Wel apart voor een valkmerrie had je beter een fries hengst kunnen pakken denk ik. Daar heb ik vaak valken bij gezien in combinatie met een haflinger. Zal nu wel een lichte palomino worden. Maar eveneens een mooi veulen.
Cynthia82
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-13 12:49
tanjaatjuhh, wat jij zegt klopt niet. Een Fries icm een Haflinger kan wel een kleurtje geven dat lijkt op valk, maar genetisch gezien is het gewoon bruin. Voor valk heb je één crèmegen nodig, en minimaal één zwartgen en minimaal één agoutigen (wat van zwart bruin maakt); Zwart + Agouti + Crème is namelijk valk. Een Fries en een Haflinger dragen beiden het crèmegen niet. Daisy heeft in combinatie met deze perlino 37,5% kans op een valk.
Jadeken, ik ken het gevoel Ik hou ook niet van wachten, maar ja, als je niet fokt, kan je jaren wachten, maar dan komt er nog geen veulen (sajavado )
Aaaaah leuke beweeglijke baby ! Ben zo benieuwd naar wat er in die buik zit! Dinsdag zie ik aanstaande opa weer, zal hem alvast zeggen dat hij moet duimen voor een prachtige kleindochter .
keona, ik ben met TiSento naar de zomershow van het WPCV geweest in Houten toen hij 4 maanden was. Misschien ga ik dit jaar weer, ligt een beetje aan het veulen.
Ine, geef opa een dikke knuffel van Baby en Baassie (Dais houdt niet zo van knuffelen, dus zeg van haar maar:'huhuhuhu' (heel zachtjes, want niemand mag zien dat ze best blij is ) En ik (we, PeerAppel, zou wel leuk zijn!) kom zeker van de zomer een keer kijken!
Sjolvir, maakt dat uit dan? Leuk he? Ik ben er ook zo blij mee!! Met 6 maanden zag ik Baby best vaak, maar iedere keer als ik het wilde filmen, viel Baby heel toevallig ineens weer in slaap Daarna een tijdje niet gezien en gisteren haalde ik Dais dr deken af en toen zag ik het gelijk!
Sajavado, ik had al een naam toen Dais nog niet eens drachtig was Nu heb ik twee namen voor een merrie en twee voor een hengst (waarvan er eentje ook best voor een merrie zou kunnen) waar ik heel blij mee ben!
Ik ga het thuis toch maar eens vragen want het lijkt me wel ontzettend leuk om Star te bekijken. Doet Dais ook altijd zo "huhuhuhu" heel zwaar als je bijv. wat lekkers hebt ofzo? Abby echt standaard als je de stal binnenkomt, als ze in haar weiland staat en naar binnen wil of als je wat lekkers voor haar pakt. Maar ik ga het echt even vragen! Ook nu Willem daar weer is