Wat een prachtig veulen! Ik ben benieuwd naar foto's waarop ze een beetje uit de kreukels is!
Balou_lover
Geplaatst: 24-02-12 19:39
Citaat:
Ja idd die bedoel ik! Leuk dat die bloedlijn in moederskant zit. Is wel een bloedlijn die BL en ik kunnen waarderen
Jaja helemaal mee eens!!!
loversyl
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-12 09:20
Balou_lover schreef:
Citaat:
Ja idd die bedoel ik! Leuk dat die bloedlijn in moederskant zit. Is wel een bloedlijn die BL en ik kunnen waarderen
Jaja helemaal mee eens!!!
keona
Geplaatst: 27-02-12 09:47
leuk veulen,maar dat dekentje ben ik geen voor stander van(maar daar gaat het hier niet over). met de kleur heb je 50/50 kans op schimmel of dat dezen kleur behouden word. wat is de stokmaat van moeder?
pluis
Geplaatst: 27-02-12 11:46
Misschien is het handig als ik ook even reageer, aangezien ik de eigenaar ben van moeder en veulen, en de plaatjes hier opeens op bokt voorbij zie komen?! Loversyl is het zusje van de eigenaar van papa Jet. Ik geloof niet dat ze t veulen al in het echt gezien heeft... Dank iedereen voor de leuke reacties. Nu ze er eenmaal is zijn we erg blij met de kleine spruit. Ze is erg levendig en eigenwijs, een kleine druktemaker dus. En mama maar er achteraan rennen... Dekentje, hoe schattig ook, is natuurlijk tijdelijk, ben er ook niet meteen voorstander van maar vind het nu toch het beste. Mama en kind staan zeker niet de hele dag op stal met n warmtelamp hoor! Elke dag gaan ze n paar uur naar buiten (met dekentje dus) en hopelijk binnenkort de hele dag. Ik hoop dat dekentje morgen af kan, even naar t weer kijken. Mama Kitty is een welsh pony zonder papieren, afstamming onbekend. Haar stokmaat is 1.10. Papa is dus Jet. Kleurtje kan dus best nog veranderen, ze zou zeker wit kunnen worden. Maar is prima hoor, dan vinden we haar nog steeds even lief. Ze heeft inmiddels ook een naam, bedacht door 'baasje' en berijder (nu even niet natuurlijk) van moeder, en nu ook baasje van t veulen, mijn dochter Iris van 11. Het is geworden Tiktak als roepnaam, met als toevoeging Dau. Dau betekent twee in het Welsh. Onze Dau is geboren op 22-2-2012 , de bevalling begon om 22.22, en het is ons 2e paardje. Daarbij heeft onze Iris een Ierse naam als 2e naam (ze is in Ierland geboren), dus leek een Welshe naam voor haar veulen erbij wel toepasselijk. Dus: Tiktak Dau. Ze zal waarschijnlijk bij het NMPRS stamboek geregistreerd worden, al kan het natuurlijk zijn dat ze te groot wordt voor een NMPRS paardje. Leuk dat iedereen zo enthousiast reageert!
Unaa
Geplaatst: 27-02-12 13:49
Wat een dropje
Buster
Geplaatst: 27-02-12 17:09
Wat een schattig veulentje! Mooi 'ongelukje', mooie naam ook! Iedereen (eigenaar, vaders eigenaar, zusjes, dochters en ik denk ook nog vaders fokker): gefeliciteerd!