K`alice v.Gotcha Utopia x keur v.Metall geb 17-5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hof_Arcadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:58

Van een stille meelezer die je nu toch even wil feliciteren met je prachtige veulen!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 20:58

bedankt allemaal! vandaag nog wat foto's gemaakt <3 ze is alweer een stuk meer uitgevouwen! mooie meisje <3

dat snoetje :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

even de voetjes van de vloer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D
Afbeelding

Butterfly

Re: K`alice v.Gotcha Utopia x keur v.Metall geb 17-5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:26

Ik zag dat wij een paar gemeenschappelijke vrienden op Facebook hebben :D zag haar ineens op mijn tijdlijn voorbij komen <3

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:46

Oef, wat een droom

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:57

Wat is het toch een geweldig best dier!
Je kunt de tv wel op mp zetten, kijk je toch niet meer naar.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:48

Prachtig veulen Lisch..!!!
Nogmaals gefeliciteerd..!!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 12:12

Ik loopt de hele dag buiten! Weg te dromen bij de wei :9 ze is ook zo slim! Ik doe ze vanaf dag 1 alleen buiten en binnen en madam loopt al braaf mee aan touw merrie andere hand! Ideaal

Bedankt allemaal!

Ik had wat mensen getagd in de foto's dus dat zou idd wel kunnen ja! <3

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:55

Echt heel mooi Lisch, mooie wijze uitstraling heeft ze ondanks haar super-baby-body :) Genieten!!!

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:05

Ze is al een beetje aangekomen volgensmij. Stiekem vind ik het wel zielig om haar zo mager te zien, maar de veulentjes die ik kende warem allemaal balharen, dus waarschijnlijk waren die ook zo dun en breekbaar.

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:36

Knapperd!!!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 14:25

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:12

PoekieX schreef:
Ze is al een beetje aangekomen volgensmij. Stiekem vind ik het wel zielig om haar zo mager te zien, maar de veulentjes die ik kende warem allemaal balharen, dus waarschijnlijk waren die ook zo dun en breekbaar.

Hou eens op met zulke reacties te plaatsen zeg.
Wat wil je een veulen van deze leeftijd gaan voeren wat ze kan eten? Niks. Precies.
Als je veearts wilt gaan studeren moet je echt wel wat meer kennis hebben, ookal ben je 12.

Gefeliciteerd met je prachtige veulen TS! Wat zijn je plannen met haar?

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:13

Wat een schatje! <3

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:39

Lizzyy schreef:
PoekieX schreef:

Hou eens op met zulke reacties te plaatsen zeg.
Wat wil je een veulen van deze leeftijd gaan voeren wat ze kan eten? Niks. Precies.
Als je veearts wilt gaan studeren moet je echt wel wat meer kennis hebben, ookal ben je 12.

Gefeliciteerd met je prachtige veulen TS! Wat zijn je plannen met haar?

Ik ben nou eenmaal op late leeftijd begonnen met paardrijden(Tenminste, dat vind ik) Op deze manier kan ik ook kennis op doen, maar niet op een manier zoals jij dat nu zegt! En dan moet ik maar meer kennis op gaan doen, meer in de boeken zitten etc. Denk je dat mij dat wat scheelt? Zo lang ik wil gaan leren is alles oke, en ik mag best een mening geven over hoe ik er een paard uit vindt zien, ookal is het nog een veulen. Ik durf tenminste mijn mening te zeggen. Je kan een veulen inderdaad niks voeren of geven ofzo, het enige wat het veulen zelf kan doen is om de 3 uur zijn/haar nodige portie melk gaan halen. En ik heb dan wel minder kennis over veulens, maar misschien weet ik over andere dingen wel heel veel?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:04

Prachtig getekend veulen. Erg mooi. Heb je foto's van haar gemaakt vandaag? Ik vind haar namelijk heel erg week op haar benen staan. en nu is dat altijd zo bij pasgeboren veulens, maar bij haar krijg ik er een beetje nare kriebels van.. Bedoel het niet als negatief commentaar, maar het valt me gewoon op en vroeg me af in hoeverre dat al wat verminderd is nu.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 20:28

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:06

lisch schreef:
[KS-ITP] K`alice v.Gotcha-utopia x keur v.Metall 11 dagen!

[KS-ITP] K`alice v.Gotcha utopia x keur v.Metall. in het zonnetje

Mensen... :') echt... veulen doet het prima en merrie ook! Nooit zulke reacties gehad anders in vervolg maar geen pasgeboren veulen foto's meer maken? Dan wacht ik in vervolg gewoon 2a3 weken voor ik ze plaats _O-

Je fokt te magere, weke veulens... Volgende keer liever eentje die heel dik is, en super stijf. Zal
in dat geval wel een keizersnede worden, omdat de merrie hem er niet uit krijgt, maar who cares?

:+

Ik vind haar prachtig en denk dat deze erg leuk gaat worden onder het zadel!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:55

lisch schreef:
[KS-ITP] K`alice v.Gotcha-utopia x keur v.Metall 11 dagen!

[KS-ITP] K`alice v.Gotcha utopia x keur v.Metall. in het zonnetje

Mensen... :') echt... veulen doet het prima en merrie ook! Nooit zulke reacties gehad anders in vervolg maar geen pasgeboren veulen foto's meer maken? Dan wacht ik in vervolg gewoon 2a3 weken voor ik ze plaats _O-

Waar slaat deze reactie nou weer op? Het was toch geen aanval? In een ander topic heb ik al gereageerd met dat het heel goed is bijgetrokken. Ik ken helaas ook veulens die helaas deze problemen bleven houden en die moest ingeslapen worden omdat het helaas iets was wat niet meer te verbeteren/genezen viel door een of andere afwijking. Niet heel raar dat het me dan net even wat meer opvalt. Maar goed te zien dat dit veulen er geen last van heeft.

Maar bokt is er natuurlijk niet alleen voor kritiek en commentaar, er mag natuurlijk ook ruimte zijn om lekker flauw te doen naar andere bokkers. Ben gewoon oprecht geïnteresseerd en vind het een mooi veulen om te zien en heb dan ook meteen de andere topics van je bekeken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:46

Schitterend veulen! Mooi gespierd al voor z'n jong ding!

Voor PoekieX, het is voor veulens gezonder om wat schraal te zijn dan om te dik te zijn. Als je idd diergeneeskunde gaat studeren leer je in je studie waarom. Het heeft oa te maken met groeisnelheid en belasting van gewrichten. Zowiezo is het helemaal niet slecht om wat ribben te kunnen zien bij paarden. Een gespierd paard in ultime sport conditie zul je alsnog wat rib kunnen zien. Veel paarden in nl zijn te dik.

Sorry voor de offtopic reactie Lisch. Maar wou hier toch ff op reageren.
Also, complimenten, ik vind dat je je veulens en merries er altijd super voor hebt staan.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 10:50

Het ging me meer om het *oh wat is ze mager oid* ik heb nog nooit een veulen gehad die vet word geboren! Maar goed ook het moet er tenslotte ook nog uit he..

Als mensen geen ribben ect willen zien kan ik beter geen net droog en eerste week foto's maken en hier op bokt plaatsen

Zullen we er nu over ophouden? :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 10:51

Dankje airborn!

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:50

Airborn schreef:
Schitterend veulen! Mooi gespierd al voor z'n jong ding!

Voor PoekieX, het is voor veulens gezonder om wat schraal te zijn dan om te dik te zijn. Als je idd diergeneeskunde gaat studeren leer je in je studie waarom. Het heeft oa te maken met groeisnelheid en belasting van gewrichten. Zowiezo is het helemaal niet slecht om wat ribben te kunnen zien bij paarden. Een gespierd paard in ultime sport conditie zul je alsnog wat rib kunnen zien. Veel paarden in nl zijn te dik.

Sorry voor de offtopic reactie Lisch. Maar wou hier toch ff op reageren.
Also, complimenten, ik vind dat je je veulens en merries er altijd super voor hebt staan.

Ik heb ze alleen maar als kleine haarballetjes en bolletjes wol gezien, (ligt aan het ras of kleur denk ik) En door de zon viel het mij gewoon op, bedankt voor de heldere uitleg! :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:04

PoekieX, het zal waarschijnlijk aan de vacht liggen. Ook shetland veulens kun je, als je ze scheert of nat maakt, de ribben zien. Maar die hebben idd vaak een lekker wollig vachtje waardoor het niet opvalt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:50

KAMPIOENTJE!!!! *\o/*

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:04

Ging de keuring goed? :))