Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Ik vind het heel naïef te denken dat het niet lukt.
Beetje opzoekwerk had je namelijk kunnen weten dat het écht wel kan... Op YouTube staan zelfs filmpjes van een minipaardje dat door een fries gedekt wordt... Of je dat moet willen???
Fokkers geven hun merries op eind van de dracht vaak al merrie brok, je hebt dan eigenlijk wat geluk dat alles goed gegaan is... Veulen ziet er ook grof uit, voor zelfde geld had deze blijven steken in geboortekanaal.
Hoop dat het gezond opgroeid en alvast een fijne opvolger voor je dochter is.
ElfBeau_067 schreef:Shetti als bijnaam, shet van Shetlander en ti van tinker. Ik maak maar een grapje hoor! Ik ben benieuwd!!
tengeltje11 schreef:Art_Ificious schreef:Ik vind het heel naïef te denken dat het niet lukt.
Beetje opzoekwerk had je namelijk kunnen weten dat het écht wel kan... Op YouTube staan zelfs filmpjes van een minipaardje dat door een fries gedekt wordt... Of je dat moet willen???
Fokkers geven hun merries op eind van de dracht vaak al merrie brok, je hebt dan eigenlijk wat geluk dat alles goed gegaan is... Veulen ziet er ook grof uit, voor zelfde geld had deze blijven steken in geboortekanaal.
Hoop dat het gezond opgroeid en alvast een fijne opvolger voor je dochter is.
Wat een onzin dat merries extra nodig hebben tijdens de dracht.
Fok al kleine 20j veulens, naast deze verrassing lopen hier nu nog 5 (geplande) veulens. In al die jaren nog nooit een merrie ook maar iets bijgegeven tijdens de dracht of na de bevalling. Veulens blijven altijd min 6 maand bij mams en echt nog nooit een merrie gehad die na die 6 maand te schraal stond.
Dus beter niets zeggen dan iets veralgemenen waar je eigenlijk niet voldoende van af weet.
Naïef kan mss wel zijn, maar zoals ik al zei, een leuk leven in een stabiele en gemengde kudde was een top leven voor haar, dat is nu dus wel gedaan en ik weet zeker dat ze op dat vlak gelukkiger was in haar kudde dan nu alleen met haar vriendin…
Het enige risico hier was dat het veulen idd heel grof en breed is, niet dat ze iets te kort komt/kwam.