Ik heb in een deuk gelegen om hem vandaag. Ik had bedacht om hem op te meten met een strotouwtje. Maar ja, stil staan doet hij natuurlijk niet graag na een nacht op stal. Dus ik probeerde hem te meten toen hij stond te drinken. Doet ie gewoon zijn oren in zijn nek en zijn mond open Dat ziet hij Fi natuurlijk iedere keer doen als Fizilla in haar naar boven komt als er andere paarden langs haar stal lopen. De gek, ik heb hem even vriendelijk uitgelegd dat dat niet de bedoeling is (en heel hard gelachen )
Hij doet namelijk niets. Oren in zijn nek, bek open en binnen een seconde staan zijn oortjes weer naar voren en wil hij een knuffel
Maar goed, wel een beetje opgemeten: 12 dagen, exact 1 meter hoog. Niet dat we nu kunnen vergelijken, want ik heb mijn vorige veulens nooit opgemeten, maar toch. Vanaf nu dan.
En hij heeft zijn eerste regenbui meegemaakt
En Dominique heeft weer foto's gemaakt
Deze heb ik gemaakt voordat ze naar buiten gingen
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 18-04-20 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Jij hebt echt wel knappe paarden en Gefeliciteerd met Fi
Cynthia82
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-20 14:25
O nee, Jolien! Gelukkig zijn de 17 dagen bijna voorbij.
Ik heb Shiloh op 12 dagen provisorisch opgemeten met een strotouwtje. Hij was exact 1 meter. Volgens het groeischema zitten ze op 0 maanden op 61-64% van hun uiteindelijke stokmaat en op 1 maand op 65,5-69%. Als hij één maand is, meet ik hem sowieso weer op en bereken ik het opnieuw. Maar als ik uitga van de percentages bij 0 maanden, wordt hij tussen de 1.56-1.64 (dat laatste geloof ik niet) en uitgaande van de percentages bij 1 maand, wordt hij tussen de 1.45-1.53. Hij is heus wel wat gegroeid vanaf zijn geboorte en zal met 1 maand groter zijn dan 1 meter. Maar dit geeft wel aan dat hij denk ik zo tussen de 1.50-1.55m wordt (boven de 1.55 geloof ik nu niet zo. Eerst maar eens meten als hij 1 maand is)
Syrianda