Desi_2409 schreef:Ik heb een probleem, de wolf zit bij ons in het dorp, heeft nu al 3 nachten op rij dieren gedood. Ik heb 2 grote paddocks met schuilstal; 1 voor de 2 veulens en 1 voor de 3 volwassen paarden. Die van de veulen is verder naar achteren en grenst aan wei en boswal/stukje bos... aan de andere kant van onze wei heeft de wolf al meerdere schapen gedood..
Ze staan nu al s'nachts binnen, maar het wordt inmiddels snel donker en ik ben pas tussen 18 en 18:30 thuis... ik ben zo bang voor mijn veulens
En denk er nu over om ze bij de grote paarden te zetten, dus de 2 paddocks samen te voegen, zodat ze meer bescherming hebben. Vervelende is dan wel, dat de volwassen paarden al het voer opeten en ben bang voor trap.. wat zouden jullie doen?
Dat is wel heel eng dichtbij zo! Hoewel we hier geen last hebben van de wolf ben ik blij dat mijn 2 shets ook gewoon binnen staan in de nacht. Ik slaap een stuk rustiger nu.
Ik zou de veulens er bij zetten. In de avond gaan ze op stal toch? Dan kun je de veulens evt extra bijvoeren als nodig en anders evt extra voerplaatsen in de paddock.
Is er een lieve buur die anders de veulens evt voor het donker binnen wilt zetten?
Ik ga vanavond of morgen nog op de rest in het reageren! Heb er eindelijk weer even tijd en rust voor.