Zou ook gaaf zijn als je de combinatie nog eens kan maken en er een hengst uit komt. Zal wel interessant zijn weer voor de fok of niet? Manari is echt te leuk in ieder geval
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amerikaanse rassen zijn natuurlijk sterk beïnvloed door wat men vanuit Europa meebracht en daar zat vaak een onverwachts grote scheut Turkmeens bloed door (“Arabisch”). Klinkt wel als een leuk paard. 
Maar velen hebben die boeken nog in de kast en nog altijd hebben weinig mensen ervaring met het ras dus dan blijft dat toch hangen. Het internet gaat natuurlijk ook graag op de loop met die aparte foto van die metallic glanzende 2-jarige. Weten zij veel dat het nog maar een gupje in show of raceconditie is...
Ze zijn juist heel erg mensgericht en vriendelijk, maar een baas-paard relatie is niet goed genoeg voor ze. Ze willen vrienden zijn met wederzijds respect en dat betekent dat je met ze onderhandelt en ze dus niet zomaar kunt dwingen. Dat moet je wel liggen, want ze zijn echt heel erg slim. PREs zijn idd ook best sensibel en over het algemeen dapper. Ik hou daar ook wel van. Maar ja, anders had ik ook geen Teke gekozen.
Ik was eigenwijze koudbloedjes gewend en ineens zat ik daar met een supergevoelig warmbloedje dat he-le-maal niet goed in haar vel zat. Dat in combi met ik die zo ook niet de meest fijne periode door ging, nou eh, “meningsverschillen” is zacht uitgedrukt.