Akhal-Teke Manari Nur test haar stelten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:18

Hier nog zo één die helemaal om is sinds ik jouw topics op Bokt volg! Had ook altijd dat stereotype in m'n hoofd. Breekbare paardjes, agressief, etc. Maar wauw wat een bijzonder ras <3

Zou ook gaaf zijn als je de combinatie nog eens kan maken en er een hengst uit komt. Zal wel interessant zijn weer voor de fok of niet? Manari is echt te leuk in ieder geval <3

Igniss

Re: Akhal-Teke Manari Nur test haar stelten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:36

Josav - dat klinkt heel anders dan ik gehoord heb van mensen ja! Wellicht toch ooit in de toekomst <3

ik heb nu mijn zinnen gezet op een mooie pre, haha liefste eentje van de oudere oorlogslijnen. Die zouden vrij sensibel zijn maar wel koel en dapper. En dat vind ik wel heerlijk.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 07:57

fleurtjeuh: in de zomervakantie bezoekje aan het hoge noorden? :Y) :P

Retjethorse: tja, je hebt een Teke of je hebt een Teke, toch? Overigens is Manari momenteel niet bang voor de spray, maar misschien leert Muzanna haar nog wel aan dat daar Teke-etende deeltjes in zitten. :')

jokari: nou ja, misschien een scheutje ver terug via Russische bonthandelaren die met Turkmeens bloed veredelde paardjes meebrachten? Of via volbloeden, die Turkmeense genen hebben. Ook diverse warmbloedrassen hebben door de jaren heen een fikse scheut Turkmeens bloed meegekregen onder de noemer “oosters” en vooral onder de noemer Arabier. Maar in veel gevallen waren dat Turkmeense hengsten omdat deze groter waren en meer voldeden aan het ideaalbeeld destijds. Best ironisch. Dus zou nog niet eens compleet uit de lucht gegrepen hoeven zijn. :Y) Amerikaanse rassen zijn natuurlijk sterk beïnvloed door wat men vanuit Europa meebracht en daar zat vaak een onverwachts grote scheut Turkmeens bloed door (“Arabisch”). Klinkt wel als een leuk paard. :D

Smee: het is echt een heel hardnekkig fabeltje! :j Maar velen hebben die boeken nog in de kast en nog altijd hebben weinig mensen ervaring met het ras dus dan blijft dat toch hangen. Het internet gaat natuurlijk ook graag op de loop met die aparte foto van die metallic glanzende 2-jarige. Weten zij veel dat het nog maar een gupje in show of raceconditie is...
Een hengst uit deze combinatie zou ook zeker veel kunnen toevoegen aan de fokkerij! Alleen al omdat Asat nog geen opvolger heeft en de combinatie tot nu toe sowieso heel geslaagd lijkt. :j

Igniss: vooroordelen zijn hardnekkig. :D Ze zijn juist heel erg mensgericht en vriendelijk, maar een baas-paard relatie is niet goed genoeg voor ze. Ze willen vrienden zijn met wederzijds respect en dat betekent dat je met ze onderhandelt en ze dus niet zomaar kunt dwingen. Dat moet je wel liggen, want ze zijn echt heel erg slim. PREs zijn idd ook best sensibel en over het algemeen dapper. Ik hou daar ook wel van. Maar ja, anders had ik ook geen Teke gekozen. ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:12

Dat zou best wel mogelijk zijn, ik kom er oorspronkelijk vandaan en mn hele familie woont er nog :P

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 08:26

Nou je bent welkom hoor, om eens te komen veulenknuffelen. :Y) Knuffelen is toch wel een van Manari’s grootste hobby’s.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:28

Heel graag <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:54

Josav, ze heeft mij erg veel geleerd. :) Ik was eigenwijze koudbloedjes gewend en ineens zat ik daar met een supergevoelig warmbloedje dat he-le-maal niet goed in haar vel zat. Dat in combi met ik die zo ook niet de meest fijne periode door ging, nou eh, “meningsverschillen” is zacht uitgedrukt.
Maar intussen ben ik helemaal gek op haar en komt zij elke keer naar me toe, ook wanneer ze net op een nieuwe weide met heel veel lekker gras staat. <3
(Het arme ding beseft nog niet dat ik haar daar weg wil want ik ben als de dood voor HB.)

Hindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:58

Wauw wat een mooi veulen! Hele mooie kleur ook <3

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:25

Hoe gaat het met je leuke veulentje?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 11:41

Ik zit helaas met een hersenschudding dus moet heel rustig aan doen. Zowat alle tijd achter een beeldscherm gaat op aan werk...
Maar met Manari Nur gaat het nu goed! Ze groeit en krijgt al best wat praatjes, maar leert ook snel. Een goed getimede correctie en ze snapt wat wel en vooral niet de bedoeling is. :D
Los stilstaan en in de box blijven kan ze bijv. al heel goed, maar als ze niet wil gaat ze wel wat kappen uit protest. Maar ze blijft verder wel braaf staan. Tuttebel.
Nog steeds net zo nieuwsgierig, onverschrokken en mensgericht als sinds het begin. Ze heeft sinds kort een speelkameraadje, al wilde Muzanna het veulen de eerste keer meteen stelen. De echte mama mocht er niet meer bij en Manari was echt zo van “mama, en ik dan? Joehoe!” Na een paar minuten was het “Oh ja, ik had al een veulen...” :+

Ik plaats wel wat foto’s als ik wat langer achter een beeldscherm kan en werk niet meer alle tijd opslokt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:04

Oeh doe maar rustig aan dan ! Veel beterschap !

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:51

Veel beterschap met de hersenschudding! :(:)
Wat een top moedertje is Muzanna zeg, zomaar een veulen stelen haha. _O-
Fijn dat alles nog steeds goed gaat met beide. :D

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:28

Wat een pech, rustig aan dan maar. Had je veulen bijna een adoptie broertje of zusje.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:36

Ik had nog niet gereageerd, maar ze is echt leuk geworden. Hopelijk geneest je hersenschudding goed. Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkeld. Maar inderdaad heel voorzichtig zijn met naar beeldschermen kijken! Beterschap!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 21:29

Dankjulliewel. Ik doe idd noodgedwongen rustig aan. Inmiddels komen moeders en veulens nader tot elkaar. Nog heel even en ze gaan echt met elkaar spelen.

Een update vinden jullie hier: [KS-ITP] Akhal-Tekes Muzanna en Manari Nur