Ik haal ze er pas af als ik met het paard aan het werk ga. Of nog wat later, heb je nog iets om je aan vast te grijpen . En mooie bescherming tegen de steekbeesten...
Ik knip ze ook jaarlijks. Die lelijke lange manen. Vind het drie keer niks. Maar omdat ze tegen vliegen werken knip ik ze vaak tot halverwege de hals in de winter, dan werkt het mooi in de zomer maar ziet het er nog verzorgd uit. Als ze aan het werk gaan, gaan ze nog een stukkie korter en blijven ze dat. Net als de staart. Gaat op een gegeven moment de lelijke punt af en als ze aan het werk gaan gaat die een stuk korter. De sokken gaan er pas af als ze 3 worden. Helaas
Ik hou gewoon van verzorgd en zo min mogelijk haar
Melia
Geplaatst: 31-07-20 15:20
Hier ook niets gedaan aan de manen, maar ook niet van plan. Maar nu is dat met een haf ook wel anders. Foto van dr;
Staart, oren, sokken ben ik een zeikerd in maar die manen en voorpluk gaan echt nergens heen Bo heeft beetje een oren fobie dankzij niet zo fijne "arts" die wel even zn oor zou pakken. Dat gaat steeds beter en hoop binnenkort stukje van die pruik die eruit hangt te kunnen knippen
Hahaha idd haflinger, Fries, tinker etc zou ik ook niet knippen. Zeker niet de voorpluk. Oortjes knip ik alleen langs de buitenkant heen, overigens nog nooit gedaan, maar zal dat binnenkort denk ik eens even proberen. Staart uiteraard ook bij punten.
Quaters Friezen Harlingers tinkers enzo daar moet je idd van afblijven. Wij hebben 1 Fries op stal staan met een sportcoupé en eigenlijk past dat wel bij hem maar die Fries had ook echt mega lange manen zei de eigenaar maar ze heeft zo’n hekel aan vlechten.
Hier had ik ook Fries met sportcoupé, stond prima Ik vind lange manen snel sloom staan. Hier is alles kort behalve jaarling hengst. Die krijgt een enorme bos dus dat mag even groeien
Fries met sport coupe kan ook wel vind vaak Friezen met zo’n iel dun lang haar niks
Kimvicious
Geplaatst: 01-08-20 17:23
Trailer training dag twee. Ja, hij loopt er los op was nu alleen dus volgende keer zorgen dat er iemand bij is om stang en evt klep dicht te doen. Zo blij met mn guppie
Vandaag weer leuke mijlpaal aangetikt. Bo voor de eerste keer in de aqua trainer. Loopband, water aan de voetjes, gekke geluiden. Neejoh niks aan de hand, doet meneer gewoon dit is leuke onbelaste training voor af en toe voor hij volgend jaar echt aan de bak mag. Bakkie slobber verdiend voor de moeite
Hier is mijn springmateriaal binnen en wordt de bak as we speak ontdaan van al het onkruid, dus binnenkort maar eens kijken wat mijn jonkies van een balkje op de grond vinden.
Hier begonnen met een a twee keer de week longeren. Paar rondjes linksom en paar rondjes rechtsom en dan klaar. Weet hij wat het is. Normaal doe ik er niets mee maar hij moet naar de hengstenkeuring in februari. Dan komen ze in september uit de opfok en starten ze in oktober met trainen. Voelt dan alsof hij meteen vol aan de bak moet, op deze manier kan ik hem al beetje kennis laten maken met wat dingen en dan trainen beetje opbouwen.
Ik weet het niet, eerste keer dit allemaal en doe maar een beetje wat goed voelt. Zelf vind ik hem er voor twee jaar al volwassen uitzien. Ik ben blij met hem!
Ik ben vandaag ook weer ff langs geweest. Ik maakte een dongeluidje allah smakken, je had z'n kop moetem zien. En later ook wegrennen hahaha. We kunnen dus nog wat stappen maken in de schriktraining hahaha.