Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:54

Hier onder boeren doen ze het ook weleens, nooit problemen mee gehad :)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:01

Wat een knap ding!!
Touw nog nooit eerder gezien maar ga er niet over in conclaaf geen idee of het goed of slecht is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:03

En wanneer laat je hem chippen? Ik mag toch hopen binnen een paar dagen? Als de kleine straks per ongeluk op het touwtje gaat staan of het blijft ergens achter hangen dan heb je geen veulen meer. Vergeef je je dat wel dan?
Bovendien vind ik het een hele rare en vage manier om een veulen te laten wennen aan iets. Laat hem eerst even lekker rennen en springen, het leren komt dadelijk wel.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 09:11

Misschien even lezen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:16

Nou ik kan nergens lezen wanneer je hem laat chippen, maar vind je manier een beetje raar en wreed.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:20

Wat een prachtig veulen! Een mooie kleur ook. Ik hoop dat je er veel plezier mee beleeft maar dat denk ik, de begin post is zo enthousiast!

purny, dat staat in de begin post ;)
Laatst bijgewerkt door Henrike5 op 20-08-14 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:22

Dustinlover schreef:
Ayasha, ik had zelf de mogelijkheid niet door prive omstandigheden om hem genoeg weidegang te bieden dus hij staat een eindje weg en daar is niet altijd de mogelijkheid om hem veel in de hand te nemen. Over paar dagen word hij gechipt en gaat dan mee naar huis aangezien ik zelf een groot weiland heb gekocht waardoor hij ook zal blijven :)

Pen, ja hij word mak daardoor ja. Hij loopt zo mee aan het touwtje omdat hij de druk kent ;) Normaal heb ik ze hier inderdaad ook alleen maar aan het halster maar in zo'n mega weide en als hij zijn halster af doet komen jullie hem dan vangen ;)

Het staat toch echt in de tekst Purny.

Leuk veulen. Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:26

O overheen gelezen en blijkbaar nog soep in me ogen...

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:26

Ik denk dat we nu wel weten dat Bokt het touwtje een slecht idee vindt. TS heeft uitgelegd waarom.
Kunnen we nu gewoon het prachtige veulentje bewonderen!? :o :)
Wat een heerlijke veuf!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:35

Die groeit mooi uit zeg! <3

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:40

Nou van het touwtje levensgevaarlijk weten we nu wel.
Ik moet zeggen dat je fokproduct goed gelukt is.
Ik vind de kleur ook heel apart kan ook mooi bewegen.
Ik heb niet alles gelezen maar hoe ben je aan de combinatie gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:12

purny schreef:
En wanneer laat je hem chippen? Ik mag toch hopen binnen een paar dagen? Als de kleine straks per ongeluk op het touwtje gaat staan of het blijft ergens achter hangen dan heb je geen veulen meer. Vergeef je je dat wel dan?
Bovendien vind ik het een hele rare en vage manier om een veulen te laten wennen aan iets. Laat hem eerst even lekker rennen en springen, het leren komt dadelijk wel.

Als, als, als, kom op mensen, maak er niet zo'n drama van. Hij kan straks ook van de klep afdonderen, moet ze hem dan maar lopen naar huis? Het zijn levende wezens en daar kunnen nu eenmaal ongelukken mee gebeuren, ongeacht de leeftijd. Ik vind dit echt weer bok op zijn best, overal een drama van maken. TS weet volgens mij heel goed wat ze doet, en al was dat niet zo, dan nog is dat haar keuze. Het is tenslotte haar veulen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:15

Ik dacht dat wij in NL een vrijheid van meningsuiting hadden? Dit is mijn mening en bezint het je niet dan reageer je lekker niet toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:23

Dat klopt, maar dit topic gaat over hoe het veulen gegroeid is en niet over wel of geen touw er aan hangen. En ik beslis altijd zelf nog of ik reageer of niet, net als jij. Overigens was dit geen kritiek naar jou alleen toe, ik heb alleen toevallig jouw qoute gebruikt. Maar blijkbaar voel je je heel erg aangesproken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:26

Ik reageerde nooit zoals heel bokt doet, ik vind het gewoon een levensgevaarlijke situatie vandaar dat ik ook zo reageerde.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:30

Het gaat er niet om dat mensen niet mogen zeggen wat ze willen. Het is gewoon jammer dat een leuk topic een beetje verpest wordt door mensen die allemaal herhalen wat al tien keer is gezegd! Ik snap gewoon niet dat wanneer je dit hele topic hebt gelezen sommige mensen toch ook nog even moeten zeggen dat er iets verschrikkelijks gaat gebeuren als de TS zo door gaat. Dat vind ik ook gewoon een beetje jammer! Maar mensen moeten vooral zeggen wat ze willen hoor, daar is bokt voor :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:32

serieus, daar wordt ie mak van?? want hij staat erop. Vind het een leuk diertje en dacht dat je er vrij serieus mee bezig was, maar zulke onzin klinkt als de buurman hier. Die geeft zijn pup wat minder eten want dan leert ie sneller luisteren. }:0

Ik zou me even verdiepen in de nekwervels en hoe dat werkt bij druk als hij na een goeie bokkesprong erop stapt.. Denk dat het dan snel klaar is met het touwtje.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:33

Zoo die is lekker gegroeid :D Hij wordt alleen maar mooier en mooier :j

Sunnda

overigens niets tegen de manier om te vange hoor. die wordt hier heel veel gebruikt, maar dat touwtje is wel een stukkie korter.

Anoniem

Precies, ik denk dat bijna iedereen het er wel mee eens is dat het een gevaarlijke situatie is en ik denk dat ts nu ook wel weet hoe we er over denken. Het veulen is van aar en niet van ons en als zij beslist om het zo te doen, wie zijn wij dan om haar daar tig keer op te wijzen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:47

Wat is het een prachtig mannetje geworden! Ik heb je eerste topic gevolgd als meelezer en was erg benieuwd wat voor veulen uit deze combinatie ging komen. Heel gaaf!

Dustinlover schreef:
Wat leuk dat veel mensen het toch beter weten en niet het hele verhaal weten. Rum is straks binnen de kortste keren mak. Hij had al mak kunnen zijn maar dan niet lekker van het gras kunnen proeven maar op een klein stukje wei moeten staan. Maar nee ik kies voor mijn paardjes dat ze lekker kunnen rennen en paard zijn in plaats van in een hokje opgesloten te zitten. Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe je veulens moet opvoeden want die heb ik er al genoeg gehad. ;)

Wat ik nog wel even wil zeggen: het valt me in al je topics altijd op dat je zo vreselijk geïrriteerd reageert. De meeste reacties betreffen gewoon een vraag over het touw en het daar wel of niet mee eens zijn. Dat wil niet zeggen dat ze het meteen beter weten.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:52

EvaC schreef:
Wat is het een prachtig mannetje geworden! Ik heb je eerste topic gevolgd als meelezer en was erg benieuwd wat voor veulen uit deze combinatie ging komen. Heel gaaf!

Dustinlover schreef:
Wat leuk dat veel mensen het toch beter weten en niet het hele verhaal weten. Rum is straks binnen de kortste keren mak. Hij had al mak kunnen zijn maar dan niet lekker van het gras kunnen proeven maar op een klein stukje wei moeten staan. Maar nee ik kies voor mijn paardjes dat ze lekker kunnen rennen en paard zijn in plaats van in een hokje opgesloten te zitten. Je hoeft mij echt niet te vertellen hoe je veulens moet opvoeden want die heb ik er al genoeg gehad. ;)

Wat ik nog wel even wil zeggen: het valt me in al je topics altijd op dat je zo vreselijk geïrriteerd reageert. De meeste reacties betreffen gewoon een vraag over het touw en het daar wel of niet mee eens zijn. Dat wil niet zeggen dat ze het meteen beter weten.

Het spijt me maar wat!? De TS start een topic om haar prachtige veulen te showen, vervolgens wordt er drie pagina's lang gezeurd over hetzelfde ding, en dan reageert de TS een beetje kortaf (wat ik overigens heel goed begrijp) en waarin ze uitlegt waarom ze bepaalde keuzes heeft gemaakt en dan wordt er vervolgens weer gezeurd dat ze te geirriteerd reageert. En de reacties zijn niet gewoon vragen over het touw, het waren meerdere reacties waarin werd gezegd dat het veulen zijn nek zou breken, een nekhernia, ataxie etc etc. ... zucht ...

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:59

Ik geef alleen maar aan dat dit over het algemeen de toon in haar berichten is, vind ik. Na twee reacties op het touwtje, waarin een mening gegeven wordt en een vraag wordt gesteld, komt er al een redelijk geïrriteerde reactie met "be my guest" en "ik wist dat hierover gezeurd ging worden". Dat ze op de derde pagina zwaar geïrriteerd raakt snap ik echt wel. Ik wilde het alleen maar aangeven dat het mij opviel dat ze vaak zo reageert.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:00

toch nog even over dat touwtje: ik snap dat zo'n veulen niet mak/halstermak is, dat is het veulen bij ons op stal ook niet, maar het veulen loopt toch gewoon met z'n moeder mee, ook de trailer op?! Ik zie dan echt het nut niet van zo'n (gevaarlijk) touwtje.
Wij nemen het veulen gewoon los mee, ook de trailer op, ze loopt gewoon met moeder mee.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:03

Ik zag de foto en als eerst dacht ik; wow leuk paardje en toen: waar zullen de zeurders blijven met "levensgevaarlijk dat touw" .

Ik kom bij iemand die al 50 jaar paarden fokt en dit al jaren zo doet. En nog nooit is er een paard hierdoor verongelukt of gewond geraakt. Het is juist de bedoeling dat hij zelf, of andere op dit touw gaan staan waardoor er druk op het touw komt. Ergens achter blijven hangen zal niet zo snel gebeuren en anders kan dit ook bij manen en staart gebeuren. Het is trouwens voor veulens ook (vind ik) een fijnere manier om aan het halster en de druk hiervan te wennen dan dat hij in een stal gebonden wordt en maar moet gaan 'hangen' of er opeens 3 man zijn hok in komen om aan dat touw te gaan hangen of dagen achtereen proberen hem vangen.

Zelf gebruik ik deze methode ook wel eens bij moeilijke paarden. Werkt prima. Bij de rustigere paarden kan er gewoon een halster om en rustig aan mee gewerkt worden.
Dus voordat iedereen weer gaat beginnen met zielig en gevaarlijk, er gaan vele wegen naar Rome.