erop zit.

Welkom Sarah! Leuk veulentje en mooi gekleurd!

Welkom Orchidee. Wel vroeg, maar als het goed voelt zal het ook wel goedkomen. Hier had Harry ook al eerder van zijn moeder af gemogen van de fokker, maar dat kwam niet zo lekker uit ivm het opfokseizoen dat rond september start.

Welkom Pien! Leuk kleurtje!

Jammer dat Maximus niet in de prijzen is gevallen Plutolover. Maar wel erg tof deze ervaring!

Hier ook geen aankoopkeuring gedaan. Het voelt goed, hij ziet er goed uit, karakter zit erin en hij is 5 panel n/n. Geloof niet zo in aankoopkeuringen :o

Zaterdag gaan wij nog een keer bij Harry op visite en dan gaan wij hem 4 september halen :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:19

Ik heb om bepaalde redenen er toch voor gekozen en erg blij mee!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:25

Top!

Ik heb nooit een veulen gekocht. Wel een jaarling en die heb ik ook op de foto gehad, en ook om die reden laten staan.
Fijn day ie goed is en het doorgaat!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:27

Gefeliciteerd alicelover, ben al benieuwd naar de volgende! Zelfde hengst als Rey of toch een andere dit keer? :)

Ik heb de keuring €40 betaald :+ maar heb bij m'n dierenarts een jaar stage gelopen dus kreeg een heel fikse korting cadeau haha. Honderden euro's had ik er ook niet voor over gehad denk ik, maar het gaf me wel een veilig gevoel om hem eerst even te laten checken :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:28

Wij hebben altijd gegokt hoor maar nu hebben we door bepaalde redenen toch onze da laten komen, en groen licht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:01

Orchidee, gefeliciteerd! Ik vind zelf 3,5 maand ook best wel vroeg, maar gaat vast goedkomen. Die van mij gaat ook met bijna 5 maand weg bij zijn moeder. :)

plutolover schreef:
Mijn nieuwe vlog is online

https://youtu.be/V7xk1GxCTOI

Maximus naar de keuring. Geen prijs maar ik ben trots op hem.. tijdens het wachten wou hij zelf gaan rollen. :+

Hij is zo heerlijk nuchter.

Wat leuk! Ik zou dat nuchtere ook stiekem meer waarderen dan wel een prijs haha. Pablo is ook naar de keuring geweest, maar ook geen prijs. Hoorde dat die ook liever publiek liep te knuffelen dan dat hij zich wilde laten zien. :+

Cioccolato, wat braaf! <3

Billionache, wat een verschil! Grappig om te zien hoe anders die bles dan meteen lijkt.

Kimsel, wat braaf! Zou ik ook trots op zijn. :)

Janine, gefeliciteerd!

Ik ga ook wat meer plaatsen als hij er eindelijk is. Tot die tijd ga ik denk ik nog twee keer kijken. Ik hoop dat het volgende week lukt om te gaan. *\o/*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:23

Ik ben echt zo verliefd op z’n karakter. Ik weet zeker dat hij over paar jaar prima bij m’n haflinger opa kan vertoeven

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:32

Nou ik heb 2 totaal verschillende karakters aan veulens. Het is wel hilarisch om de verschillen te zien. Het is net een typische vrouw en een typische man _O-

Ben nu al benieuwd naar over 3 jaar, hoe ze uitgroeien :))
Hoezo op de zaken vooruit lopen. Heb al wel besloten dat ik een fotoboek ga maken. Geen idee hoe in te richten.. Maar heb zoveel toffe foto's
Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:54

Haha Ciocollato, daar zit wel power in lijkt me :+

Ik heb Jack niet laten keuren, maar wel 5 panel laten testen. Dit zijn 5 erfelijke ziektes die kunnen voorkomen bij quarters/paints. Was gelukkig allemaal negatief! :D

Woensdag nog eens langsgeweest!

Toen we toekwamen lag hij lekker te slapen <3

Afbeelding

Afbeelding

Even later was hij wakker. Hij had wel een beetje last van diarree. Is ondertussen gelukkig alweer beter!

Afbeelding

En toen we vertrokken was het weer dutjestijd :')

Afbeelding