Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

witjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:51

Niet te geloven dat het zo heeft kunnen eindigen.. Ook ik heb het hele topic vanaf het begin gevolgd, er leek nog zoveel hoop te zijn.. Ik wens je enorm veel sterkte met het verlies en ik weet zeker dat ook Lieke trots op je is!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 13:03

Allemaal echt heel erg bedankt voor alle lieve berichten.

Het voelt allemaal nog heel raar, en het dringt ook nog niet door.
Toch op de een of andere manier heb ik nu rust in mijn lijf, het is goed zo.
Ik had verwacht dat ik hier echt aan onderdoor zou gaan, zeker als je nog maar één reden hebt om blij te zijn met het leven wat je hebt, en dat die dan weg valt.. en toch, Lieke heeft mij zo ontzettend veel geleerd, een van die dingen is, sterk blijven, in de meest moeilijke periodes in mijn leven is Lieke de gene geweest die mij kracht gaf, er voor zorgde dat ik door bleef en wilde gaan. Ze heeft mij door periodes heen gesleept, die ik zonder haar echt niet aan had gekund.
Nu voelt het gewoon of haar rust in mij zit, ik ben rustiger dan ooit. Ik huil wel veel en ik mis haar ontzettend, maar ik mag niet egoïstisch zijn. Ik voel me schuldig omdat ik niet kapot ga van verdriet en niet continu huil, schreeuw en scheld. Maar dat ik gewoon rustig ben eronder. Maar dat is wat Lieke mij wel heeft geleerd, Sterk blijven, en welk geval dan ook, er komen altijd weer betere tijden.
Lieke blijft voor altijd bij me en in mijn hart, en ik ben haar zo zo ontzettend dankbaar dat ik haar baasje heb mogen zijn, dat ik van haar heb mogen leren, dat ik bij haar uit heb mogen huilen, dat ik zo veel lol met deze prachtige merrie heb mogen hebben.
In mijn gedachte speelt steeds het filmpje af dat ik haar voor het laatst nog even lekker knuffelde en haar een kus op haar mooie neusje gaf. Wat ik nu ga zeggen klinkt heel zweverig maar, dan is het net of ik haar echt nog even knuffel.

Ik heb altijd al een fotoshoot willen doen met haar en een uitvergroting op mijn kamer willen hebben, dat heb ik nooit meer gedaan en nu kan het niet meer. Die uitvergroting komt er, dat is zeker, ik ben nu de foto's aan het doorspitten en de mooiste die ik heb (dat zal nog een moeilijke keuze worden) komt heel groot in mijn kamer te hangen.

Iedereen op stal was altijd dol op Lieke, Jan en Liesbeth zijn al maanden bezig een nieuw huis met prachtige stallen te bouwen, Lieke zou het eerste hok krijgen, daar was iedereen het mee eens.
Helaas mocht het niet zo zijn dat ze van het nieuwe paleis mocht gaan genieten. Jan en Liesbeth willen dan ook dat de mooiste foto heel groot in de kantine komt te hangen, op de beste plek.

Hopelijk kan ik iemand vinden die mijn foto een beetje kan bewerken zodat hij nog mooier wordt, dan komt die heel groot in mijn kamer en in de nieuwe kantine te hangen.
Dus als ik er niet uit kom mogen jullie nog je mening geven welke foto het mooiste is, al denk ik dat de foto die het meest Lieke is en waar het meeste gevoel in zit er wel vanzelf uit komt springen.

Heel dubbel is het wel, je bent blij dat Lieke geen pijn meer heeft maar je wilt haar ook zo graag weer gewoon bij je hebben. Iedere keer als ik bij de stallen het hoekje omloop hoop ik weer dat ze in de wei staat, maar dat is niet zo, dan rollen de tranen weer over mijn wangen, maar dan staat daar Dirk die me op vangt. Ze kan Lieke niet vervangen maar wat ben ik blij dat Jan en Liesbeth Dirke nog hebben.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:04

Jee wat een ellende ik heb zo met je te doen.
Ik wil je net als alle anderen heel veel sterkte toewensen.

thunderking

Re: Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:20

Tjonge wat een heftig verhaal, heel veel sterkte de komende tijd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:26

tjonge, ik zag de veranderde topictitel en de schrik sloeg me om het hart, ben er stil van.....nee, niet toch nog!
Ik kan niet anders dan me aansluiten bij alle anderen die je sterkte wensen, je bent al heel sterk maar dit moet toch wat van je hebben gevergd.
Lieke is nu bij dr veullie en veullie heeft mamma weer, dat is de enige schrale troost.
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en geef je een hele dikke virtuele knuffel!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:38

Ik wil je heel veel sterkte wensen, wat moet dat vreselijk zijn om 2 wonders in zo'n korte tijd te verliezen... Hopelijk vind je een prachtige foto en mag het een manier zijn om elke herinnering aan haar diep te koesteren.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:02

*Stille meelezer*

Meid, wat heftig zeg!
Ik heb vanaf dat het veulen er slecht aan toe was meegelezen, toen was ik het topic even kwijt, en nu lees ik de afschuwelijke update van pagina 16, wat verschrikkelijk. ;(
Ik wens je alle sterkte en kracht van de wereld toe, en hopelijk hebben Lieke en Kasper nu rust.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:06

Heeeel erg veel sterkte gewenst!!! heb heel je topic gevolgd...
vond het zo erg van je veulen en was zo blij voor je dat het met je merrie goed leek te gaan..
maar helaas.... zo erg dat dit is gebeurd... heb er echt geen woorden voor...

je heb alles gedaan wat je kon en ik denk dat lieke je dankbaar is voor de mooie tijd die ze bij jou heeft gehad..!!

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:31

Jeetje, zeg wat een verhaal!
Sterkte met dit verlies.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:32

wat een verhaal zeg, jeetje wat erg :(:)
Echt heeeel veel sterkte met het verlies!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:40

Voel je niet schuldig!! Wees trots op hoe je met je paardje om bent gegaan. Je hebt echt heel veel verdriet, al schreeuw je het niet de hele dag uit. Echt verdriet zit diep vanbinnen, dat komt er niet altijd huilend en schreeuwend uit.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:44

Er zijn vast mensen hier op bokt die jou blij willen en kunnen maken met een mooie foto bewerking. Ik zag ook al een mooie op je hyves!! En voel je inderdaad niet schuldig!
Had je haar laten, dan had jij je misschien schuldig moeten voelen. Nu heb je haar van de pijn verlost!!
Sterkte meid!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 18:04

Je moet je absoluut niet schuldig voelen omdat je niet schreeuwt scheld en hard huilt.
Ik had dat ook niet bij Moppie, ik liep als een zombie rond, huilde wel maar niet hard en voelde me leeg van binnen.
Ookal schreeuw en scheld je niet dat betekent absoluut niet dat je niet van Lieke houd. Ik hield ook zielsveel van Moppie maar iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om.

Ik zit hier weer met tranen in mijn ogen jou berichten te lezen.

Heel veel sterkte meis :(:).

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:57

Ik snap goed dat je schuldig voelt, maar dat is omdat je houdt zo onzettend veel van Lieke en je moest haar laten gaan. Je hebt een hele moeilijke keus gemaakt -- maar je hebt het goed gedaan, en wel de juiste keus gemaakt toch was het niet makkelijk. Laat je ons horen hoe het gaat met je en met Dirke in de komende tijd? Ik zal aan jullie denken en hoop dat de pijn wordt wat zachter voor je. Sterkte -

karin__1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:12

Sterkte, heel veel sterkte,
Karin

Sorry, meer woorden heb ik er niet voor!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:29

oh meid... ik had een paar dagen niet meer bijgelezen en nu dit... :n

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie Lieke. :(:)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 12:09

Dank jullie wel,

Het is wel moeilijk op de kleine momenten dat je het even vergeet en naar de wei loopt om haar een kus te geven, zoals ik altijd deed voor dat ik weg ging. Of als je wat lekkers in alle voerbakken doet en dan bij het hok van Lieke weer even met je neus op de feiten word gedrukt.

Ik heb vanaf het moment dat ik haar had altijd als ik weg ging haar nog even als laatst van alle paarden een knuffel en kus gegeven, gewoon voor het geval dat, en dat zit er zo in gebakken dat je dat nu ook nog steeds wil doen maar dan staat ze er helemaal niet.

orlys_dream schreef:
Ik snap goed dat je schuldig voelt, maar dat is omdat je houdt zo onzettend veel van Lieke en je moest haar laten gaan. Je hebt een hele moeilijke keus gemaakt -- maar je hebt het goed gedaan, en wel de juiste keus gemaakt toch was het niet makkelijk. Laat je ons horen hoe het gaat met je en met Dirke in de komende tijd? Ik zal aan jullie denken en hoop dat de pijn wordt wat zachter voor je. Sterkte -

Ik zal hier zeker updates plaatsen over Dirke en mij.
Aan haar heb ik ook wel veel steun, het is altijd mijn knuffelbeer geweest maar deed er verder niet zo veel mee, ik vind dat een jong paard nog lekker een jong paard moet kunnen zijn dus dat blijft nog wel zo. Maar ze mag wel extra vaak mee voor een poetsbeurt en een knuffel.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:20

ik kan je gevoel, bij ij ging het hetzelfde opeens de hele stal leeg als ik de stal inloop heb ik nog altijd zo'n leeg gevoel, onbegrip .
Maar Lieke alsjeblief voel je niet schuldig daar schiet je niks mee op
sterkte meid

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:28

Ben er stil van.
Ik kan je alleen maar sterkte wensen.
Het gaat zoals het moet gaan en tijd zal de wonden helen maar de herinnering blijft van een leven samen en dat neemt niemand van je af.
En wie weet, ooit, zijn jullie weer samen.
Liefs Chantal

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:04

Ben terug van vakantie en lees dit verschrikkelijke nieuws.. Onwijs veel sterkte TS, had dit toch niet verwacht/gehoopt.. :(:)

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:19

Heb het topic vanaf het begin gevolgd, en dat het zo moet eindigen vind ik echt verschrikkelijk voor je.. Dat het veulen eerst overleden was, kon gebeuren doordat het waarschijnlijk al dood was. Maar dat dít met Lieke moest gebeuren... Tjeetje, het is soms zó oneerlijk allemaal :(:)
Wens je echt heel erg veel sterkte toe. Vind wel dat je de juiste beslissing hebt genomen, en dat het beter voor haar is nu... Alleen het is wel echt verschrikkelijk..

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:31

Ogod wat erg zeg... vreselijk gewoon!

heel erg veel sterkte!

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 17:55

Oh nee, wat erg, heel veel sterkte de komende tijd!

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:45

hey,

heb een poosje niet kunnen lezen heb nu de updates weer gelezen sinds mijn laatste bericht.

ik schrik er erg van en de tranen lopen mij ook over de wangen.
ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd.
en ik ben blij dat je lieke haar dochter nog hebt, dan is er altijd nog een beetje lieke bij je.

verder heb ik nog een gedicht gevonden die mijn vriendin op hyves had gezet toen haar paard overleed na een noodlottig ongeval, ik vind het ook een beetje bij jullie passen omdat je echt duidelijk had dat je haar die nacht niet pijnlijk door wou laten leven tot ze uiteindelijk zelf zou gaan. dus bij deze plaats ik hem hier.

Als twee lieve bruine ogen vragen, Help me, ik voel me niet fijn.
Mag je dan omdat je voelt, dit is het einde, Egoïstisch zijn?
Als je van de dierenarts hoort, Dit komt niet meer goed ze krijgt steeds meer pijn, Mag je dan omdat je haar niet wilt missen, Egoïstisch zijn?
Als twee lieve bruine ogen zich gaan sluiten, voorgoed, en je zonder haar naar huis toe moet Met het halster in je hand, En je hart vol pijn. Probeer je dan te overtuigen, Ik mocht niet egoïstisch zijn. Al die tijd samen, Elke dag was een feest, En in al die tijd, Is ze zelf... geen één keer egoïstisch geweest
Laatst bijgewerkt door eef_doortje op 08-05-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:49

Ik wens je héél veel stertke!
wat een pech.. :(:)