Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:39

Waves je bent een topper!! Hoop dat het lukt, dan zitten we straks met zijn allen op Marestare te staren!!!

Manda, gewoon blijven spammen met foto's!!

Dat kusje!!!! *smelt*

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:40

ik vindt het echt superschattig dat konijn erbij!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:00

echt leuke foto's :D
meer meer meer meer *\o/*

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:40

aaaww die foto's zijn erg helemaal geweldig! zoow lief die 'kusjes' :D
Ik ben zoo benieuwd naar het veulentje!! :):)

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:29

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat een briljante foto's weer Manda! Voorrrrrrrrrralllllllllll doorrrrrrrrrrrrrrrrrgaan!

En laat dit lekker een penny topic blijven! Mag het een keertje!

Ik heb enkel wat medeleiden met je grasmat... dat wel.....

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:35

ja je ziet het gras steeds bruiner worden op de fotos :(:)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:52

Manda schreef:
ja we zijn bezig met een webcam te regelen. Maar het is niet zo makkelijk als je goedkoop uit wilt zijn :P. Het is namelijk voorlopig maar eenmalig dat we zoiets zouden willen doen, dus de webcam zou dan voor maar een paar weekjes zijn, ik zou niet weten waar we hem daarna voor zouden kunnen gebruiken dus wil er geen 200 euro voor uitgeven ofzo.

Een simpele webcam is wel te doen. Het is zo jammer dat er geen lange verlengsnoer is, de computer staat maar zo´n 10 meter van het stalletje af...

Als je beetje handig bent kan je miss de de cam kabel zelf verlengen!!
(Of miss is iemand anders in de buurt zo handig die het wil doen? )

Draadje door knippen van de cam
Draadje er tussen
Dicht tape en klaar! :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 09:45

Mijn vriend gaat vandaag een webcam kopen :D. Dan maar hopen dat het aansluiten lukt en we haar op marestare kunnen zetten.

Bedankt voor de tips.

Er is niks veranderd, vannacht was ze weer rustig. Ik heb ook redelijk geslapen, ik had de wekker wel gezet maar werd uit mezelf een stuk of 4x wakker dus de wekker was niet nodig. Ik zet wel altijd de camera uit want kan slecht slapen met licht op de kamer. Dus als ik wakker word kijk ik even een paar minuutjes en zet hem dan weer uit.
Kreeg de schrik van mijn leven toen ik hem aanzette en ze werkelijk middenop beeld languit gestrekt op haar zij lag :=. Ik was bijna naar buiten gegaan om te kijken maar ze lag zolang dat ze gewoon lag te slapen. Later ging ze gewoon weer rechtop liggen en zo heeft ze bijna de hele nacht gelegen (zo met opgevouwen beentjes onder het lijfje). Een heel verschil met gisternacht, toen zag ik haar voornamelijk heen en weer lopen en heb ik haar helemaal niet zien liggen. Maar misschien keek ik toen niet op die momenten.

Ik heb de dierenarts gebeld en een heel goed gesprek gehad over mijn bezorgdheid en dat ik graag zou willen dat ze komen als de bevalling begint (als ze geen spoed hebben dan he..). Ze komen maandag langs voor de enting en dat is ruim optijd zeggen ze. Misschien dat ze dan zelfs een echo kunnen maken via de flank om het veulen nog eens te bekijken, maar dat is opzich niet echt nodig maar gewoon leuk.
Met opvoelen konden ze misschien voelen of het een groot veulen is, maar dat wil ik niet, en als ze haar zien denk ik ook niet dat ze dat weer zullen zeggen ;) (ze is echt veel te klein voor die grote mannen handen :P )
Hij zei ook nog `dan kunnen we even kijken of ze drachtig is´, het zal toch niet waar zijn he... als blijkt dat ze helemaal niet drachtig is.... Nee, dat kan niet, ze is drachtig gescant met 5 a 6 maand dracht, we hebben toen zelf het veulentje gezien en die was al groot en compleet. Maar toch, soms denk ik er nog steeds aan, stel dat er om een of andere reden toch helemaal geen veulentje meer zit en ze gewoon vet is en het de darmen zijn die ik zie en voel bewegen :=

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:51

Ik ben helemaal verliefd op dit stelletje! Wat een schatjes. Is het konijnenhok wat ik steeds op de achtergrond zie dus niet in gebruik? Heb je er wel eens over gedacht om straks als lola terug gaat een vriendje voor nijn te halen? Konijntjes zijn echte gezelligheidsdieren die eigelijk niet alleen willen zijn :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:55

GEWELDIG paard en konijn.

BEn echt benieuwd wat het wordt!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:57

Daar ben ik het mee eens :j maar hou je er wel rekening mee dat konijn ook een hele hogen sociale rang orde hebben? dus dat de ''zwakke'' hier bjina altijd de duppe van is.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:32

Als jouw knappe merrie niet drachtig is, ben ik sinterklaas...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 11:04

CK88 schreef:
Ik ben helemaal verliefd op dit stelletje! Wat een schatjes. Is het konijnenhok wat ik steeds op de achtergrond zie dus niet in gebruik? Heb je er wel eens over gedacht om straks als lola terug gaat een vriendje voor nijn te halen? Konijntjes zijn echte gezelligheidsdieren die eigelijk niet alleen willen zijn :)

Bedoel je deze?

Afbeelding

Daar zitten de twee fretjes nu in. Dat is hun zomerhok. Ze zaten ook in het tuinhuisje maar alles is nu verplaatst dus ze zijn wat eerder naar hun zomerhok gegaan. Ze hebben daarin ook een geissoleerd binnenhokje met allemaal dekentjes dus dat gaat prima met deze temperaturen en in de winter zitten ze dus met verwarming in het tuinhuisje in een ander hok.

Ik vind een konijn alleen ook maar niks. Maar zoals ik al eerder had beschreven ;). Haar volle zus zit ook op de boerderij. Vorig jaar september dachten ze dat het man en vrouw waren in plaats van vrouw en vrouw en hebben ze ze gescheiden. En ze maakten grapjes over een kerstmaaltijd.... _-:( . Dus toen heb ik er eentje meegenomen als verjaardagskado voor mijn dochtertje. Ik had gedacht de man te laten castreren en ze dan van de zomer weer te koppelen. Maar toen ging ik voor de entingen naar de dierenarts en toen bleken het toch beide vrouwtjes te zijn :Y). Dus ik heb eigenlijk hoop ze dit jaar weer samen te kunnen koppelen. Op de boerderij hebben ze een mooie grote grote goed omheinde schapenwei, daar zit haar zus nu in. Alleen ben ik zo bang voor vossen en dat ze zich uit de weide graven...

Dit is konijn vorig jaar juni, als klein konijntje, met haar zus.

Afbeelding

Dit is een stukje schapenwei. Lola stond daar vorig jaar ook een paar weken in in de zomermaanden. Zou opzich ideaal zijn als konijn daar ook in kan samen met haar zus. Maar ik zal haar wel missen...

Afbeelding

_STS_Angels_ schreef:
Daar ben ik het mee eens :j maar hou je er wel rekening mee dat konijn ook een hele hogen sociale rang orde hebben? dus dat de ''zwakke'' hier bjina altijd de duppe van is.

Je bedoeld het veulentje straks? Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik de bevalling in de gaten kan houden, misschien pak ik het konijn er dan gauw bij weg. Maar misschien raakt Lola dan juist in paniek. Ze is nu al een beetje in paniek als ik het konijn eruit haal om appart te eten (en als ik ze samen hou tijdens het eten is het ruzie omdat ze beide elkaars eten willen :roll:) . Dus ik moet het even aanzien hoe ze reageren straks bij de bevalling en met het veulentje.
En ik denk dat als het veulentje er is ik het konijn wel appart zet zodra ik ze niet in het oog kan houden. Dus dan gaat het konijn snachts zowiezo appart en overdag gewoon los samen in de tuin, totdat Lola en veulentje weer terug naar de boerderij gaan, dan wordt het tranen met tuiten natuurlijk :P, arm konijn.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:24

Nee bedoelde als je er nog een konijn bij zet.
Konijnen onder elkaar hebben dat.. maar vaak merken wij mensen het niet.. Heb zelf ook groepshuisvesting gehad van 14 konijnen en eigenlijk nooit wat opgevallen..
Maar bij mij op school (groenhorst college barneveld) zeiden ze het en toen ik daar op de groepsvesting ging kijken zag je inderdaad dat de ''baas'' eerst mag eten en dat de ''zwakkere'' haast geen eten krijgt en echt buitengesloten word..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:29

Ik ben een stille meelezer!

Maar toch is het stiekem miijn lievelings topic geworden.

Wat super lief!!! :D Echt z'on penny prinsessen pony! voor kleine prinsesjes dan hé :+. En met dat konijn er bij :+: hoe heet de nijn eigenlijk? Heb ik ergens toch gemist :P.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 14:26

Mijn dochtertje heeft het konijn Pipi genoemd toen ze hem kreeg. Alleen moet ik er nog aan wennen 8-). Ze noemt het konijn nu zelf konijn dus ik denk dat een andere naam ook wel kan. Dus kunnen we wat verzinnen ;). We hebben haar nog niet zolang hier, pas 5 maanden.

Nou de twijfel of het een veulen of darmen zijn die bewegen dat is nu definitief van de baan, ik keek net even naar buiten en zag nog net niet het veulen dwars door de buik heen komen :P. Wat een enorm veulen zit daarin zeg, werkelijk van voor tot achter is het gevuld met veulen gezien de beweging die het net maakte! Volgens mij was dat een proefdraai? Zo noem je dat toch op het einde? Ze gaf er geen kick om Lola, ze stond gewoon op rust, maar ik zag echt de hele huid uitstulpen en bewegen *D.

De uier is nog hetzelfde, al vind ik dat de spenen wat `losser in vel komen´, ze zijn niet meer van die leeggeknepen knopjes.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:40

Spannend! Hoeveel dagen moet ze officieel nog ? (ben erg benieuwd) :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 15:32

Ze is hengstig gebleven ondanks de dracht en het scannen op drachtigheid kon pas na een paar maanden omdat het van buitenaf moest gebeuren, en op die scan was een maand verschil niet te zien.

Als ze van de eerste dekking drachtig is is ze vandaag 331 dagen drachtig.
Als ze van de tweede (en laatste) dekking drachtig is is ze vandaag 301 dagen drachtig.

Maar minipaardjes dragen wel eens wat korter. Dus of het nou de eerste of tweede dek was die raak is, het gaat toch langszaam spannend beginnen te worden.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:51

Ben wel heeeeel erg benieuwd wat eruit komt :D
Net als de rest haha :D!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:59

komt eer al bijna wat ? :))

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:06

:+: ik wil ook een kusnijn. O:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 17:18

Nee er komt nog niks... ik zit maar te kijken maar helaas, het werkt niet, als het van de laatste dekking is mag het ook nog even blijven zitten he :D .

Ik heb wel een leuk filmpje met een schoppend veulentje, maar dan moet je echt heel goed kijken. Ik zal het eens uploaden.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:50

Laat dat filmpje maar komen. :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:10

ja laat maar komen die film :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:54

Ok dan :D

En, wat denken jullie, zit hier wat in? :P