Hè bah, wat vervelend dat het kleine ding niet wil/kan drinken . Dan zit er idd niets anders op dan met een fles aan de gang te gaan. Kan je wel melk van Paulien krijgen of krijgt Imara kunstvoeding? Heel veel sterkte, ik hoop dat ze toch snel zelf weet waar ze de melk vandaan kan krijgen !
Joto
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-10 00:19
Eerst bij Paulien geprobeert, dat lukte niet, toen weer met de fles maar ze verzameld alles en spuugt het weer uit..
Nou DA gebeld, die kwam, uiteraard 5 min daarvoor begon ze wat te drinken. Ze was klaar doet dr bekkie open en alles stroomt er uit. Ze heeft een grote opdonder gehad, en slikken deed haar dus zeer. Ze heeft toch een sonde gehad, en half uur later dronk ze zelf van harte.
Paulien gaat goed, nog wat moe.
Nee kan geen coldpack om de benen doen, tis gewoon een kneuzing. Heb al wel ontdekt dat het heel wat moeilijk kost om te rekken en te strekken
buukske
Geplaatst: 16-02-10 00:21
Gelukkig dat het nu toch lijkt te gaan lukken.
Heeft ze toen ze zelf gedronken bij mams gedronken of uit de fles?
Laatst bijgewerkt door buukske op 16-02-10 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt
quintusgl
Geplaatst: 16-02-10 00:21
wat SUPER dat ze gedronken heeft (al ging het moeizaam, arm kleintje)!! Dank je voor je udate Joto, dan ga ik nu slapen. Veel sterkte vannacht!
marialva
Geplaatst: 16-02-10 00:22
pfff dat is een opluchting, hoop dat ze het steeds beter gaat doen, hier brand een kaarsje voor jullie
De nacht komt ze wel door, maar goed blijf er een beetje raar gevoel bij houden, merrie heeft toch behoorlijk geperst, dus ze is behoorlijk in elkaar gedrukt. Hier hebben we het nog wel even druk mee. Morgenvroeg half 8 komt DA nog even langs (Lief!!) voordat ze naar de kliniek gaat. mocht ze vannacht weer niks drinken (wat ik niet verwacht) doen we nog een sonde. Buikje is nu lekker gevuld.
lief marialva!
ik vroeg me alleen wat af, want wat ik me kan herinnerren hebben hier de veulens altijd behoorlijk borstbeen, kan daar verschil in zitten? Veel bot of weinig (bijna niks) bij een veulen?
Oh en nog wat anders. Jaren lang is mij verteld dat Indira onmogelijk drager kon zijn van de Lawsonia bacterie.. En nu vertelde de DA, dat ze op dit moment veel gevallen hebben, en dat de merrie wel degelijk drager kan zijn. In dit geval dus ook. Dus het is defenitief, Indira zal nooit geen veulens weer krijgen.
Joto: je zult nu wel met de DA bij Paulien zijn..... Ben even benieuwd hoe het met het veulen e paulien gaat...... Kan vanavond pas bijlezen, ga nu aan het werk......
Gefeliciteerd met je mooie veulen.... Ik hoop dat ze de nacht goed door zijn gekomen.
buukske
Geplaatst: 16-02-10 09:21
claud31 schreef:
Gelukkig dat het nu toch lijkt te gaan lukken.
Heeft ze toen ze zelf gedronken bij mams gedronken of uit de fles?
Wat een rare zin haha,
Je schreef dat ze eerst de sonde kreeg en daarna zelf gedronken heeft. Heeft ze toen bij mama gedronken of uit de fles? Dat bedoelde ik....
Joto
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-10 09:28
Nee uit de fles drinkt ze niet, of nouja ze drinkt wel maar slikt niet.
Vanmorgen weer sonde gehad, buikje was leeg, Ze zit vaak bij het uier, maar ze heeft gewoon pijn alles is gekneusd. Ze houdt de speen nu wel redelijk vast.
Maar ze moet eigenlijk vandaag of morgen toch echt wel alles zelf gaan doen.