Dat bloed had onze oude merrie ook bij haar laatste 3 veulens. De eerste keer maakte ik mij ook zorgen. Onze DA had als verklaring dat je het moest zien als een soort aambeien die zich rond de baarmoedermond gevormd hebben. Normaal hebben ze er geen last van alleen wanneer het veulen aan het einde vd dracht erg groot/zwaar wordt kunnen die aambeien knappen. Hij zei dat het vaker voorkwam bij fokmerries die meerdere veulens gehad hebben....
Maar waakze in ieder geval! Hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten!
Goh hoe dom kan ik zijn he. En dan heb ikzelf een merrie en weet niet eens dat je dat een kling noemt. Waakze en hopen dat het veulentje gauw komt
tiwi1969
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-12 17:37
Vanmiddag was ze super rustig, leek een beetje afgesloten voor prikkels, heel vreemd tegen de onrust die ze gisteren en eergisteren had. We blijven waakzaam.
Fijn dat je dit herkent Marieke, een hele geruststelling dat het bij jullie helemaal goed gekomen is. Dat van die spataders heb ik vaker gelezen, alleen kon de VA bij Famke niets vinden.
Zo even eten en dan weer naar stal, paard-staren.
tiwi1969
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-12 07:53
Na weer een nacht waken, compleet met vals alarm, nog geen veulen. Gelukkig minder bloed deze nacht...
Op naar de volgede
Nu even thuis voor douche en ontbijt, zo via stal naar mijn werk, kijken of ik wakker kan blijven.
Vanmiddag stond ze een beetje "stoned" in haar stal, spelen met haar kuilvoer i.p.v. eten. Aan één speen zit een klein beetje hars. Twee maal per dag moeten we de stal uitmesten, ze plast heel vaak kleine plasjes door de hele stal,en de mest is wat dunner.
Alle tekenen van een naderende bevalling zijn aanwezig, maar wanneer het gaat gebeuren???
Ik ben even thuis om te eten, er is nu genoeg volk op stal en de boer is thuis, dus ik kan veilig even weg. Straks er weer heen, klaar voor een onrustige nacht.
Er is trouwens geen bloeding meer, hopen dat het zo blijft.
Birdie60
Geplaatst: 25-04-12 18:15
succes, wie weet vanacht
_Lisaa_
Geplaatst: 25-04-12 18:23
Oeeeh spannend. wat een mega buik hee! ik blijf ook even volgen, sterkte met de onrustige nachten hoop dat er snel een veulen is voor je!
Nee geen helaas camera in de stal, stal is niet van mij, en ook geen Birth alarm (geen mobiel netwerk in de schuur).
Gewoon vaak de wekker zetten en mijn bed uit, ik slaap in de caravan naast de schuur. Zolang ze lekker staat te eten, kijk ik iedere twee uur. Eet ze niet, dan ga ik vaker. Verder houd ik de temperatuur in de gaten, voor de bevalling zakt de temp onder de 37, vorig jaar werkte dat prima. Zakt de temp dan ga ik natuurlijk vaker kijken.