Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
inkepink schreef:@luron: een merens kan alleen merenspapieren krijgen als ze afstammen van goedgekeurde hengsten en merries die in het stamboek staan ingeschreven.
Het is best mogelijk dat er gefokt wordt met 2 volle merenspaarden maar als de vader niet is goedgekeurd volgt er geen dekbon en dus geen papier voor het veulen, heel hard maar dan is het veulen een zwarte papierloze pony die niet als merens mag worden verkocht, zijn ze heel streng in aangezien het merensstamboek een gesloten stamboek is.
Sassy schreef:En dan nog zijn er in het verleden toch ook al eens problemen geweest met veulens die voskleurig geboren werden of aftekeningen die er niet hoorden te zijn?
Ik heb tenminste ooit al eens een vosveulen gezien, vlgs de eigenaar uit ouderdieren met stamboek papier.
Alenthe05 schreef:Is het niet zo dat binnen het Merens ook vaak een bepaalde afwijking zit? Ik weet dat er bij mij in de omgeving ook altijd een man met Merensen fokt en dat daar soms de veulens van ingeslapen moeten worden ivm een erfelijke ziekte met de kans van 50%.
, lijkt me heel mooi!, ik hou van vos, ik heb er 2 gehad ( geen merens dus) ik heb nu een zwarte merens en een witte arabier, kleur is voor mij ook zo niet belangrijk, maar vos vind ik wel mooi!.
assebassie schreef:Niet dat ik weet Assiebassie. Wat ik wel eens heb gezien is dat als de paarden veel inde zon staat de zwarte vacht wat bruin lijkt te worden. Als dan de wintervacht komt wordt paard weer zwart. Wellicht dat dit gebeurd is met een veulen dat in de zomer altijd buiten stond, want Hercule bijvoorbeeld kleurt wat gemakkelijker naar bruin als Polie.Klopt het dat sommige merensveulens bruin worden geboren en dan later zwart worden? had ik ergens gelezen dacht ik?
Gilbey schreef:De vos merens die ik ooit gezien heb vond ik erg op een haflinger lijken (tot mijn grote verbazing) en ik weet niet of dat met alle voskleurige merens zo is daar ik er ooit ééntje gezien heb van twee jaar. Dus dan kun je gewoon een haflinger kopen. Is ook leukHahaha ja ik ben ook zo'n persoon die direct voor die vos zou gaan hihi
.