Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Saar88 schreef:TS, ik vind het super dat je durft te vragen! Dat komt je merrie en het veulen alleen maar ten goede! Lijkt me behoorlijk lastig voorbereiden als je niet weet dat je merrie drachtig is. En niet iedereen heeft die kennis in huis (ik zeker niet). Hoe anders die kennis krijgen dan te vragen?
geshahquille schreef:Ohh je eerste veulen is echt zo moeilijk wat je er van moet verwachten helemaal als je geen dek datum hebt. Maar eerlijk gezegt ook ons 15de veulen blijft heel spanent en ehh je bent nooit uit geleert elke keer is er toch weer wat anders. Ik zou jullie wel willen adviseren om toch een geboorte melder camera (bewakings camera zijn niet zo heel duur al moet de stal dan niet heel ver van huis zijn) of iets dergelijks te gebruiken want vijf minuten te laat als de geboorte niet goed gaat is heel veel. Natuurlijk loop je altijd het risico het te missen maar ik zou er echt alles aan doen om er echt bij te zijn. Ik hoop ook dat het niet lang meer duurt voor jullie en op een gezond veulen en nog belangrijker merrie.
anneliesdj schreef:Het veulen draait pas vlak voor de geboorte, eigenlijk is dat al de eerste fase van de bevalling.
Hoe zit ze nu met uier enzo?
En waar ik wel benieuwd naar ben; hoe ben je erachter gekomen van welke hengst ze drachtig is? Heb je haar van haar eerste eigenaar gekocht? Heeft die de hengst ook staan?