Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:48

Mooie vergelijking die twee. Heb je toevallig geen veulenfoto van Kirs en van de papa's?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:52

Wat een prachtig veulentje! <3 Wat een genot om zo in de wei te zien dartelen! Geniet ervan!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:13

Wat een aansprekend veulen! Ik ben verliefd <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 19:22

Monique1963 schreef:
Mooie vergelijking die twee. Heb je toevallig geen veulenfoto van Kirs en van de papa's?

Niet zo mooi van voren, maar na heel het internet op de kop te hebben gezet heb ik wel 2 foto's van de papa's als veulen.
Papa Vu.
Afbeelding

Papa Nim
Afbeelding

En Kirs voordat ze netjes was uitgevouwen :')
Afbeelding

Julia en Binau, bedankt!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:19

O wat gaaf! Nim lijkt indd enorm op haar papa zeg! En ik snap dat je verwacht/gehoopt had dat Vu lichter zou zijn, meer als Relpda, met zo'n papa! Maar leuk dat je veulenfoto's van de papa's hebt! En kirs was ook een droppie als kleintje. Is ze bij jou geboren eigenlijk? Verwacht het niet, 18 jaar gelee was jij nog niet aan het fokken denk ik?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 20:28

Haha bij Vu had ik geen verwachting eigenlijk, maar ik hou van vosjes dus ze is en was helemaal prima zo :) had bij Vu 12,5% kans op een vos, bij Nim 50% kans op vos.
Vu's vader is een valk appaloosa, die van Nim is palomino.
Relpda heeft weer een ander gen, die is wildkleur vos. Op wildkleur had ik bij Nim en Vu geen kans, dat komt bij de Nederlandse sportponys een stuk minder voor dan crème wat zorgt voor palomino.
Sorry, als ik eenmaal over genetica begin stop ik niet meer :') .

Het grappige is dat ik Vu qua kleur uiteraard erg op Kirs vind lijken, maar qua bouw veel meer op haar vader. En Nim omgekeerd, qua kleur is het vader maar qua bouw zie ik veel van Kirs terug.

Kirs is niet bij mij geboren, ze is geboren bij het bedrijf waar ik als tiener vakantiewerk deed. Daar droeg ik oa bij aan het opleiden van het jonge spul, dus ik heb haar wel vanaf groene 2 jarige zelf opgeleid. Daarvoor had ze alleen in de begrazing gelopen dus echt heel groen zeg maar :') . Toen ze 3,5 was is ze bij mij komen wonen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 20:16

Ik drop deze even hier

Ik krijg de draf nog niet helemaal lekker op film, ze heeft echt een heel mooi knietje. Maar een paar kleine stukjes:

Vu wilde even hallo zeggen, werd niet op prijs gesteld :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:21

Echt een trotse moeder. Eh ik bedoel jou, niet kirs ;-)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 14:14

Dat krijg je als je geen mensenkinderen wilt :D dan ga je moederen over je dierenkinderen haha.

Ik geniet ontzettend van dit stadium, maar heb ook veel zin om over een jaar of 4 op te gaan bouwen. Wordt een hele leuke dame om mee te gaan werken onder het zadel denk ik zo. Richting het einde mooi stukje draf, ik moet er zo om lachen.

We zijn momenteel wel aan het puzzelen omdat ze hele harde mest maakt. Is niet zo fijn als ze moet poepen. Eigenwijze tante eet al vast voedsel mee waardoor het te stevig wordt. Gelukkig al fijne tips gekregen

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 14:37

Die racemonstergenen zie je goed tot expressie komen :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:25

Weet je zeker dat er geen quarter in zit? Snelheid en palomino, verkeerd rietje? ;-)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 09:11

Hahaha ja die racemonster genen komen van Kirs :D gecombineerd met lange benen van vader haha.

Monique misschien heeft Kirs wat stiekem DNA hahaha

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:55

Zo, daar zitten een hoop versnellingen op… echt heel leuk om te zien

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 09:37

Geweldig filmpje!! Ik kan er uren naar kijken, vrolijke, huppelende veulens. <3

En heel herkenbaar, moederen over dierenkinderen. :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 14:57

Ja ik vind het ook tof: groot, klein, hard en zacht. Ze kan echt gigantisch schakelen. En ze heeft een stuk meer beweging in de schouders tov Kirs.

De combinatie heeft tot nu toe precies gebracht wat ik wilde. Een Kirs in een nog iets atletischer en (hopelijk) groter hoesje.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 19:26

Vandaag lekker veel buiten gespeeld. Dus ook even tijd om het oefenen met het halstertje weer op te pakken. Kleine sneakpeak van wat ze ervan vond... vanavond het hele verslag haha

Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:00

WHEELLLPP!!!wat wordt mij aangedaan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:17

Maar... ho eens even. Ze eet al vast voedsel mee? Hoe dan? Ik bedoel: met wie dan? Toch niet uit Kirs d'r bak? :oo

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 22:32

:j Pure veulenmishandeling dit...

Uhhm Koper, laten we het erop houden dat Kirs duidelijk een favoriet kind heeft (arme Vu :knuffel: ).. want ja, Nim staat gewoon vrolijk de voerbak te claimen als ze de kans krijgt. En waar Vu twee hoeven in haar zij had als ze alleen maar naar het voer keek, staat madame Kirs hier even tot 10 te tellen tot ze heel kalm Nim met haar hoofd uit de bak duwt. Als je dat een paar keer per voerbeurt doet dan schiet het best op.
Al vind ik Kirs nu juist weer lastiger met drinken, ze kapt het vrij snel af als het haar niet zint. Dus misschien probeert ze kind op 2 weken gewoon al te spenen :+
Al denk ik dat het meeste in het hooi zit wat ze mee knabbelt.

Dan nu, lekker buiten spelen met Nim. Vanochtend heeft ze voor het eerst mogen neuzen met Vu, ging al best goed. Naar de rest is Kirs nog erg beschermend, maar Vu mocht even een paar seconden kijken en hallo zeggen.

Toen ik uit het werk kwam ben ik even thuis gestopt voor de camera, vond het wel weer tijd voor wat leuke plaatjes. Nim had echter al veel van haar kruid verschoten, na die dagen van even een uurtje buiten spelen tussen de buien door. Dan is het best een schok als je weer normaal naar buiten kan.

Afbeelding

Na twee rondjes zwaartekracht verslaan had ze het wel gezien, dus ging ze lekker drinken en daarna grasjes plukken. Dus even het geheime wapen bij Vu tevoorschijn gehaald, bal in de wei... Echter is Nim echt een dametje, dus die plompt er niet bovenop zoals haar grote zus maar die schrikt zich de blubber als ze erlangs komt :')

Afbeelding

Genoteerd, geen voetbalcarrière voor Nimmetje.
Om het nog even wat duidelijker te maken ging ze maar gelijk even een dutje doen.
Afbeelding

Daar was de wei nog wel een beetje te nat voor, dus de dames weer naar stal gebonjourd voor een dutje. Op stal aangekomen legde ze een flinke drol neer ( *\o/* ) en zei ze daarna: schijt aan jouw verplichte dutje :Y) .
Afijn, ga dan maar weer naar buiten. Maar als je dan toch binnen staat kunnen we even snel een halstertje om friemelen. Die had ze pas 1x een minuutje om gehad, dus het wordt tijd om wat te oefenen. Helemaal omdat ze wat timide is, dus een beetje leren dat mensen niet zo erg zijn is het wel goed om haar wat meer in handen te nemen.

Of dat halstertje nu zo goed voor onze band is weet ik niet :+ :+
De Kirsten ik-kan-uitstekend-op-twee-benen-lopen genen kwamen in elk geval lekker boven drijven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maaaaam help me nou
Afbeelding

>;) >;) haal die camera nu van je kop af en kom me redden aub
Afbeelding

Ook met 1 been kreeg ze hem niet van haar hoofd gemept.
Afbeelding

Helaas, hij wappert ook niet weg met een beetje snelheid
Afbeelding

Laatste poging, poseren voor een poster voor een willekeurige zielige-dieren-organisatie in de hoop dat ze met media aandacht misschien gered wordt van dit vreselijke concept van een halster.

Afbeelding

Uiteindelijk heeft ze de last maar gewoon met zich mee gedragen tot ik haar ervan kwam verlossen (en toen was ze te gepikeerd dus kon ik eerst 5 minuten erbij zitten in stal tot ik hem af mocht halen). Work in progress zullen we maar zeggen :')

Nog een close-upje van het oog dat ik tijdens die 5 minuten heb genomen, het is nu een soort van donker grijs. Ze is geboren met donkerblauwe ogen, ik verwacht dat ze uiteindelijk gewoon bruin worden.
Afbeelding

Gisteren hebben we haar toch maar even een klysma gegeven, omdat ze vanaf geboorte al moeizaam poepte. Toen kwam er na best even wachten een behoorlijke drol uit. De mest vandaag was al een stuk beter en ik heb het idee dat ze nu ook meer drinkt. Dus hopen dat het nu goed doorzet en anders ga ik Kirs slobber geven ipv brokjes, zodat ze wat water erbij krijgt als ze mee snoept.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:50

Superleuk verslag!
Wat een leuk dametje <3

De foto’s met verhaal zijn zo grappig :D

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:31

_O- de verhalen en de foto’s…

Dat klysma is dan weer jammer maar fijn dat het geholpen lijkt te hebben

Aan deze ga je je handen ook vol hebben :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:35

Nimue oefent Spaanse pas...

Los in de schouders is een understatement :))

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:46

Heerlijk verslag. Ik vind het een erg knap meisje. Dat kleurtje doet het hem!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:57

Qua oogkleur, ik denk dat ze op bruin uitkomt, maar dan niet 'gewoon' bruin

Als ik naar Tweet kijk, ook 1xcr, dan heeft hij opvallend lichter bruine ogen dan niet verdunde paarden.

Dus ik denk dat ze een heel mooi kleurtje lichtbruine ogen gaat krijgen!

(Voor de niet genetica liefhebbers, valk, palomino en smokey black zijn in principe de 1xcr paarden)

Icelandic90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:17

Wat een prachtig veulen!