Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:46

Jeeeeeetje wat een gezeur en een hoop kinderachtige reacties. Wat gunnen mensen elkaar toch weinig en wat is er een hoop afgunst in de wereld. Dat er echt mensen vanaf een topic op bokt gaan klagen bij 't stamboek.. Wow daar schrik ik wel van. Om een ander dwars te zitten of je gelijk te halen. Ongelooflijk. Dat je er überhaupt tijd voor hebt.

Meid, je dier is gezond, heeft het papier wat je graag wilde en je bent happy met je pony/paard. Veel geluk nog samen :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:47

Bij Zangersheide ziet het papier er ook zo uit. Paspoort en stamboekpapier in 1.
En dit is dan toch vergelijkbaar met het Nrps? Als je daar een minimale hoeveelheid Arabisch en/of Engels volbloed hebt kan het ingeschreven worden?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:47

Cassidy schreef:
Dustinlover schreef:
Cassidy, volgens mij heb jij geen kaas gegeten van paarden fokken met papier als ik het zo lees.

Thnx Ils, ik heb inderdaad wat ik wilde en waar ik recht op had.

Stef: Rum kon niet nmprs geregistreerd worden doordat hij niet onder de 1.06 blijft en dat was nog niet zo'n probleem geweest als ik niks op internet had gezet aangezien er daarom een stel bij het stamboek zijn gaan zeuren :)

Cassidy heeft idd geen verstand van fokken van kruisingen en het probleem dat je gaat krijgen om daar een volwaardig papier bij te krijgen. Cassidy blijft bij het fokken van dieren binnen een ras. Nog nooit enige discussie gehad of daar wel of geen papier bij te krijgen viel.

Mijn andere paard trouwens, is een kruising, mét paspoort én stamboek papier, dus ik mis hier wel het punt even :o?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:49

Leuk hoor!
Ik vind een gewaagde maar leuke kruising veel plezier er nog mee.
Wel afentoe foto's plaatsen he!

En derest gewoon lekker laten :) niet iedereen zal het er mee eens zijn maar je hoeft niet iedereen tevreden te stellen gelukkig, als je het zelf maar bent.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:52

xApple schreef:
Jeeeeeetje wat een gezeur en een hoop kinderachtige reacties. Wat gunnen mensen elkaar toch weinig en wat is er een hoop afgunst in de wereld. Dat er echt mensen vanaf een topic op bokt gaan klagen bij 't stamboek.. Wow daar schrik ik wel van. Om een ander dwars te zitten of je gelijk te halen. Ongelooflijk. Dat je er überhaupt tijd voor hebt.

Meid, je dier is gezond, heeft het papier wat je graag wilde en je bent happy met je pony/paard. Veel geluk nog samen :D

dit was t zelfde wat ik dacht wat is bokt weer krom...

rowan super fijn dat je nu papier dr bij heb :D ga je met frum op shows?
en wat word hij blond :oo

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:52

Kruissing, beetje apart. Maar ik was ook erg nieuwsgierig wat eruit zou komen! Gelukkig is dit goed gegaan, papier zou mij nou helemaal niks uitmaken.

Jammer van de negatieve reacties.

Ben zeer benieuwd hoe Rum gaat uitgroeien.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:53

Super leuk voor je TS! Het is ook gewoon een knappe jongen!
Hoop dat je ons op de hoogte blijft houden, ben erg benieuwd hoe die later uitgroeit! :)

Dustinlover

Re: Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:08

Ayasha ik heb volgens mij in dit topic niet geklaagd over mensen die iets te zeggen hadden over mijn kruising hoor.. ;)

Nathalie ik weet het nog niet, ken iemand die in het welsh show gebeuren zit en die me dus al vertelde dat ik hem tegen die tijd moest bellen. Dus dan maar eens kijken of hij goed genoeg is ervoor want ik heb daar helemaal geen verstand van :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:09

Ik vraag me gewoon bij dit soort fokkers altijd af of ze slim genoeg zijn(en ook eerlijk genoeg) om op een gegeven moment toe te geven dat dit hem misschien toch niet is geworden. Voor ts is dit (inmiddels) gewoon een prestigeproject en dat is link. Want dan gaat ie over twee jaar nog dekken ook als het even kan. dan gaat het niet meer om de kwaliteiten van het paard, maar om te bewijzen dat deze kruising kan. En dat is wat ik proef bij ts enwaar ik op reageer.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:15

Gekvanfleur: ik ben zelf erg blij met wat hij geworden is tot nu toe. Of hij gaat dekken, dat zien we tegen die tijd dan wel weer. Ik ben zelf erg kritisch voor wat ik goed genoeg vind om goed te keuren en heb binnen het nmprs heb ik zelf ook alleen maar veterinear goedgekeurde dieren waarmee gefokt word. Dus ga niet beginnen over dat ik niet naar kwaliteit kijk ;)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:17

Cassidy schreef:
Een paspoort uitgevende organisatie gaat alles op het paspoort zetten wat jij als afstamming aangeeft. Dat is geen bewijs dat deze afstamming ook klopt of dat er een stamboekpapier aanwezig is.

Nou, zo werkt het niet hoor! Als een stamboek op de lijst van paspoortuitgevende instanties van de PVE staat, en dat staat het WPCV, kun je er vanuit gaan dat de afstamming klopt en dienen ook andere stamboeken zoals bijvoorbeeld het KWPN de afstamming gewoon over te nemen. Afstamming in het paspoort en geen los stamboekpapier erbij komt wel vaker voor en is heel normaal.

En Dustinlover: super dat je het voor elkaar hebt gekregen. De aanhouder wint!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:22

weer een hoop gezeur, je kan het met de keuze van de TS eens of oneens zijn.
maar een zeer hoog aangeschreven stamboek KWPN bestaat eigenlijk uit allemaal kruisingen!

met papier gaat geen paard beter lopen, wordt minder ziek of is opeens een stuk makkelijker in te rijden.
Als je binnen een stamboek met een ggk hengst fokt heb je inderdaad geen problemen met dat papiertje.
Vaak levert het bij verkoop iets meer op, maar daar tegen staan ook de kosten. Je weet ook iets beter wat je als nakomeling kan verwachen.

Onze KWPN merrie geeft gewoon veulens met 4 benen en zonder papier.
Dat papier is een mensen zaak, mensen regels en veel onzin,

ONZE MERRIE KAN NIET LEZEN!

en toch weet ze heel goed wie haar veulen en de vader is.

sorry TS heb al gestemd, gefeliciteerd met een mooi en gezond veulen, en met je papier.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:23

Veel te vroeg geboren (285 dag), update: helaas overleden

Was het veulen in dit topic ook zo,n kruising???

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:25

Maar, als onwetende vraag ik me af... Wat heb je nou eigenlijk aan Welsh papieren? :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:28

Beaversrun: dit was mijn en haar allereerste veulentje en had het dan gelezen dan hoefde dat hier niet aangehaald te worden(gevoelig onderwerp en ik weet niet of je het negatief bedoeld). Maar nee dit was een KWPN veulen geworden.

Theserd, hij is 25% welsh waardoor hij gewoon bij het welsh geshowed en gekeurd kan worden als ik dit zou willen. Mij ging het erom dat hij stamboom papieren zou krijgen en die heb ik dus gekregen bij dit stamboek :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:30

FIJN dat hij nu papier heeft, super! :D :D
Enneee heb je ook een recente foto van hem helemaal? :)) <3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:31

beaversrun schreef:
Veel te vroeg geboren (285 dag), update: helaas overleden

Was het veulen in dit topic ook zo,n kruising???

Dat staat een paar regels boven de regel die je gekopieerd hebt. Afstamming staat precies vermeld.
Ik hoor niet bij de fanclub, ik heb ook mijn bedenkingen, maar dit vind ik toch wel een beetje rare vraag. Beetje beter lezen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:35

Aah oke, nouja, omdat dat niet echt 'jouw' ras is dacht ik :+

Ben hier helemaal niet in thuis. Ik hou het wel bij de honden :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:35

Ik vind je buitengewoon provocerend, maar desondanks gefeliciteerd dat je het toch voor elkaar hebt gekregen om het veulen ergens bij een stamboek ondergebracht te krijgen. Blijkbaar is dat erg belangrijk voor je. Ik hoop dat hij aan jouw verwachtingen zal voldoen en inderdaad een leuke sportpony wordt in de toekomst.

Verder zal ik mijn mening over jouw visie m.b.t. fokkerij voor mezelf houden, die wordt toch niet gewaardeerd. ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 22:36

Laura, die heb ik nog niet. Momenteel is hij een hollie bollie met veel haar :P ik zal binnenkort eens kijken of hij nog een keer in actie wilt komen :P

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:54

Dustinlover schreef:
Laura, die heb ik nog niet. Momenteel is hij een hollie bollie met veel haar :P ik zal binnenkort eens kijken of hij nog een keer in actie wilt komen :P

Ah dat is jammer haha -O- ik wacht met smart op nieuwe foto's! :)) mét veel haar vind ik hem ook wel knap hoor :D
Enneee mijn stem bij de veulenverkiezing heeft hij al gekregen uiteraard!!

Wat ik overigens wel jammer vind is wéér het gezeur over papier/kruising, sjonge jonge :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 23:01

Haha laura dat blijf je toch houden met sommige mensen die er op tegen zijn. Dat mag en kan ik ook niks aan doen. Ik ben zelf erg blij met dat hij papieren heeft nu en dat is het belangrijkste :)

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:11

Dustinlover schreef:
Cassidy, volgens mij heb jij geen kaas gegeten van paarden fokken met papier als ik het zo lees.

Thnx Ils, ik heb inderdaad wat ik wilde en waar ik recht op had.

Stef: Rum kon niet nmprs geregistreerd worden doordat hij niet onder de 1.06 blijft en dat was nog niet zo'n probleem geweest als ik niks op internet had gezet aangezien er daarom een stel bij het stamboek zijn gaan zeuren :)

Ik vind het eigenlijk best triest als mensen bij het stamboek gaan zeuren, of bedoelde je dat als grap?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:22

Gefeliciteerd,ben benieuwd wat hij op de keuring gaat doen.als je gaat

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:23

Dustinlover schreef:
Ayasha ik heb volgens mij in dit topic niet geklaagd over mensen die iets te zeggen hadden over mijn kruising hoor.. ;)

Nathalie ik weet het nog niet, ken iemand die in het welsh show gebeuren zit en die me dus al vertelde dat ik hem tegen die tijd moest bellen. Dus dan maar eens kijken of hij goed genoeg is ervoor want ik heb daar helemaal geen verstand van :)

En ik heb niet gezegd dat jij dat deed. Ik reageerde op het deel van je fanclub die dat wel deed. :)