Denk je dat het daar aan ligt ? Ik vind het heel irritant dat ze zo ontploft het is alleen even een stukje over de weg en er ging een vriendinnetje met haar mee.
Ik ben bang als ik nu niks doe ze straks dit verdrag alleen maar gaat versterken en ik er dan niks meer aan hou..
StalMelyn
Geplaatst: 27-07-20 16:36
Ik ben twee en ik zeg nee Volgens mij geldt dat niet alleen voor kinderen maar ook voor paarden, honden etc
Haha is dat echt zo ? Dus ik moet dit maar laten gaan ? Maar wat dan straks als ze drie is ? En ze dit nog steeds doet. Het is niet netjes dat ze door me heen loopt op zulke momenten.
Vond ze iets eng (al dan niet terecht) en gaat het normaal wel goed? Want dan zou ik het lekker laten gaan. Kent ze het meelopen verder wel, of komt ze normaal niet uit de wei?
Hier kennen ze het en gaat het eigenlijk altijd wel goed, maar ze staan aan huis en komen meestal eens per week/twee weken wel een keer de wei uit, kennen de poetsplaats etcetera. Als ze een keer schrikken of stoer doen naar elkaar, dan kan dat gebeuren en dat vind ik niet erg. Maar ze moeten het bij mij ook wel normaal kunnen, al is het maar voor de hoefsmid.
Normaal blijven ze in het land. In het land is ze gewoon braaf. Stopt wanneer ik stop gaat achteruit als ik dat zeg. Maar als ik uit het land ga dan word ze echt wild. Maar het gekke is als ze dan zo lang door gaat en dan is ze ook wel klaar en loopt ze braaf mee.
Maar dat dwars door me heen rennen kan echt niet en maakt het super gevaarlijk. Ik weet niet wat ze dan eng vind ? Angst om alleen te blijven ? Alles bij elkaar en moet ik haar juist vaker eventjes eruit halen zodat ze leert dat het niks engs is.
Cioccolato
Geplaatst: 27-07-20 17:03
Haha vulina. Ook al zo'n fotomodel!
Wat een onwijs gave fotos! T worden echt al volqassen dieren zo op de foot!
Mijne komen in de winter dagelijks aan een touwtje van en naar de stal en wei. Nu in de zomer staan ze 24/7 buiten. Soms aan het halster naar een ander weiland of gewoon laten lopen. Eigenlijk heb ik geen last van ik ben 2 en zeg nee.. t zijn 2 hele brave dieren. Heb ze al een keer laten vrijspringen en toej was de weg naar de bak, die anders is dan anders, wel wat spannend. Maar met geduld kom ik er wel. Ik zou ook lekker de dieren met rust laten. Pak je ze wel? Consequent zijn. Maar wel zeker weten of het angst is of ik ben 2 en zeg nee. Zeg maar
Jaa maar hoe kan ik consequent zijn als ze op me af stormt. Heb wel leadrope met een mini zweepje maar daar sla ik mezelf alleen maar mee als ik haar naar achter wil hebben. Ze raced me keihard voorbij en wil echt los komen. Dan heel hard snurken en weer op me af komen dan ik terug en beetje grote mond van doe normaal. Want heb dan wel idee dat me moet laten horen en zien.
Ik zet haar dan ook na achteren met het touw maar dan kan ze na achteren springen en de lucht dus in komen. Dat vind ik wat minder leuk.
Ohjaa en zulke situaties maakt mij ook onzeker omdat ik het zelf dan ook even niet meer weet. Ik laat haar dan maar knetteren en mezelf “veilig” houden omdat ik dus niet omver gelopen wil worden.
StalMelyn
Geplaatst: 27-07-20 17:41
Het ligt eraan wat je normaal gesproken doet. Als ze aan huis staan en iedere dag in handen is wat anders dan in een opfok waar er niets mee gebeurd.
Maar ook al doe je elke dat wat, zo'n 2 jarige heeft een concentratie van een ei (is mijn ervaring). Dus je kan er ook niet teveel van verwachten.
Kimvicious
Geplaatst: 27-07-20 18:10
Omg Nynkster! Fietfjiewwwww
Lastig hoor Janinevv... Ik ben heel coulant bij de jonkies, vooral als ze iets nog niet kennen. Maar over me heen lopen accepteer ik gewoon echt niet, al zijn ze weinig in de hand geweest. Echter kan het ook zijn dat je nu net iets te veel nieuwe dingen hebt gevraagd dan ze gewend is. Dat tweejarige pinda brein kan nog niet zo veel ineens verwerken.
Hier vandaag even in roundpen gespeeld en daarna kreeg Bo een lekkere douche van mn moeder
En weer eventjes met bak slobber apart op de paddock gezet om een beetje te wennen. Geen paarden in zicht maar Bo had toch weer een vriendinnetje weten te strikken
Jaa misschien moet ik gewoon kleine stapjes buiten de weide oefenen. Want net deed ze zo braaf in de weide echt een mak schaap. En dan kan ik weer genieten van haar een poets beurt te geven
Ik lees nog altijd stiekem stil mee... ondanks dat Rey er niet meer is vind ik het leuk jullie jonkies wel te blijven volgen.
Janine, mij is altijd geleerd teveel door handen is niet goed. Als ze zo vreselijk brutaal is zou ik eerder juist niet oefenen dan wel. Je geeft namelijk aan dat het mis gaat en jezelf dan niet goed weet wat je moet doen. Ga je door met kleine pasjes en elke keer zulke fratsen dan ben je straks veel verder van huis dan dat je haar nu lekker op de weide laat lopen. Ik heb dezelfde methode als Vulina, alleen als het moet vanwege verweiden of hoefsmid. Anders laat ik ze lekker 24/7 buitenlopen. In de winter komen ze bij ons in de opfok wel door handen van en naar de paddock maar wel als complete groep en dat scheelt enorm.
Ik doe ook eigenlijk juist niks met haar, poets haar soms. Lopen keer door de weide, de hoefsmid komt en soms staat ze even vast aan het hek, in de weide.
Janinevv
Geplaatst: 28-07-20 17:15
Vandaag heb ik met haar door de weide gewandeld waar de andere pony’s dus ook staan. En ze was zo braaf! We liepen gewoon zonder touw en halster maar alles deed ze keurig.
Ze kan het dus zeker wel Donderdag word ze weer bekapt en kijken we even na haar mond ik denk dat ze naar tandarts moet
Fijn zo janinevv! Gewoon even stapje terug doen en heel voorzichtig wat opbouwen. Als het consequent goed gaat.
Meer foto's binnen van de shoot! Mn knapzak
Hallo billen!!!
trysteffy
Geplaatst: 28-07-20 20:09
Wauw prachtige foto’s!! Lijkt dan al zo volwassen al! Heeft ie nou al een bitje in? Zoja hoe reageerde hij er op?
Navaldie gaat aankomende maand naar de kapper die gaat naar de sportcoupé heel veel zeggen haal die manen nou is er af Stef En vanaf volgende week heb ik vakantie ga ik hem regelmatig oppakken met longeren hij is inmiddels al 2 en half en merk aan hem dat ie graag iets wilt doen ik ga hem leren freestylen hij reageert namelijk enorm goed op mijn lichaamstaal.
Thanks! Hij heeft inderdaad bit in haha. Doen we sinds een tijdje af en toe terwijl hij gewoon rondloopt in de roundpen. Geeft er niks om dus mocht voor de foto's ook mooi even hij demonstreerde in het hoge gras zelfs dat hij dan nog gewoon kan eten vreetzakje
Ben benieuwd naar Navaldie met zn sportcoupe! Fijn als ze graag een beetje nadenken! Kom maar op met de fotos en videos! Altijd leuk om te zien.
Kim prachtige foto’s ! En word ook volwassen al zo met hoofdstel.
Een stapje terug is inderdaad even beter en elkaar weer vertrouwen. Ze is echt wel heel lief dus ik hoop het zo beetje voor beetje weer uit te kunnen gaan breiden.
Wat gaaf die knotjes bij navaldi!! Kan ik helaas niet. Zou ik wel eens willen proberen heb wel een leuke welsh pony.
Er blijft niks over van die manen zo maar staat hem goed hoor die sport coupe! Ineens issie paard! Al ligt mijn persoonlijke voorkeur toch bij de before foto