Zuidlaardermarkt Appaloosa Indra drachtig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:43

stille meelezer

Gientje12

Re: Zuidlaardermarkt Appaloosa Indra drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:20

Is geloof dat er nog niks is.. :(

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:26

TS, ik vind het super dat je durft te vragen! Dat komt je merrie en het veulen alleen maar ten goede! Lijkt me behoorlijk lastig voorbereiden als je niet weet dat je merrie drachtig is. En niet iedereen heeft die kennis in huis (ik zeker niet). Hoe anders die kennis krijgen dan te vragen?

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:44

Gientje12 schreef:

Jammer -O- (weet je het zeker of denk je het )

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:06

Saar88 schreef:
TS, ik vind het super dat je durft te vragen! Dat komt je merrie en het veulen alleen maar ten goede! Lijkt me behoorlijk lastig voorbereiden als je niet weet dat je merrie drachtig is. En niet iedereen heeft die kennis in huis (ik zeker niet). Hoe anders die kennis krijgen dan te vragen?

Dankjewel! We zijn echt niet zo dom om geen info op te zoeken, en vragen kan geen kwaad inderdaad. :)

Nee er is nog steeds niks, veulen moet nog voor de laatste keer draaien.

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:14

annick12 schreef:
Gientje12 schreef:

Jammer -O- (weet je het zeker of denk je het )

Het is zeker dus

bergjeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:24

pf ik het hele forum meelezen.. wat een spanning..

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:44

Ja. Je geduld wordt bij een dracht behoorlijk op de proef gesteld denk ik hahaha

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:10

Ohh je eerste veulen is echt zo moeilijk wat je er van moet verwachten helemaal als je geen dek datum hebt. Maar eerlijk gezegt ook ons 15de veulen blijft heel spanent en ehh je bent nooit uit geleert elke keer is er toch weer wat anders. Ik zou jullie wel willen adviseren om toch een geboorte melder camera (bewakings camera zijn niet zo heel duur al moet de stal dan niet heel ver van huis zijn) of iets dergelijks te gebruiken want vijf minuten te laat als de geboorte niet goed gaat is heel veel. Natuurlijk loop je altijd het risico het te missen maar ik zou er echt alles aan doen om er echt bij te zijn. Ik hoop ook dat het niet lang meer duurt voor jullie en op een gezond veulen en nog belangrijker merrie.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 10:46

geshahquille schreef:
Ohh je eerste veulen is echt zo moeilijk wat je er van moet verwachten helemaal als je geen dek datum hebt. Maar eerlijk gezegt ook ons 15de veulen blijft heel spanent en ehh je bent nooit uit geleert elke keer is er toch weer wat anders. Ik zou jullie wel willen adviseren om toch een geboorte melder camera (bewakings camera zijn niet zo heel duur al moet de stal dan niet heel ver van huis zijn) of iets dergelijks te gebruiken want vijf minuten te laat als de geboorte niet goed gaat is heel veel. Natuurlijk loop je altijd het risico het te missen maar ik zou er echt alles aan doen om er echt bij te zijn. Ik hoop ook dat het niet lang meer duurt voor jullie en op een gezond veulen en nog belangrijker merrie.

Dankjewel, de fokker uit de streek, die haar dus op vier week schatte heeft ons aangeboden zijn alarm te mogen gebruiken, gaan we dus ook zeker doen! Echt helemaal top van die man! :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:19

harstike goed geeft toch weer een beetje meer zekerheid leuk he mensen die je dan echt even helpen *\o/*

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 13:58

Ze had het net weer even heel.moeilijk. Kreeg de indruk dat het veulen gedraaid is. Ze lang languit, benen slap op de grond, hoofd schoof heen en weer over de grond en ze was verschrikkelijk hard aan het kreunen..

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:04

oefenwee? Zou maar stand-by blijven ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:59

NibbitLotus schreef:
Ze had het net weer even heel.moeilijk. Kreeg de indruk dat het veulen gedraaid is. Ze lang languit, benen slap op de grond, hoofd schoof heen en weer over de grond en ze was verschrikkelijk hard aan het kreunen..

Zou ik toch dat alarm maar gaan halen *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:08

Dat klinkt veelbelovend. Hoe is het nu?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 16:31

Ze is nu weer rustig, staat lekker te grazen. Merken merries het eigenlijk als hun veulen draait? Aangezien de fokker van laatst zei dat het veulen nog moest draaien..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:33

Ja dat merken ze zeker!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:34

uiteraard moet ze dat kunnen voelen, maar of ze er echt "pijn" van heeft zal per paard verschillend zijn.

Het verhaal van jouw merrie lijkt trouwens heel sterk op het verhaal van mijn merrie. Deze kocht ik en vond haar ook dikker worden. Na een belletje met de handelaar blijk het inderdaad dat ze drachtig zou kunnen zijn. Hij schatte dat ze dan eind mei uitgerekend zou zijn. Wil je niet ontmoedigen maar mijn merrie beviel uiteindelijk pas op 20 augustus! Echter werdt zij ook pas echt in de laatste paar weken echt dik hoor, beetje vergelijkbaar met hoe de buik van jouw merrie nu is. Mijn merrie was ook een maiden, verwacht dus niet dat die van jou nog maanden moet ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:36

Per mens en zelfs per zwangerschap is dat verschillend. Ondanks dat je paarden niet mag vermenselijken zal hier vast geen verschil in zitten.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 16:51

Oké, dus dan zal die pijn die ze zostraks had echt van weeën geweest zijn, niet van het eventuele draaien van het veulen?

@Essie 73: klinkt inderdaad heel gelijk aan mijn.merrie. Ben benieuwd!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:55

Kan best van draaien komen hoor. Maar het kan allemaal heel snel gaan. Het ene veulen draait veel later dan het andere.
Bij onze laatste merrie was het allemaal laatste moment werk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:56

Het veulen draait pas vlak voor de geboorte, eigenlijk is dat al de eerste fase van de bevalling.
Hoe zit ze nu met uier enzo?

En waar ik wel benieuwd naar ben; hoe ben je erachter gekomen van welke hengst ze drachtig is? Heb je haar van haar eerste eigenaar gekocht? Heeft die de hengst ook staan?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 17:00

anneliesdj schreef:
Het veulen draait pas vlak voor de geboorte, eigenlijk is dat al de eerste fase van de bevalling.
Hoe zit ze nu met uier enzo?

En waar ik wel benieuwd naar ben; hoe ben je erachter gekomen van welke hengst ze drachtig is? Heb je haar van haar eerste eigenaar gekocht? Heeft die de hengst ook staan?

Dat heeft de vorige eigenaar verteld, die nu opeens zo raar doet. Toen ik vlak na de koop bij hem op stal was heb ik de hengst zelf nog gezien. Hij heeft die hengst zelf gefokt. Toen wij ij hem waren, in de winter was dat, stond de hengst ook tussen merries.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:06

Stille meelezer, arme meid nog geen veulen. Klinkt wel als oefen weeen, nu maar duimen dat het snel doorzet :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:27

oooh nog steeds niet ;(