ONTOPIC graag! discussies over paarden in het wild en discussies over geld zijn hier niet aan de orde (donaties dus ook niet, dat is zelfs buiten de regels) Graag tips voor de TS!
- pallet voor de warmte vind ik een goede maar een elektrische deken ligt er ook al onder toch? Dan voegt dat denk ik niet zo heel veel toe.
- pittenzakken! Hebben jullie die nergens? Of zakken gevuld met graan en dan opwarmen in de magnetron? Dat blijft langer warm dan flessen water 
en wat jaba zei:
JaBa schreef:Ook ik heb de indruk dat er meer kan gedaan worden voor dit veulen. Ik respecteer de keuze om dit thuis te gaan proberen, maar er zijn een paar dingen die thuis nog extra kunnen gedaan worden.
De belangrijkste zaken die DRINGEND moeten gebeuren zijn:
1) het antistoffen gehalte testen! Als deze niet in orde zijn, dan MOET ze plasma krijgen! Kost wat geld, maar kan thuis worden gedaan. Zonder antistoffen maakt ze geen schijn van kans. Ik betwijfel of de eerste melk van deze merrie echt wel biest was, die wordt namelijk pas op het einde van de dracht gevormd, en deze merrie was veeeeeeeel te vroeg!
2) laat iemand komen om röntgenfoto's te nemen van de beentjes van dit veulen. Dit bepaalt namelijk alles. Als de benen nog niet verbeend zijn, dan maakt ze geen schijn van kans, dan zal ze nooit kunnen lopen en wordt ze beter ingeslapen, hoe hard dat ook klinkt. Voor je er al die dagen tijd in steekt, moet je dit weten. Want niet verbeende botten, dat komt niet goed en dan moet je haar verhinderen om te proberen te gaan staan en misschien zelfs in het gips steken.