Wauw wat een prachtige pony's zeg! Daar kunnen alleen maar mooie veulens uit komen
hahahatsjoe
Geplaatst: 14-12-12 21:17
Marije, zat me ineens af te vragen wat jij voor strooisel gebruikt en of je er rubber matten onder hebt (lijkt zo). En waarom heb je hiervoor gekozen ?
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-12 22:45
Leuk om weer een hoop bekende namen te zien van mensen die al jaren kijken
In de stal heb ik houtkrullen liggen. Bij de meeste stallen ook (deels) rubbermatten. Voornamelijk omdat veel stallen behoorlijk groot zijn en ze toch maar op een klein deel liggen. Scheelt een hoop strooisel Vlak voor de bevalling gaat er hooi overheen. Ik heb wel stro liggen maar dat is lang en stug en maakt het voor de mini veulens lastig om op te staan. Na ongeveer een week gaan ze weer op enkel krullen.
tiet foto's wat een spannende tijd breekt er weer uit marije ben benieuwd wat er nu allemaal voor moois uit gaat komen.. vind btw je avater ook ech hylarisch
Ik blijf het 'raar' vinden. Ik heb nog niet eens al m'n veulens afgespeent (moet zeggen dat de enige die er nog bij loopt inmiddels wel 8 maanden is hoor ) en ben al druk bezig met het nieuwe seizoen.
Party Girl is trouwens ook het veulentje in mijn avatar
jolandje
Geplaatst: 25-12-12 17:07
wat lief zo samen, buikje al geschoren bij isis
_Patrick_
Geplaatst: 25-12-12 17:34
Waarom is de buik geschoren als ik vragen mag
jolandje
Geplaatst: 25-12-12 17:36
_Patrick_ schreef:
Waarom is de buik geschoren als ik vragen mag
als ik zo vrij mag zijn om te antwoorden , dat is fijner voor het veulen, omdat moeder nu zo in die dikke wintervacht zit, makkelijk met drinken
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-12 17:37
Het scheren van de buik heeft een reden, de mini's hebben een gigantische wintervacht en door de hormonen gaan ze vlak voor de bevalling heel erg verharen. Een pasgeboren veulen dat net op zoek gaat naar het uier en onhandig overal op gaat sabbelen voordat het goed drinkt, heeft dus veel kans op een slokdarmverstopping door het losse haar. Vandaar dat ik bij de vroege veulens de merrie dus scheer rondom het uier en in de flanken/lies. Later in het jaar is dat vaak niet nodig, dan zijn de merries al verhaard.