Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minimelona schreef:Omg!!
en dus? had hij beloofd aan je dat hij hem er nooit in zou steken bij de dames? Of dat je merries tijdens hengstigheid zichzelf nooit en te nimmer als echte snollen zouden gaan gedragen?
Joehoe!! Word eens wakker...
maralyn schreef:Er zijn hier reacties waarvan ik denk, doe eens even netjes zeg.
Kat elkaar niet zo af zeg!!
Kheb zelf ook een hengst gekend die niet geinterreseerd was in merries. Ook met hengstigheid niet. En toch mocht hij een veulen verwekken.
Na zn casteratie was hij net als ervoor. Gewoon no interrested.
Niet iedereen snapt dat na 1 jaar de hormonen gaan spelen.
Dit is gewoon vast een fout, die niet weer gemaakt word.
....Dus zou het ook even wat vriendelijke kunnen?
zoutenootjes schreef:Beste TS.
Vanaf 8 (acht) maanden is een hengst vruchtbaar. Dit is na te zoeken op bokt, via google en na te vragen bij de dierenarts.
Hier een stukje sexuele voorlichting voor beginners.
Merrie en hengst geeft veulens.
Punt. Paarden gaan niet netjes vragen of het uitkomt, die doen gewoon. Al is het pimpelpaars met stippeltjes. Maakt niet uit.
Sorry, het spijt me om je teleur te stellen. Je had de indruk dat het wel meeviel?
Tja, als de merrie drachtig is, dan gebeurt er inderdaad niet veel meer, maar ze zijn dan toch echt drachtig. Foei zeggen gaat niet helpen helaas. De eigenaren moeten hun gezond verstand gewoon gebruiken (wat helaas niet altijd het geval is, maar goed). Je hebt het niet zelf bedacht dat ze bij elkaar konden. Dan kun je het misschien voorzichtig gaan vertellen aan degene die wel bedacht had dat het bij elkaar kon. Straks heb je (jullie) de verantwoordelijkheid voor een hele verzameling pony's die daar dan staan.
Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik het zo stel, maar helaas is het zo wel.
maralyn schreef:Dan nog steeds kan het vriendelijk verteld worden, kirr....
En wie zegt dat ze het veulen zullen houden? Want ik lees hier wat over opvoeden?
maralyn schreef:Pretty,
Ja, de hengst is 3, ze hebben een fout gemaakt.... Ze geeft toe, hij moet gecastereerd worden.
Maar is het dan zo moeilijk om dan ff netjes tegen over elkaar te blijven?
We weten niet hoelang de TS al paardne heeft, we weten haar achtergrond niet. En moeten we dan maar zo reageren?