Zuidlaardermarkt Appaloosa Indra drachtig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NibbitLotus

Re: Zuidlaardermarkt Appaloosa Indra drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:05

Pfff, moeder belt net de fokker, vorige keer dat we belden deed ie al raar en nu dus weer. Hij wil totaal niet helpen, wil niet meewerken, verteld niks zegt dat ie niks meer weet. Wat een rare vent. Als je iemand een drachtig paard verkoopt vind ik dat je toch echt wel de kopers informatie verschuldigd bent. Bah wat een rare reactie geeft hij steeds. Word meteen boos / narrig aan de telefoon.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:24

Misschien is het maar beter dat je van deze man af bent.
Geniet van Indra en haar veulen straks ook al was dit allemaal niet de bedoeling.
Indra is van jullie dus jullie zijn straks ook verantwoordelijk voor het veulen.
Hoop voor jullie dat alles goed verloopt en op een gezond en prachtig veulen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:31

Ik ben ook echt benieuwd!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:17

NibbitLotus schreef:
Pfff, moeder belt net de fokker, vorige keer dat we belden deed ie al raar en nu dus weer. Hij wil totaal niet helpen, wil niet meewerken, verteld niks zegt dat ie niks meer weet. Wat een rare vent. Als je iemand een drachtig paard verkoopt vind ik dat je toch echt wel de kopers informatie verschuldigd bent. Bah wat een rare reactie geeft hij steeds. Word meteen boos / narrig aan de telefoon.

Vind je het gek? Die man heeft al aangegeven dat hij het niet weet, wat verwacht je dan nog meer van hem? Je hebt een paard gekocht van een handelaar, zo iemand is op een heel andere manier betrokken bij zijn dieren dan jij. In zijn ogen heb je twee voor de prijs van één gekregen en heb je dus niets te klagen. Hij heeft echt niet in een schriftje bijgehouden wanneer die merrie bij de hengst stond. Die man heeft helemaal geen zin in dat gezeur. Ik snap wel dat het voor jullie ontzettend spannend is. :(:) Hopelijk is het veulen er snel en verloopt alles naar wens.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 15:33

@ goeroe: Grappig dat je zegt dat hij het niet bij houdt want dat doet ie dus wel. Een fokker hier uit de buurt kent hem en zijn gang van zaken, zij kopen regelmatig paarden van mekaar en hij weet wel degelijk wanneer ze bij de hengst heeft gestaan e.d. Hij heeft zelf tegen ons gezegd dat ie haar bij de hengst heeft gehad omdat hij haar drachtig wou hebben, je houdt toch zelf bij wanneer een merrie gaat bevallen! Hij is een fokker, tuurlijk weet hij wanneer zijn merries gaan bevallen, al helemaal als hij ze al zijn merries op hetzelfde moment laat dekken.Ze heeft niet bij de hengst gestaan ze heeft er met een hele groep merries bij in de wei gelopen. Dan weet je echt wel wanneer je de hengst erbij weg hebt gehaald. En ten tweede, wij hebben haar op de markt gekocht, volgens de fokker hier in de buurt mag je niet een merrie verkopen waarvan hij weet dat ze drachtig KAN zijn als een merrie die niet drachtig is, dan had hij het op zijn minst moeten zeggen want in eerste instantie zitten we helemaal niet op een veulen te wachten, gelukkig hebben we er de ruimte voor en kan het zonder problemen hier geboren worden.Tuurlijk gebeurd dat, maar dat mag helemaal niet. En dat hij er geen zin heeft in ons "gezeur", jammer dan, had ie haar maar niet als niet drachtig aan ons moeten verkopen. Maar we zoeken nu ook geen contact meer met hem.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:56

NibbitLotus schreef:
@ goeroe: Grappig dat je zegt dat hij het niet bij houdt want dat doet ie dus wel. Een fokker hier uit de buurt kent hem en zijn gang van zaken, zij kopen regelmatig paarden van mekaar en hij weet wel degelijk wanneer ze bij de hengst heeft gestaan e.d. Hij heeft zelf tegen ons gezegd dat ie haar bij de hengst heeft gehad omdat hij haar drachtig wou hebben, je houdt toch zelf bij wanneer een merrie gaat bevallen! Hij is een fokker, tuurlijk weet hij wanneer zijn merries gaan bevallen, al helemaal als hij ze al zijn merries op hetzelfde moment laat dekken.Ze heeft niet bij de hengst gestaan ze heeft er met een hele groep merries bij in de wei gelopen. Dan weet je echt wel wanneer je de hengst erbij weg hebt gehaald. En ten tweede, wij hebben haar op de markt gekocht, volgens de fokker hier in de buurt mag je niet een merrie verkopen waarvan hij weet dat ze drachtig KAN zijn als een merrie die niet drachtig is, dan had hij het op zijn minst moeten zeggen want in eerste instantie zitten we helemaal niet op een veulen te wachten, gelukkig hebben we er de ruimte voor en kan het zonder problemen hier geboren worden.Tuurlijk gebeurd dat, maar dat mag helemaal niet. En dat hij er geen zin heeft in ons "gezeur", jammer dan, had ie haar maar niet als niet drachtig aan ons moeten verkopen. Maar we zoeken nu ook geen contact meer met hem.

jeetje wat laks van die vent zeg!, is indd wel behoorlijk knullig om er zo achter te komen ..lekker die man laten gaan zou ik zeggen! (hij komt er vanzelf wel achter dat dit niet de juiste handelswijze was) in ieder geval wachten we hier vol spanning op de kleine stip :D

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:26

Ik weet niet waarom maar ik heb op een of andere manier het gevoel dat het vsnacht grbeurt.

Maarja, je weet het nooit zeker he ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:32

@TS: Je hebt zelf geschreven dat hij dacht dat ze niet drachtig was. Het was netter geweest als hij had verteld dat ze bij een hengst had gelopen, maar misschien was jij (of een andere koper) dan juist wel teleurgesteld geweest als ze niet drachtig was geweest. Ik heb die man wel eens ontmoet en hij kwam op mij niet over als iemand die zich heel druk maakt over precieze data, dus ik kan mij goed voorstellen dat hij het gewoon echt niet weet. Waarom zou hij het verzwijgen als hij het wist? Als je bij een handelaar koopt weet je nou eenmaal dat je niet al teveel nazorg moet verwachten, daar is de prijs ook naar.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 16:42

@ goeroe: Op de markt was het een hele aardige man. De eerste keer dat we belden met de vraag of ze drachtig was reageerde hij heel attent en kwam hij een paar dagen later gelijk langs. Ook toen was het ontzettend aardig, vertelde hij leuke verhalen en vertelde hij ook dat hij haar inderdaad bij de hengst heeft gehad. Hij zei dat als we nog vragen hadden of iets anders konden we hem bellen en hij bood zelf aan dat hij over twee of drie week nog wel een keer langs wou komen. Twee week later bellen we hem op met een vraag, meteen, uit het niets reageert hij heel raar. Uiteindelijk zijn we met dat telefoontje niks opgeschoten. Omdat Stip de laatste dagen zo raar doet wouden we hem toch vragen of hij na kon gaan wanneer de hengst erbij weg gehaald is, weer reageert hij raar, hij weet er niks van en zegt ook dat hij het niet wil weten. Wij snappen zijn reactie dus ook totaal niet, van super aardig en meewerkend naar dit rare gedrag.
Nog een keer voor de duidelijkheid: ze is dus met opzet gedekt door zijn eigen gefokte dekhengst, dus hij weet echt wel hoe, wat en wanneer! Wij zijn ook bij hem thuis geweest, op stal, hij wist alles over zijn paarden, welke drachtig was, van alle veulens wist hij de afstamming en noem maar op, dus hij weet wel meer dan wij denken. En als wij geweten hadden dat ze drachtig had kunnen zijn hadden we haar nooit gekocht!! Omdat wij er niet op zaten te wachten. Dus dan waren we helemaal niet teleurgesteld geweest, dan had ze hier nooit gestaan. En wie verwacht nou dat als je een paard van 2,5 koopt dat deze al drachtig is?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:15

NibbitLotus schreef:
En als wij geweten hadden dat ze drachtig had kunnen zijn hadden we haar nooit gekocht!! Omdat wij er niet op zaten te wachten. Dus dan waren we helemaal niet teleurgesteld geweest, dan had ze hier nooit gestaan. En wie verwacht nou dat als je een paard van 2,5 koopt dat deze al drachtig is?

Kan het zijn dat hij daarom niet of raar op de telefoontjes reageert..?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:37

Als een handelaar een paard op de markt verkoopt als zijnde niet drachtig, maar wel gedekt zullen ze dat vaak niet zeggen omdat ze dan bang zijn dat mensen het dier niet willen kopen omdat er misschien iets mis zou kunnen zijn waardoor ze niet drachtig is geraakt.. Vaak heeft zo'n handelaar inderdaad zoiets van zeur niet zo, wees blij je hebt er 2 voor de prijs van 1.
Helaas, maar zo is het vaak wel :) En als jij van te voren misschien hebt aangegeven dat je geen drachtige merrie wilt hebben dan zijn er genoeg die zeggen van ooh maar ze is niet gedekt hoor.. Zo zijn handelaren nou eenmaal :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:38

Joh, laat wezen, handelaren die een beest verkopen hopen er nooit meer wat van te horen. Jij vermelde ook dat hij moest minderen met paarden dus misschien is hij gewoon chaggi , weet jij veel. Gewoon op je gevoel afgaan, kan morgen maar ook nog over een maand, het komt er vanzelf wel uit.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:30

Het zal ook wel vaker gebeuren, ongetwijfeld, maar het zit ons zo dwars dat je gewoon "niet weet" wanneer de hengst erbij weg is gehaald.

Maar genoeg gezeur hierover!

Stip had vandaag zwarte drupjes uit de uiers hangen..

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:50

Spannend!! Ik hoop dat het eindelijk zover is..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:52

ohoh zwarte drupjes?? veulen heeft de bestelling van chocolademelk doorgegeven.. :D
zal wel stof zijn ;)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:59

pipo schreef:
ohoh zwarte drupjes?? veulen heeft de bestelling van chocolademelk doorgegeven.. :D
zal wel stof zijn ;)

Haha ook leuk :')

Maar beetje stom nieuws: er is net een fokker uit onze streek langs geweest en hij heeft even goed gekeken en gevoeld en hij zegt nog vier week...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:02

Ohh dat duurt nog wel een tijdje, ik ga morgen op vakantie en had gehoopt voor die tijd nog mooie veulen foto´s te zien :+

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 21:05

paardjes123 schreef:
Ohh dat duurt nog wel een tijdje, ik ga morgen op vakantie en had gehoopt voor die tijd nog mooie veulen foto´s te zien :+

Haha dat hoop ik ook!
Wat heb jij een prachtige appie trouwens! _/-\o_

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:06

Dankje, ik moet morgen te scannen ze is gedekt door Casanova C ook spannend

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:33

ik vind het wel vreemd dat als de banden al zo los zijn en je de staart al op de rug kan leggen
het nog 4 weken zou moeten duren
maar alles kan ;-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:47

Je kan als je niks weet er weinig van zeggen.. Ik ben vorig jaar met mijn drachtige mini naar de kliniek geweest in begin september.. En veulen was groot, uier groeide.. 2 weken zij mijn DA.. 5 weken naderhand kwam het veulen pas :P

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:37

@gitteke ja, het is echt al pudding en de staart komt nog niet helemaal op de kont maar wel bijna. Maar hij heeft gevoeld etc en hij zei dat het veulen sowieso nog voor de laatste keer moet draaien.

@dustinlover ja precies daarom is het ook zo lastig. Waarschijnlijk wordt het geboren als je het niet verwacht..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:03

Het is niet m'n bedoeling je bubble te laten barsten, maar als je qua dracht zoals ik het nu lees zo af gaat op vage bekenden, hoop ik wel dat je van bevallingen iets meer weet... ;)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 23:13

Ja dat weet ik wel, heb goed gestudeerd. Komt inderdaad over alsof ik er niet veel van weet maar dat komt dus ddoordat we niet op een dracht waren voorbereid. Inmiddels weten we goed wat we moeten doen bij de bevalling, hebben meteen info opgezocht.

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:40

En ???