Draad er tussen 
Voer klaar maken buiten het draad, en dan binnen het draad zo snel mogelijk neerzetten, een paar meter uit elkaar. Je moet het ook niet uit willen lokken door lang de tijd te nemen.
Mocht er toch een kont mijn kant opdraaien als ik binnen het draad loop, kan ze er een emmer tegen verwachten. Ze heeft niet in mijn ruimte te komen tot ik het zeg en er wordt niet gedreigd. Doet ze ook niet meer, nu maakt ze een stel bokkensprongen zolang ik nog buiten het draad sta. Zodra ik in de buurt kom piaffeert ze een beetje op haar plek, maar dat vind ik ook niet zo’n probleem.
En zodra ze eten blijf ik er tussen staan. Dan zijn ze ook rustig en is het alleen om te voorkomen dat ze in de emmer van de ander duiken. Nu hebben ze ongeveer hetzelfde eettempo, dus dat scheelt. De andere 2 paarden ook, maar die staan dus aan de andere kant van het draad.
Dit is overigens alleen met de muesli. Met hooi geen problemen, dan jatten ze soms wat uit de kruiwagen, prima. Maar de muesli is zo enorm lekker, dat ze er bijna een moord voor zou doen zeg maar