Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikiet

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:49

jeetje wat een verhaal..... les net in de titel dat Lieke er ook niet meer is, maar heb alles doorgelezen... van de positieve momenten dat iedereen dacht dat het goed zo komen tot nu......
Wat ben jij sterk zeg!!! Heel veel sterkte de komende tijd... Ik weet precies hoe je je voelt en leef echt met je mee!
Zoek troost bij Dirke en de rest om je heen! Sterkte.....

sylvializzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:28

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Lieke.
Ik vind het echt verschrikkelijk voor je.
groetjes van Sylvia

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:39

Jeetje wat een verschrikking zeg. Zo heb je nog alles en zo heb je ineenkeer niets meer. Sterkte.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 10:43

Bedankt allemaal!

Zoals belooft even een update over mij en Dirke.

Afgelopen week heeft Dirke een flink trap gekregen van Vamke, ze had een dikke bult op haar schouder en liep kreupel. Heb het iedere keer 10 min. gekoeld en inmiddels loopt ze niet meer kreupel en word de bult ook kleiner.

Je merkt echt heel goed dat de paarden nu weten dat de baas van het stel (Lieke) niet meer terug komt, er moet nu even opnieuw de rangorde worden bepaald, en ook al staat er tussen 2 groepen een draad, dat maakt ze niet zo veel uit. Helaas moet Dirke het nu bezuren, die werd altijd beschermt door Lieke, en nu moet ze voor zichzelf opkomen. Ze staat nu nog even apart tot ze weer helemaal goed loopt en de bult weg is.

Gisteren heb ik het stuk staart dat ik van Lieke heb ingevlochten en de manen ook en het halster opgeruimd, dat was wel even heel moeilijk, het rook allemaal heel erg naar Lieke, toen ik daarna op stal kwam was het ook wel even moeilijk. Ben toen Dirke gaan poetsen en haar been afgespoeld, maar het was 26 graden dus ik dacht dan was ik haar manen ook even, ze heeft heerlijk met de waterslang gespeeld, heel haar hoofd nat, toen was het net of ik Lieke aan het wassen was die deed dat ook altijd.

Het is wel heel fijn om op stal te zijn, dat had ik eigenlijk niet verwacht, maar daar is het vertrouwd en als ik daar ben weet ik ook dat ik Dirke heb die me opvangt en alle andere paarden. Ook Dirke kijkt nog veel rond en zoekt in de stal van Lieke. Dan weet je dat je niet de enige bent die Lieke mist en het er moeilijk mee heeft. Ook kun je dan even lekker aan iets anders denken zonder Lieke te vergeten op dat moment, dat is fijn.

Toen we vorig jaar besloten dat we nog een veulentje wilde fokken mocht ik beslissen wie er gedekt werd, Lieke mijn paard of Vamke het paard van Jan en Liesbeth. Omdat Lieke het dressuur niet leuk vond en ik haar daar echt geen plezier mee deed heb ik ervoor gekozen om Lieke te laten dekken en Vamke te gaan rijden. Daar heb ik nooit moeite mee gehad want je kunt best een paard rijden waar je alleen een klik mee hebt en geen band, omdat je nog een paard hebt waar je wel een band mee hebt. Tot nu... Iedere keer als ik Vamke nu zie staan denk ik, jij had het ook kunnen zijn, dan had ik Lieke nu nog gehad, en mijn god wat voel ik me daar schuldig over, dat arme beest kan er ook helemaal niks aan doen, maar toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om nu op Vamke te kruipen en te doen alsof er niks aan de hand is. Want Vamke is de 'vervanger' van Lieke, maar ik heb met Vamke helemaal geen band.
Ik heb nu besloten om even een stop te doen met Vamke, want het voelt echt helemaal niet goed, misschien zeg ik over een tijdje wel, ik stap er weer op en we gaan ervoor, en misschien ook wel niet.
Mijn zus is zo lief om het nu even over te nemen van me, als ik dan af en toe het paard van mijn zus rijd, waar ik dan weer geen moeite mee heb, misschien ook wel omdat ik dat wel vaker deed en Lieke en Alice ook dikke maatjes waren, of gewoon omdat ik met Alice ook geen band meer op hoef te bouwen want die is er al, anders heel anders dan die met Lieke maar dat maakt niet uit, de band is er al.

We zien wel hoe het loopt, stoppen met paarden doe ik iig niet, maar misschien wel met het rijden met Vamke. Alleen het poetsen en knuffelen van Dirke is nu ook wel even genoeg voor me.

Ik zal jullie nog op de hoogte houden

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:48

Poeh hee wat een nachtmerrie. Heb je topic heel de tijd gevolgd en het verhaal over het veulen bleef me al de hele tijd bij. Dat je nu ook nog je merrie bent verloren is echt verschrikkelijk. Jullie hebben er in elk geval alles aan gedaan, je hebt jezelf niets te verwijten. Kan me goed voorstellen dat je nu even niet zoveel zin hebt om te rijden op een ander paard.
Heel veel sterkte!

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:25

Dank voor de update. Het blijft moeilijk, maar goed dat het goed voelt om op stal te zijn. Sterkte nog, en een dikke knuffel voor dirke en jou.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:07

orlys_dream schreef:
Dank voor de update. Het blijft moeilijk, maar goed dat het goed voelt om op stal te zijn. Sterkte nog, en een dikke knuffel voor dirke en jou.

sluit me er helemaal bij aan

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:13

tijdje niet gelezen hier en nu lees ik dit
eerst je mooi veulen en nu lieke
Wat afschuwelijk..
Je hebt je best gedaan meis
en ik weet zeker dat die twee daar boven nu samen door de groenen weiden aan het rennen zijn

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:24

Wat een verhaal meid... Heel veel sterkte met alles!!!

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:48

je moet ook zeker niet stoppen, het gemis zal wel blijven, maar ik denk en weet het haast zeker dat lieke dit ook niet wil, gun het gewoon de tijd die jij nodig hebt,

nog veel sterkte, ook met dirke

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:06

ik heb met tranen in m'n ogen gelezen wat er met Lieke gebeurd is.
Dit moet erg moeilijk zijn voor je en ik wil je daarom ook heel veel sterkte wensen! :(:)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:08

Wat een vreselijk verhaal zeg, heel veel sterkte :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:26

jeetje joh ik heb al eerder gereageerd volgens mij, maar wat vreselijkallemaal. Had ze dit niet ook gewoon kunnen krijgen als ze niet zwanger was geweest dat vraag ik me af. Tis heel erg als je bedenkt stel dat ik voor vamke heb gekozen inplaats van lieke kan ik me voorstellen maar maak jezelf niet gek daarmee dat heeft geen zin maar ik snap je wel hoor.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:19

ik heb eerder wel gelezen dat het veulen helaas was overleden. via de BNB zie ik nu dat lieke ook is overleden. de tranen rollen over mijn wangen. over de angst van het verliezen naar weer hoop op een goede afloop en dan plotseling dat bericht dat er niks meer is wat je kan doen. jullie hebben zo hard gevochten, er alles aan gedaan om haar beter te maken maar helaas mocht het niet zo zijn. ik kan me heel erg goed voorstellen dat je je nu schuldig voelt over het feit dat je had gekozen om lieke te laten dekken, maar het is wel onterecht. niemand had dit kunnen verwachten, niemand. en ik weet zeker dat lieke jou niks kwalijk zou nemen. dat ze nu van boven op je neer kijkt en weet dat je goed op dirke zal passen.

heel erg veel sterkte met het verwerken van dit enorme verdriet Y;(

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:36

*stille meelezer*
Oh my god, wat erg. De tranen rollen gewoon over mijn wangen.
Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Heel veel sterkte.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:02

eigenlijk kan ik nog maar 1 dingen "schrijven" : :(:)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 10:42

Dank jullie wel,

Leuk dat ik in de BNB sta, voor de gene die mijn topic door gegeven heeft, dankje wel, erg lief!

Even een update,
Het gaat erg slecht op het moment, heb het er echt heel erg moeilijk mee dat Lieke er niet meer is, huil de helft van de dag en heb 's nachts, als ik kan slapen, verschrikkelijke nachtmerries.
Ben ook al even niet op stal geweest, dat heeft verschillende redenen.
Hopelijk kan ik het snel weer opbrengen om naar Dirk te gaan want dat deed me voorheen ook erg goed. Maar het is wel echt heel erg moeilijk.
Ik mis Lieke echt heel heel erg..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:44

ik kan mij dit heel goed voorstellen...ik heb het met je te doen meid |(
De tijd zal de grootste wonden helen... :(:)

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:00

Jeetje, hier ook een meelezer, wat een drama.. ik wens je veel sterkte meid, en verwerk alles op jou tempo.. je hebt veel verdriet en dat is heel normaal gezien wat je hebt moeten meemaken..nogmaals heel veel sterkte
liefs mary

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:31

Het is niet zo lang geweest; gun jezelf de tijd om te rouwen en herstellen. Als je aan kan, dan misschien is het een idee om naar Dirke te gaan. Jullie allebei hebben Leike verloren en missen haar; misschien hebben jullie allebei iets aan een beetje tijd samen. Iig, ik wens je veel sterkte toe.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:53

Heel veel sterkte gewenst.
Geef jezelf de tijd.
Maar Dirke zal op je staan te wachten als je besluit om weer naar stal te gaan en zal je er doorheen helpen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:22

Weer even een update,

Heb het de afgelopen week echt heel zwaar gehad.
Huilde de hele dag en nacht en voelde me er ook echt heel naar bij.

Inmiddels kom ik wel weer gewoon op stal, lekker knuffelen en poetsen, de training van de andere merrie laat ik wel even overnemen door iemand anders, omdat het me erg veel energie kost allemaal, en mijn gezondheid gewoon slecht is.
Maar Dirk en Vamke genieten wel lekker van de poets en knuffel uurtjes. Wandelen zit er ook nog wel in maar meer even niet.

Ik mis Lieke echt heel erg en heb het er nog wel moeilijk mee, al kan ik het verhaal inmiddels wel aan mensen vertellen zonder te moeten huilen en niet meer te kunnen praten ervan.

Ook wil ik jullie allemaal nog een heel erg bedanken voor het meeleven en de steun die jullie me hebben gegeven, daar heb ik echt heel erg veel aan gehad!
Het alles van me af kunnen schrijven en ook alles terug kunnen lezen en herbeleven is voor mij heel belangrijk.
+:)+ Dus bedankt allemaal! :*

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:29

Het is ook niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt, logisch dat je daarvan ondersteboven bent. :(:) Ik hoop voor je, dat de mooie herinneringen en fijne gevoelens langzaam aan de overhand zullen gaan nemen, en dat je dan weer volop kunt genieten van de andere paardjes! Maar tot die tijd: sterkte!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:47

Kan ik me voorstellen!! Maar dat moet je ook gewoon de tijd geven! En zoals Sientje zegt, straks nemen de mooie herinneringen vast de overhand. Neem de tijd ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:55

Zie dit topic nu pas en heb het helemaal doorgelezen.
TS wat heb je ontzettend veel meegemaakt in een korte tijd.
Wil je heel veel sterkte nu en in de toekomst wensen met dit dubbele verdriet :(:)
Het heeft zijn tijd nodig maar tenslotte krijgt het een plekje in je hart.