Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:33

Lijkt mij ook erg vroeg. Welkom!

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:37

Welkom, wat een schatje! Ik haalde Guus met 4 maanden op, vond dat ook al aan de vroege kant.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:40

Welkom Orchidee84 :) wat een knapperdje ziet het eruit!

Ik vind het ook wel erg vroeg. De mijne blijft tot z'n 5 maanden bij de fokker en had dat zelfs graag ietsje langer gehad. Kan me niet voorstellen dat ik hem nu al zou gaan ophalen (de mijne is nu ook exact 3,5 maanden)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:48

Belle is ook bijna 3 en halve maand. Maar heb alles bij huis dus wat verwend maar ik denk dat wij rond een half jaar pas gaan afspelen, tenzij merrie of veulen anders aangeeft.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:49

Welkom. Wel erg vroeg afgespeend al.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:56

Mijne wordt ongv met 5 maanden afgespeend. Hij is al behoorlijk groot en een best ventje. Wilt nu al op mams springen... merrie moet t wel kunnen trekken. En is nu presies 3 maanden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:01

Precies. Zodra ik ga zien dat de merrie het niet meer trekt of veulen al veel weg duwt ga ik ook scheiden.
Belle eet al lekker hooi en haar eigen biks mee.
Billie knabbelt zelfs al niks mee. Dus gaan ook zijn voerbak aanpassen zodat hij ook z'n eigen brokjes straks kan eten :))

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:25

Mijn nieuwe vlog is online

https://youtu.be/V7xk1GxCTOI

Maximus naar de keuring. Geen prijs maar ik ben trots op hem.. tijdens het wachten wou hij zelf gaan rollen. :+

Hij is zo heerlijk nuchter.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:31

Jammer dat je niks gewonnen hebt, maar snap dat je trots bent, is heel wat voor zo'n kleintje een keuring! Ik heb het begin van je vlog gekeken, wat een prachtig bruin halster heb je voor hem! Waar heb je die vandaan? :o

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:42

AnimalFriend schreef:
Jammer dat je niks gewonnen hebt, maar snap dat je trots bent, is heel wat voor zo'n kleintje een keuring! Ik heb het begin van je vlog gekeken, wat een prachtig bruin halster heb je voor hem! Waar heb je die vandaan? :o

Die is van de fokker zelf. Geen idee waar ze die vandaan heeft.

Als je de poets sessie niet wilt zien kan je ook door schuiven naar de keuring zelf ;-)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:21

Grappig Plutolover, de eigenaar woont echt heel dichtbij mij en de voorbrenger ken ik ook wel goed :')

Hier ook al veulen bij de opfok, maar zij is nu al ruim 5 maand.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:39

Hier is het de bedoeling dat D’leh tot januari bij ze moeder blijft iig overdag en eventueel snachts naast elkaar op stal.
Merrie staat helaas al behoorlijk mager voor haar doen.
Maar veulen weg halen bij amper 2 maanden is zeker geen optie dus naast zoveel mogelijk voer moet ze het nog maar een tijdje uitzingen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:10

Leuk filmpje!

Belle heeft even vast gestaan en heb haar geborsteld. Nu uitbreiden, dit was de 0 meting. Maar ze was braaf _O-
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:00

@plutolover: leuke blog! Jammer dat jullie geen prijs hadden maar het is toch altijd een indrukwekkend iets voor die kleintjes :D

@cioccolato: ah wat knap van Belle! <3

Hier even een baalmomentje... Had echt een ideale plek gevonden hier in de straat, waar ik ook les. Eigenaresse had een andere klant met een hengstenveulen die ze daar wou neerzetten dus dan konden ze lekker met z'n tweeën staan. Helaas gaat dat niet meer door -O- en ik wil hem natuurlijk absoluut niet alleen hebben staan, dus het is op zoek gaan naar iemand met ook een hengstenveulen die hier een plekje voor zoekt, of op zelf op zoek naar een andere plek voor hem :( zoooo jammer!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:01

Jammer billionache! Kun je er niet een ander paard bij zetten? Mijn nu jaarling is bij mn toen 3 jarige gekomen. Maar eigenlijk heel goed gegaan en beestje is zo mak als wat. Samen hebben ze ook wel eens een gek moment en rennen ze door de weide. En wat oudere paardjes kunnen ze vaak wel wat manieren bijleren :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:22

De stal in kwestie heeft enkel merries en volwassen hengsten. Merries willen ze liever niet riskeren ivm dekken in de toekomst. De hengsten gaan 's nachts op stal. Anders was dat inderdaad nog een optie! Heb iig verschillende oproepjes geplaatst dus hoop dat er wat uitkomt :=

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:31

Ik lees al een tijdje mee. Ik heb dit jaar een welsh sectie b veulen aangekocht. Hij is naar de keuring geweest en heeft een mooie 1b premie behaald!
Afbeelding

Afbeelding

Waar zoek je opfok billionache? Er is nog plek bij die van mij, dar staan ze van de winter op 2 hectare met stal en vanaf april gaan ze 40 hectare natuurgebied op. Mijn eigen gefokte jaarling staat er ook en doet het super! De opfok zit in Gelderland. Zelf het geluk er tien minuten vandaan te wonen. Ideaal.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:38

Welkom :D gaaf veulentje zeg!

Ik zoek niet echt specifiek een opfok, aangezien ik zelf graag 1-2x per week naar hem toe wil, dus wel liefst in de buurt. En iets kleinschaliger. Ik woon in België dus Gelderland is helaas te ver. Toch heel erg bedankt voor het meedenken!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:42

Ik doe m'n merrie en hengst veulen de eerste tijd gezellig samen :))
Hopelijk lukt dat tot voorjaar 2020 en dan kan hij gecastreerd worden. Anders zoek ik ook een mannelijke erbij voor hier _O-

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:47

Ik grapte daarnet ook al tegen m'n vriend dat het zo'n rot zoektocht is dat ik overweeg om er zelf nog een veulen bij te kopen. Hij was not amused :')

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:08

Dankje, ben ook erg blij met mijn aankoop!

De opfok is bij mij erg kleinschalig en ontzettend mooi. Max 15 paarden in het natuurgebied zelf. Staan er nu tien dus mogen in april vijf (dan jaarlingen) bij.

In september mag ik hem ophalen dus moet nog even wachten helaas. Kan niet wachten hem dichtbij te hebben

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:25

Voor in de zomer hebben wij ook nog wel een plekje :j
Maar ik ga idd opzoek naar een hengstje erbij mocht het zo uitkomen dat ik geen groep kan maken met Billie. Of misschien is 't veulen van volgend jaar wel een hengst. Dat zou het makkelijk oplossen. Of hij toonr niet zo hengst omdat hij tussen alleen maar dames leeft. Kan 2 kanten op :')

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:53

Die van mij komt normaal gezien rond zijn 5 maanden bij ons thuis te staan, samen met onze 2 andere ruinen van 6 en 14. Die van 6 kan nogal speels en dominant zijn, dus hopelijk zijn ze wat lief voor elkaar. Ben wel van plan ze eerst met een draadje tussen naast elkaar te zetten, maar hopelijk kan alles snel samen :P

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:07

Leuk gedaan Plutolover. Hele ervaring rijker. Jammer dat hij niet in de prijzen viel.

Snelle leerling die Belle, Cio.

Ach wat vreselijk jammer Billionache. Maar een leeftijdsgenootje is wel belangrijk. Hopelijk reageert er iemand op je oproep, of vindt je een alternatief waar hij heen kan en jij je ook prettig bij voelt. Succes, komt vast allemaal goed.

Welkom Pien. Mooie pony.

Hier gaat Nuevo Rey naar de opfok bij familie van waar ik nu stal. Hele mooie accommodatie en kleine groepjes van zo'n 6 veulens. Clubje is zowel winter als zomer hetzelfde voor de komende 3 jaar. Dus dat is wel fijn. Alleen bij eventuele tussentijdse verkoop zou een clubje kleiner kunnen worden. Maar de meesten blijven er tot ze 3 zijn.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 23:51

@pien26: dat is ideaal inderdaad! hadden ze maar zoiets op 10min van bij mij :j

@Cioccolato: zou mooi zijn als jullie volgend jaar een hengstje krijgen :D sommige hengsten weten inderdaad niet eens dat ze hengst zijn haha, maar ik snap wel dat staleigenaars liever het risico niet nemen om er eentje tussen de merries te gooien. Alles zelf kunnen regelen en beslissen is wel ideaal in zulke situaties!

@Sarah_Fons: lijkt me heerlijk zo de paarden aan huis, komt vast goed :D merk dat de oudere paarden vaak wel wat 'toleranter' en opener zijn naar de jonkies en dat snel goed komt.

@alicelover: ahh dankjewel :) het komt sowieso wel in orde, maar het is zo'n gedoe haha. Met m'n oudere paarden nooit problemen gehad met geschikte stalling te vinden :+ de opfok waar de jouwe naartoe gaat klinkt inderdaad wel fijn ja!

Heb daarnet oudere foto's teruggekeken en pfoe dan zie je pas hoe ze gegroeid zijn zeg!

Links is 1 week oud, rechts 3,5 maanden <3

Afbeelding