Sabino vlekken? Die heb ik (nog) niet kunnen ontdekken hoor. Onder haar buik heb ik nog niet gekeken, maar ze heeft sowieso minder wit dan ik had verwacht van te voren.
Lange benen heeft ze wel, hopelijk wordt ze iets groter dan haar mams, die is 1.61 en ik ben zelf 1.80 dus ja..
Wat is ze leuk! Gefeliciteerd. Denk dat t een vos is en geen Sabino. Zo op basis van deze foto's heeft ze linksvoor een half wit been. Misschien linksachter wat wit bij de kroonrand maar dat zie ik niet overal terug. Ga je dit jaar ook weer dekken?
Dank je. Ik vind het heel lastig om te zien, het enige dat zeker is, is het half witbeen linksvoor. Ik heb het idee (en ik hoop dat het klopt) dat ze aan de andere 3 benen witte sokjes heeft tot vlakbij de kogel, maar het is echt niet goed te zien. Afwachten maar! Sabino denk ik ook niet, aan haar buik niks wits kunnen ontdekken, maar dan zou ze er wel heel goed drager van kunnen zijn.
Ik wil met de merrie nu eerst weer verder in de sport met als doel het Z. Daarna zou ze weer eens bij de hengst kunnen komen. Voor nu was de keuze voor een veulen omdat de merrie anders teveel op leeftijd komt voor een eerste veulen. Ik ben laat begonnen met de wedstrijden met dit paard en we nemen er ook even de tijd voor nu.
Fotsy
Geplaatst: 21-04-15 09:45
Ze ziet er goed uit, ik meen toch ook wat wit te zien aan de andere beentjes maar heel moeilijk nu nog. Of ze sabino heeft of niet kan je nooit zeggen, enkel testen, niet altijd uit zich dit in een buikvlek hoor vermits ze 1 hoog witbeen heeft is de kans groot, sabino zou verantwoordelijk zijn voor witaftekeningen dus ook aan hoofd en benen. Mijn merrie dan weer vier witten voetjes en een kol maar gen sabino1 de rest valt nog niet te testen.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-15 10:14
Ach het maakt voor mij niet zoveel uit hoor, sabino of niet, ze is gewoon geweldig (voor mij)
Een fokdoel lijkt sowieso behaald en dat is haar karakter. Ze is nieuwsgierig en speels maar tot nu toe geen gram bozigheid gezien en dat was bij mams als veulen al heel anders, dus ik heb goede hoop dat dit echt een lief meisje is!
Wat gaat het snel, nu al bijna 2 weken oud.
snuf de haas
En we drinken al een beetje water tussendoor (en eten ook al sprietjes hooi mee)
I my mommy
Toch een springpaard to be?
Mams heeft het niet zo druk met lopen (meer met eten), maar met wat aanmoediging van mijn kant komt er toch een beetje beweging in
Ik heb nu overduidelijk een wit voetje gespot rechtsachter. Linksvoor was al bekend, nu de andere beentjes nog
Nog even een praktisch vraagje.. Onze shetlander staat nu apart sinds het veulentje er is, maar wanneer zouden jullie haar er weer bij zetten? Ik verwacht van de shetlander geen vreemd gedrag, misschien wel van Wainonia.
Coloured
Geplaatst: 22-04-15 10:30
Moeders houdt de shet wel uit de buurt hoor, als er maar genoeg ruimte is voor de shet om weg te komen, zou ik het proberen. Fijn dat je veulen zo'n schatje is. Lekker genieten!
Dat doe ik zeker! Oke fijn om te lezen, dan gaan we vrijdag eens kijken hoe het gaat met de shet erbij. Hoe zit dat eigenlijk met regen en veulens? We hebben tot nu toe het geluk gehad dat het steeds droog was, maar komende week verwachten ze regen las ik. Ze is dan ruim 2 weken oud, kan ze dan al een buitje regen hebben buiten of ..?
aadburg
Geplaatst: 22-04-15 19:49
Ze zal niet smelten van een bui regen, als ze goed gezond zijn krijgen ze er niets van. Zolang het geen modderpoel word gewoon naar buiten doen zou ik zeggen
Coloured
Geplaatst: 23-04-15 09:36
Precies wat aadburg al zegt: Een buitje regen is geen probleem hoor! Als het de ganse dag keihard regent en mams en veulen staan te bibberen zou ik ze wel naar binnen doen. Maar dat is in deze tijd van het jaar eigenlijk nooit het geval. Kijk goed je veulen aan of ze nog happy is, dan kom je een heel eind.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-15 20:38
Bedankt, dat gaat dan helemaal goed komen. Zo gaandeweg kom je toch wat dingen tegen waarvan ik niet helemaal weet hoe of wat en dan is het fijn om even ruggespraak te kunnen houden.
Ik ben trouwens heel trots op mijn kleine dametje! Ik mag haar overal rondom aanraken en aaien, inclusief de benen, oortjes, voorhoofd en buik. Wat een braaf dingetje!!
Hoezo lange benen trouwens??!!
Fotsy
Geplaatst: 23-04-15 20:45
wow die heeft laaaange benen , ze is echt prachtig gelukt, blij dat ze zo een goed karakter heeft, das het belangrijkste he zou de shet er ook gewoon weer bijzetten, gisteren was de hengst ontsnapt en liep ook bij Flo en Lily, ging eigenlijk nog verbazend goed, Flo hield hem wel op afstand
Inmiddels staat de shet er sinds gisteren bij en het gaat prima samen. Weer een meevaller, want ik had verwacht dat Wainonia haar er niet bij zou accepteren, maar dat valt reuze mee! Wel is de shet wat dominant naar het veulen, ze houdt haar uit de buurt wanneer veulen even nieuwsgierig komt kijken, maar dat is denk ik alleen maar goed. Leert Veronia meteen dat ze onderaan staat op dit moment.
MissDD
Geplaatst: 10-05-15 18:31
Hoe gaat het nu met je mooie dames? Zou nog wel wat fotootjes willen zien