Volgens de artsen zou hij de ochtend niet halen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Volgens de artsen zou hij de ochtend niet halen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 11:07

Echt hè :') steeds de stal door op zoek naar zwart stinkend spul en dan blij kijken of het niet van een strootje af drupt :')

Een vechter is hij zeker, de stoere man! En hij gaat gewoon groot en sterk worden, voor iets anders doen we het niet!

Hij hinnikt alleen niet meer blij naar me nu zn rode bakje niet meer interessant is. Nu kom ik natuurlijk alleen nog maar om te pesten met temperaturen en slijmvliezen checken :+ maar goed, hij mag me de rest van zn lange leven haten als dat is wat er voor nodig is :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:11

amyz schreef:
Hij ging net heel blij proberen hooi te eten en temperaturen was een hele kunst. Temperatuur mag van mij iets omlaag nog maar als ie zo blij in de rondte hupst kan ik voor nu even leven met die 0.3 graad.

Bedoel je mbt de bloedtest? De meesten binnen mijn vrienden- en kennissenkring zijn ervaren fokkers en aangezien ik ze veel zie op show hoor je nog wel eens wat. En alles gaat op de harde schijf bij mij :D ik wist toevallig dat een fokker hier redelijk in de buurt standaard test op antistoffen en bij tekorten maken ze een serum oid om het aan te vullen. Heb dus gewoon die arts gebeld. Mijn arts was er dan weer erg blij mee en ze gaan toch overwegen om ook zulke apparatuur aan te schaffen. T is denk ik maar net waar je als praktijk veel mee in aanraking komt. Zit je dicht bij een grote fokker zul je daar meer in kunnen. Als je een beetje in dat wereldje zit hoor je ook weer veel uit het buitenland waar ze soms weer net even verder zijn met bepaalde dingen :)

ik denk dat je daar heel erg mazzel aan hebt, en wij leren hier ook weer van

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:41

Wat een bijzonder verhaal! Gelukkig dat hij het alsnog gered heeft. Knap ventje! <3

Ik vond al dat hij iets bekends had en had al een vermoeden wie zijn vader zou zijn. Vond hem wel iets hebben van zijn halfzus (ook van Picasso)

Afbeelding

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:42

Wat een verhaal zeg!
Maar wat fijn dat hij er zo bovenop is gekomen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 13:49

Blij dat te lezen, was toch ook een van de redenen om topic te maken. Om maar aan te geven dat zelfs als de artsen het somber in zien er hoop kan zijn... :)
Even los van alle ellende en zorgen is dit ook een ongelooflijk leerzame ervaring (al houd ik t in de toekomst toch echt liever bij boeken en YouTube met dit soort ellende -O- ). Ik heb al zo vaak zo veel gehad aan de ervaringen die op bokt worden gedeeld dat dit wonder toch zeker niet mag ontbreken. :)

Serum wordt overigens gemaakt van het bloed van een ruin of hengst op stal. Kan iedereen die wil fokken nu echt aanraden rond te vragen welke arts in de buurt over de apparatuur beschikt om te testen en serum te maken _/-\o_ als ik niet had laten testen hadden we pas te laat geweten dat hij zó uitgedroogd was (voor wie het weten wil; hematocriet was 66) en hadden we waarschijnlijk niet op tijd gehandeld...

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:51

Jemig wat een verhaal! En wat een stoer hengstje! Hopelijk heeft hij zijn portie ziekte nu wel gehad en blijft hij gezond :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 14:48

PeerAppel ik had ook gezegd dat ik ook zulk soort vlekken had besteld :D en eigenlijk vind ik dat Nas nóg mooier geschilderd heeft O:) maar das idd zn halfzus :D ik vind m vooralsnog heel veel hebben van Picasso, al denk ik dat hij in zn hoofd meer op zn moeder gaat lijken :) en die heule lange stelten heeft ie natuurlijk ook van zn moeder :D

dithleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:05

Wat een knap ventje <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 17:41

Afbeelding

Ik kreeg ook al benen in mn nek :') :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:46

Jee, ik heb het bevallingstopic meegevolgd en nu zie ik dit ineens. Wat super dat hij het gered heeft en wat hebben jullie er hard voor geknokt!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:06

Oooh wat leuk, ik ken Picasso, erg leuk dier! Hopelijk wordt ie net zo leuk als zijn paps!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:45

amyz schreef:
Blij dat te lezen, was toch ook een van de redenen om topic te maken. Om maar aan te geven dat zelfs als de artsen het somber in zien er hoop kan zijn... :)
Even los van alle ellende en zorgen is dit ook een ongelooflijk leerzame ervaring (al houd ik t in de toekomst toch echt liever bij boeken en YouTube met dit soort ellende -O- ). Ik heb al zo vaak zo veel gehad aan de ervaringen die op bokt worden gedeeld dat dit wonder toch zeker niet mag ontbreken. :)

Serum wordt overigens gemaakt van het bloed van een ruin of hengst op stal. Kan iedereen die wil fokken nu echt aanraden rond te vragen welke arts in de buurt over de apparatuur beschikt om te testen en serum te maken _/-\o_ als ik niet had laten testen hadden we pas te laat geweten dat hij zó uitgedroogd was (voor wie het weten wil; hematocriet was 66) en hadden we waarschijnlijk niet op tijd gehandeld...

wat moet ik precies vragen dan? Wat moet er getest worden en welk serum?
Dan ga ik dat zeker eens vragen! Je weet maar nooit, ik verwacht ook vlekjes volgend jaar nl :P

Wat is het toch een schatje :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 20:55

Ik zou gewoon vragen naar antistoffen test voor veulens. Wat ze daarmee kunnen bekijken is puur of ze genoeg biest binnen hebben gekregen en dus of ze voldoende weerstand hebben
En ze bekijken kennelijk dus ook de rest :D
Hebben ze onvoldoende kunnen ze het bloed van een ruin/hengst van stal bewerken (moest een paar uur hangen had ze het over?) en inspuiten bij het veulen, dat neemt dan als het ware de functie van de biest over :)

Hoe de test precies heet en wat de exacte procedure is geen idee, ik kende enkel het bestaan ervan :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:01

Is het altijd een ruin of hengst?
En weet je dan misschien ook waarom alleen ruinen en hengsten geschikt zijn

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:05

Nou dat is al heel wat, ik ga het zeker onthouden, al hoop ik het natuurlijk niet nodig te hebben ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:07

Idd altijd een kerel :D al heb ik echt geen idee waarom. Ze vroeg aan de telefoon ook nog of we een ruin of hengst op stal hadden. .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:08

Oei best jammer
Bij ons op stal staan er alleen maar merries

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:16

Wie weet kunnen ze daar in nood ook nog wat mee.. je zal de enige toch niet zijn. :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:42

Dat zou ik ook denken
Maar goed omdat er zo expliciet om ruin of hengst gevraagd wordt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 10:58

Ik weet er het fijne niet van maar neem toch aan dat ze ook voor die situaties oplossingen hebben :)

Temperatuur vanmorgen keurig *\o/* zo nog even een keer checken en dan eindelijk eens even langs huis om te douchen :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:45

Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met grijsgroene poep :') maar hij blijft nu echt de goede kant op gaan *\%/*

En dus was het tijd voor halstermak maken ~~}>
niet dat het heel moeilijk was, na alles wat ie heeft doorgemaakt was dit natuurlijk peanuts :D

desalniettemin vond ie het geen doorslaand succes, dat rare ding om zn hoofd :') :=
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:46

Oehh dat hoofd staat op onweer als blikken konden doden }:)
Volgens mij is het er eentje met karakter moet ook wel na alles wat hij heeft meegemaakt :j

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:49

De blik die hij erbij trekt! :') Heerlijk dat je nu echt langzaam aan wat kan gaan genieten van je mannetje :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:51

oeps meneer is boos haha, lekker ding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:52

Hij dreigt en slaat gewoon naar mams als hij vindt dat hij niet gecorrigeerd mag worden voor te ruw drinken :') := Zit een beste kop op :D
Maar inderdaad, dat is wat hem gered heeft dus we nemen het met liefde voor lief :D