Francis schreef:natalie1990 schreef:OLWS komt btw voor bij het kruizen van 2 overo paarden en dat is nu niet het geval dus ook geen kans op een OLWS veulen.
dus daar hoeft niet op getest te woorden maar gewn rekening mee houden dat je geen 2 overos kruistwant papa is tobiano en mama is tobiano/overo. dat moet je ook maar net weeten.
Ja, en zo simpel is het dus niet en zo gingen al meer mensen de boot in.
Ik begreep dat deze hengst ook getest is maar zonder test kun je dus NOOIT zeggen of een paard drager is of niet, een paard kan Frame-overo dragen zonder dat het zich uit, ik ken solids die OLWS drager zijn en tobiano's die drager zijn en zelfs een Quarter die drager is.
NOOIT alleen op het plaatje af gaan en ALTIJD testen.
Inderdaad, wij hebben ook overo merrie die ooit een LW heeft gehad. Verder heeft ze de laatste 2 jaren een solid smoky black en solid dunskin gegeven. Beiden met enkel een bles, maar beide wel OLWS positief getest! Testen is dus echt wel een noodzaak als je met paints gaat fokken vind ik.
Spijtig genoeg wordt er nog steeds elk jaar de gok genomen door heel veel fokkers.. En inderdaad, zeker de testresultaten van de hengst vragen en niet enkel afgaan op hun woord.
Wat ik wel een goede evolutie vind, is dat er tegenwoordig ook veel hengstenhouders zijn die hun OLW-positieve hengst enkel merries dekken die negatief getest zijn.
want papa is tobiano en mama is tobiano/overo. dat moet je ook maar net weeten.

mooi paard!
.