Faline schreef:LadyMadonna schreef:Gefeliciteerd!
Uit interesse: kan je me uitleggen hoe dit een volle Welsh kan zijn? Karamel bijv is toch al geen Welsh

Welke sectie is dit veulen dan?
Via oma kant is ze welsh en met Bolero als vader heeft ze weer meer dan voldoende welsh bloed om in de nwr sectie te worden opgenomen.

Xyzutu2 dat zou je wel zeggen, echter is champagne een kleur die van oorsprong niet binnen het welsh voorkomt. Het komt bij iberische en quarters weg. Dat bloed komt binnen het welsh niet voor.
De hoog percentage arabiertjes die er tegenwoordig rondlopen in Europa komen oorspronkelijk allemaal van Amerikaans bloed. De vader van kharamel bijvoorbeeld is jaren geleden uit Amerika naar Duitsland geïmporteerd. Verder weg zit quarter bloed waar hij de kleur weer van heeft gekregen.
Het is onwaarschijnlijk dat champagne dus toevallig en onopvallend is opgedoken binnen het welsh. Het moet uit kruisingen komen met ergens iberisch of quarter bloed. Geloof niet dat er welshjes zijn met die bloedvoering hihi.
Cayenne, daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar haha, toen ik Nina wilde overschrijven was het geen probleem. Maar die kan ivm bloedvoering alleen in het hulpboek en daar heb je verder niks aan.
Volgens mij is NWR echt geen mogelijkheid. Bij de rasomschrijving van de NWR staat op de site van het NWPCS namelijk dit:
Citaat:
De Nederlands Welsh Rijpony is een rijpony op Welsh grondslag en voert minimaal 25 % Welsh (sectie A of B) bloed in de afstamming. Bij een geringer percentage Welsh bloed dan 100 % is uitsluitend Engels, Arabisch of Anglo-Arabisch volbloed toegestaan.
De stokmaat loopt van 1.38m tot de maximale ponymaat 1.569m. Men streeft naar de ideale maat van 1.46m tot 1.48m.
Uit jouw verhaal maak ik op dat Kharamel geen 100% arabier is en het overige bloed voldoet niet aan de eisen (het is geen engels of anglo-arabisch). Dit betekent dus dat het veulen part-bred geregistreerd zou kunnen worden.