Fiore 4 weken en op de grote wei met TiBroer erbij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:02

Tjinta schreef:
Over de 4000 foto's whow........ _/-\o_ _/-\o_

:') Goh...
jij krijgt het nog moeilijk straks met uitzoeken welke foto's er thuis überhaupt nog gaan passen. :+

Ben echt reuze benieuwd naar je pennyverhaal *\o/*

Set_Elkol

Re: Fiore 4 weken en op de grote wei met TiBroer erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:02

komen er op deze nieuwe pagina ook weer foto's? :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:21

vast wel. :P *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:52

Vast wel :D als de zon ooit nog eens gaat schijnen... wat denken jullie? (vast niet...)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:57

En weer schaam ik me diep.... Mis ik gewoon dit topic!!!!! 8)7

Maar ze is knap! En zo fijn dat het allemaalgoed gaat! En je in de penny komt!
Ik vind Ti ietsje voller op de maandvergelijkfoto :)) Maar ja, hij was hengst, zij merrie.. Ze mag best stukje luxer zijn, als koningin zijnde :7

Binnenkort met mooi weer(Als het ooit nog komt) Kom ik weer langs voor foto's en knuffels!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:58

Gave gezinsfoto, en kuddefoto. Heerlijk voor het kleintje om zo op te groeien.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 19:09

Lynaro, dat vind ik dus ook! Door de blessen vind ik het heel lastig vergelijken. Ti heeft door zijn bles een hele andere uitdrukking.

Buster, ik heb echt de mooiste familie die je je kan wensen! Ze maken me alle drie zo gelukkig! Ik was al dolgelukkig met Dais en Ti, maar Fi maakt het plaatje compleet.
Dais is er voor de no nonsens 'Leuk dat je er bent! Gaan we rijden? Krijg ik een snoepje? Oké dan niet, tot ziens.' En altijd lief en braaf.
Ti is er voor het: 'Baassie!!! Kom, gaan we grappig doen en kussies geven!' En het is echt nog een kind met constant in het gras willen lopen, niet door de plassen willen en bij ieder stukje zand willen rollen. En dan hoor je mij: Ti niet doen, Ti loop door, Ti, kom nou! Ti nee, laat dat! Ti, stel je niet aan, laat mijn jas los, Ti, niet nu.' :D
En Fi is er voor de: I am the queen and I know it! Daarom wil ik de meeste knuffels, anders ren ik achter je aan!'
Heerlijk stel, ik zou niets anders willen! :+:

Wendy, zal ik jou (ook) een pb'tje sturen voortaan? :+ Aartje wilde dat wel, maar vond het topic te snel :D
Je moet inderdaad weer snel langskomen voor foto's en knuffels! :j

Dankje, BraveSpots!

Kijk dan!! <3
Afbeelding Afbeelding

Ti heeft een beetje gekke verhoudingen zo, maar hij staat tegen het dijkje :)

Fi is een beetje bang van Ti. Als hij te dichtbij komt, huppelt ze weg, maar toen hij achter haar aan rende, bokte ze toch mooi naar hem :D

Ik wilde net weggaan van de wei, dus stopte met haar knuffelen, liep weg en toen liep ze mee, dus ik ging rennen, zij ook :D Nog even knuffelen, weer samen rennen en toen ik uit de wei was en weg liep, ging ze staan hinniken. Dan wil ik toch niet weg? ;( Zelfs niet in dit weer....

(zo, dat was turbo-typen voordat mijn laptop weer vastloopt...)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:05

Waaah wat een schattig gezicht eigenlijk zo kwetsbaar veulentje bij zo'n stoere bink. Nou dapper is ze wel!
En toch super schattig als fi zo doet! <3 Ik zou dan ook niet meer weg willen! :D

Ik vond het topic te snel!? Jij kondigde al aan dat ze kwamen dus dan ben ik extra alert natuurlijk! :+
Maar mij pben voor foto's mag altijd wel ;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:18

Ohhh ik blijf jaloers op jouw prachtige paardenfamilie <3 <3

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:58

Wat een leuk gezinnetje! Echt leuk al die foto's!

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:24

Fi laat Ti gelijk maar zien dat ZIJ de Queen is haha, het lijkt op Ti (nog) geen indruk te maken.
Ga je volgende week weer flink foto's spammen?? Dan kan ik na mijn vakantie gelijk nog een avondje bankhangen met laptop plannen. :):)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 21:03

Rixtb, zodra het maar een beetje lekker weer is, gaat mijn camera mee :D
Het is alleen te hopen dat mijn laptop dan weer gewoon werkt, want hij loopt iedere keer om de 10 minuten vast en doet dan niets meer.
Als ik op zo'n manier mijn foto's moet gaat uitzoeken, uitsnijden en plaatsen, gooi ik mijn laptop denk ik zes keer uit het raam -:(-

Enne, ik heb een minpuntje aan Fi gevonden. Ik vermoedde het al een tijdje, maar nu weet ik het (vrij) zeker: Ze is stekelharig -O-
Misschien verdwijnt dat als ze haar veulenvacht verliest, maar ik ben bang van niet.

Zo zonde.. Ik had liever gehad dat Ti het stekelharige van Kees had geërfd. Ten eerste is hij een stuk lichter en valt het minder op, ten tweede ga ik met hem geen veulentjes fokken..
Maar ja, niets aan te doen. En als dat nou alles is :)

Ik heb net wel wat Fito's ;) gemaakt *\o/*

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:22

ze krijgt een lekker lichte veulenvacht en straks wordt dat weer mooi donker vermoed ik! :)
Je zou Lily moeten zien nu,haar vlekken zijn zo licht geworden,maar ze verhaart al rond ogen en mond,en dat is bijna zwart van kleur,afgrijselijk :')

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:25

vind je stekelharig niet mooi dan?
(kan het me op zich wel voorstellen hoor, maar ik vind het wel wat hebben)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 21:29

Fi wordt inderdaad ook al lichter, dit was ze als hele kleine baby:
Afbeelding
en ze verhaart inderdaad ook al om de ogen en neus.
Ik vermoed dat ze net als Ti een toverballetje blijft tot ze een jaar of drie is. Ti wordt nu eindelijk iedere dag donkerder. maar hij krijgt wel nog een vitaminekuur, want dat wintervachtje laat nog niet helemaal los.

Happy, ik vind het niet heel mooi nee. Dais is het ook en ik vind het niet lelijk, maar ja, een valk is denk ik toch mooier met een egale vacht, toch?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:30

Ow écht joh? Dat zou wel zonde zijn van je mooie valkkleur, maar wie weet valt het toch wel heel mooi uit.. we gaan het zien. :) Ze blijft toch wel heel knap zeg, wat een lekker koppie zit erop :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:32

oh als ze nu al verhaart valt het wel mee van kleur wat eronder zit,blijft licht!
En dat stekelharige hoeft niet eens zo op te gaan vallen,je hebt het in alle varianten.
Vera is ook vos stekelharig en je ziet het bijna niet! Denk dat Maxima ook stekelharig is/wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:35

Mooi wordt ze al !

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:37

hmm ja je krijgt een soort appaloosa effect dan vind ik altijd. dat zou wel jammer zijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 21:38

Alleen dr hoofdje en neus beginnen nu, Pretty, de rest nog niet. Haar vacht wordt gewoon licht. Ik betwijfel alleen of dat van het zonlicht komt :+

Bij Dais zie je het stekelharige wel goed.
Maar ja, ik doe er niets aan en ik heb weer een fokdoel: Een valkmerrie uit Fi die NIET stekelharig is :D

Appaloosa-effect? Wat bedoel je? Dat heeft Dais niet hoor :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:45

Je hebt er die zodanig stekelharig zijn dat het een beetje gaat lijken op het vermarmeren dat sommige appaloosa's doen.
Dat vind ik ook altijd spijtig. Maar het zou me verbazen dat Fi in die mate stekelharig zou worden hoor!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:53

Ja, appaloosa, de valkpony van de buren heeft nu een witte kont :') Ziet er niet echt mooi uit :=
Maar Fiore blijft sowieso knap! Hoe dan ook! :))
En als ze het zelf niet had gehad, hadden haar veulens dit dan niet kunnen krijgen omdat zij het wel kan dragen? Of kan dat dan ook niet?

Ze wordt echt al groot zeg!!!!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:55

Hey! Dat is Goldy van Margot :D Leuk beestje vind ik dat :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 22:10

Nou, zó erg zal het echt niet worden hoor. Dat heeft Dais ook niet. Ik vind het ook niet mooi als het zo erg zou worden bij Fi.

Wendy, haar stekelharigheid komt van het sabinogen en het sabinogen is uiteraard erfelijk. Een paard met sabino hoeft niet alle kenmerken te tonen, maar het kan dus wel zo zijn dat als Fi niet stekelharig is, maar wel sabino is (en dat is ze) dat zij haar sabinogen doorgeeft aan haar veulens en die kúnnen dan stekelharig worden, maar dat hoeft niet.
Ti is ook overduidelijk sabino, maar niet stekelharig, of zo minimaal dat je het niet ziet als je er niet heel goed naar zoekt :)

En misschien valt het wel mee in haar volwassen vacht. We zullen zien :)