Baldadig veulen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 20:45

Avalanche81 schreef:
Karaktervolle merrie wordt dat. Hahaha super. Zulke merries zijn zo leuk. Maar ik ben een merrie mens

Nou en of, want het is nu al een karaktertje. :D Vind ik persoonlijk ook juist leuk, geeft een beetje flair toch? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:52

Leuk om te zien dat je veulen zo communicatief is.
Vooral die postzegel nadat je dr hebt terechtgewezen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 20:59

Morganlefay schreef:
Leuk om te zien dat je veulen zo communicatief is.
Vooral die postzegel nadat je dr hebt terechtgewezen.

Postzegel? :D
Ze is heel duidelijk, heel mensgericht. Laat ook heel duidelijk blijken wanneer ze het ergens niet mee eens is, maar laat zich tegelijk heel goed sturen. “Nee!” “OK nou dan niet...” -O- /3
Vind het echt een “leuk” veulen. :D

Anoniem

Re: Baldadig veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:55

Beter dat ze nadenkt en accepteert dat ze wordt gecorrigeerd anders wordt het echt een strijd.
Wat betreft postzegel, tja beeldspraak. ;)
Mooi kind trouwens.
Zo ver ik weet zijn dit pezige paarden die niet uitmunten in ronde vormen.
Een vriendin had lang geleden een gouden met een typisch Akal karakter, alleen stond die graag op bruggen recht overeind. :wave:

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 19:13

Ja, ze is heel makkelijk verder hoor. Heeft alleen duidelijk ook een eigen mening. :D
Postzegel als in lelijke smoel, bedoel je? Haha, ik legde de link niet.

Morganlefay schreef:
Zo ver ik weet zijn dit pezige paarden die niet uitmunten in ronde vormen.
Een vriendin had lang geleden een gouden met een typisch Akal karakter, alleen stond die graag op bruggen recht overeind. :wave:

Hoofdtype, zeker. Middentype (deze beide) en zeker massieve type hebben zeker wel meer massa. De meeste echt massief type Tekes worden door leken echt niet herkend als AT. Maar dat is bij mijn middentype merrie al heel vaak het geval. Laatst merkte iemand nog op dat mijn Spanjaard wel echt zo mooi glom als een Akhal-Teke. Wait, what? Maar meestal is het een Quarter hoor.
En, naar mijn mening, is het momenteel vooral een ongetrainde fokmerrie, maar ja dat geheel terzijde. :')

Oei, dat van bij bruggen recht overeindkomen is dan weer wat minder Teke karakter. := :P (Dat, of niet de juiste match qua ruiter, dat kan ook, en dat is wel een “ding” bij dit ras, haha). Hele makkelijke paarden, als je ermee om kunt gaan. Zo niet, dan zijn het hele moeilijke paarden. :+ Al weet ik natuurlijk ook niet wat lang geleden is, want dan kan het ook een getraumatiseerde Sovjet of post-Sovjet transport Teke zijn. En daar zaten weleens geknakte zieltjes tussen...