Ik vind haar steeds gaver worden. Prachtig veulen, maar dat kan ook niet anders dan met zo'n knappe mama en papa! Succes op de keuring!
XNikkie
Geplaatst: 13-07-18 00:01
Wat wordt ze al groot zeg (en knap )! Ik ben heel benieuwd naar de keuring en de bijbehorende foto's met knotten..
Fotsy
Geplaatst: 21-07-18 23:18
Las dat de keuring goed ging?
Binau
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 23:41
Ik zal even een verslagje doen over de keuring..
Daar gaan we dan... Met een springpaard merrie moeder en een ponyhengst als vader moest Auryn tussen de serieuze dressuurveulens lopen. Ik heb er gewoon slecht van geslapen zo zenuwachtig dat ik was! Ik had weinig verwachtingen, en ging eigenlijk gewoon voor een positieve ervaring heen.
De dag ervoor de dames helemaal gesopt en in de knotjes gezet
Uiteraard had Auryn een lekkere mesthoop als hoofdkussen gebruikt, maar met wat droogshampoo was dat gelukkig snel opgelost. Helaas heeft ze zichzelf in de trailer weer vies weten te maken, dus helemaal piekfijn ging ze niet de ring in. Besmettelijk kleurtje hoor, zo’n palomino.
Afijn, na wat rondjes met een ongeduldige Auryn en een kak brave Bin op het voorterrein gelopen te hebben was het dan eindelijk tijd voor haar minute of fame!
Bin wilde alleen niet helemaal wakker worden, waardoor Auryn ook niet echt voluit ging, maar ondanks dat ze niet alles gaf liet ze zich wel netjes zien en dat werd beoordeeld met een knappe 3e plaats, een 1e premie en een uitnodiging voor de nationale keuring te Lunteren!
Ik ben echt ape trots!
Fotsy
Geplaatst: 22-07-18 09:08
Geweldig leuk en tja palo’s ze zijn best aan de propere kant, alleen dat hoofdkussen gebruiken ze hier ook vaak helaas Was ze niet bang van het wassen? Hoe begin je daar eigenlijk aan? Zou Mire ook eens willen wassen
Binau
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 10:28
De waterstraal was ze in het begin niet zo’n fan van. Eerst de beentjes gedaan, dat was geen probleem. Maar op het lijfje en de hals begon ze wel wat te spartelen. Ik heb de douchekop en dicht opgehouden zodat het niet teveel spetterde. En zodra ze stil stond water eraf en druk van het halster en de hemel in prijzen. Dit trucje had ze heel snel door. Het insoppen vond ze het lekkerste wat er is. Ze viel bijna om van genot
Nu waren we wel met zn tweetjes en stond Bin er bij als een standbeeld. Bin is ook zo’n troetel prinses. Daar kun je uren mee tutten, die geniet daar echt van.
Het knotjes maken was trouwens andere koek. Dat vond ze echt niet leuk.
Knappe showbaby! Blij dat ik eerste rang zat. Gefeliciteerd Evita!
Stirrup
Geplaatst: 22-07-18 18:47
Ze groeit als kool zeg! Fijn dat de keuring zo goed gegaan is! Kan ook niet anders met zulke knappe dames natuurlijk!
Binau
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 22:54
Dankjewel kally!
Ik vond het super dat je er was Bianca!
Ze groeit inderdaad als kool! Ik had verwacht dat ze de kleinste van de groep zou zijn, maar dat was zeker niet zo. Inmiddels 120cm op de schoft!
Binau
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 15:50
Weer even een update van de kleine prinses.
Vandaag heeft de smid voor het eerst haar voetjes gedaan. Dit was geen probleem omdat ik al vanaf de eerste dag haar voetjes afentoe al optilde.
Daarna moest ze natuurlijk nog even scheuren op de wei, ik vind dat je nu echt al het volwassenpaardenkoppie begint te zien. Het echte baby begint er af te gaan.
Vandaag is er iemand van het nrps komen schetsen en chippen. Auryn “bestaat” nu officieel.
Volgende week zaterdag gaan we naar de nationale keuring, als het weer dat toelaat.
Fotsy
Geplaatst: 05-08-18 09:25
Wat groeit ze hard zeg en idd dat baby is er af
Leuk dat ze nu officieel is
Veel succes op de keuring
Binau
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 15:52
Ze groeit heel hard inderdaad! En het is ook echt een brutaal dier en voor de duvel niet bang.
Dat kan ook wel eens in haar nadeel werken, want mevrouw is gisteravond door het draad gegaan. De schade valt gelukkig mee, het is heel oppervlakkig en ze loopt gewoon goed. Ik hoop dat ze er goed van geschrokken is en dat dit een eenmalig iets is.
Ik hoop niet dat ze zoals haar moeder wordt, die heeft ook altijd van dit soort geintjes uitgehaald.
Fotsy
Geplaatst: 09-08-18 22:15
Die ondernemende veulens die voor niks bang zijn Maar al bij al valt het nog best mee dan
Binau
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 21:36
Ja, ze heeft geluk gehad. Had veel erger kunnen aflopen!
Ze zijn weer klaar voor morgen!
Auryn doet even een schoonheidsslaapje zodat ze morgen extra mooi is!
BB80
Geplaatst: 10-08-18 22:26
Heel veel succes toppers! Aan die pracht knotten gaat het zeker niet liggen! Wat is ze (zijn ze!) toch ongelofelijk knap! Have fun in Lunteren en goede reis!
Fotsy
Geplaatst: 10-08-18 23:35
Succes morgen
Ingvild
Geplaatst: 10-08-18 23:45
.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 09-12-24 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Binau
Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 17:40
Ohhhh, ik ben zo trots!!
Mijn knappe meisje heeft een hele mooie 5e plek behaald tussen al het zware dressuurgeweld! Ze heeft zich goed laten zien, heel veel takt en balans!
Knap koppie
Lekkere overbouwde billen
Een knap drafje
Galop blijft haar beste gang
Commentaar was: ruim voldoende in het type, maar erg overbouwd. Ze zagen een lichte onzuiverheid in de stap achter, dit heb ik zelf nog niet kunnen ontdekken. Misschien dat dit spanning was, ze dribbelde wel een beetje. Maar ze heeft zich opgewaardeerd met een goede draf en een hele goede galop.